husqvarna_svartpilen_801_2




Honda představila novou Africu Twin. Dostane větší motor, dotykový TFT displej a semiaktivní podvozek

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
limak75 (11) napsal 27.10.2019 v 18:08

Honda už není co dřív, když přišla s motorkou, tak vydržela v nabídce několik let, protože to byla dotáhlá motka. U nové Africy předcházela víc než roční kampaň, kterou jsem zažil snad jen , když přicházel na trh za socanů Favorit. Dokonale vyladěný motocykl, po dvou letech změna zdvihů pérování, palubky , model adventure, nyní objemové změny . Za chvilku doženou výrobce mobilních telefonů Každý rok, nejlépe po půl roce nový model.

OffroaderXR (9) napsal 11.10.2019 v 11:12

Honda 1100 GS s řetězem díky bohu že je pro milovníky dvouvalu na trhu T700

Robertak (119) napsal 30.09.2019 v 19:15

a mě se líbí.. prasátko asi kvůli ní rozbíjet nebudu, vystačím si se svou AT2017, ale líbí se mi..

Pape (13) napsal 28.09.2019 v 22:19

A je to tady zase! Zvětšíme objem, jasně,protože konkurence má přece větší! Přidáme elektroniku? Jasně,konkurence ji má víc! Co třeba krtkování, to by se u endura hodilo. Změna Spz nebo barvy za jízdy? Přesuny v čase? Pamatujete na Návštěvníky?
Na jakém objemu se to zastaví? 1800 ? Když to přepískneme, přidáme menší Afriku, třeba 800 ccm, každý rok jí samozřejmě 50 kubíků přidáme, aby byla lepší Moment, zapomněl jsem na elektřinu, nejlepší bude samozřejmě elektrická!
Pak motorky stejně zakážou, nechávají za sebou zbytečnou uhlíkovou stopu. Budete mít aplikaci v telefonu, tam si pěkně, bezpečně zajezdíte.
Už teď mám pod polštářem zmačkanou, starou fotku mé bývalé přítelkyně- Suzuki DR 800 Big a pokaždé, když usínám, si broukám" já vůl, já blázen..."

vilemx (228) napsal 28.09.2019 v 14:25-1+1

Martinec1> jenom o osm. Tech zbylych deset kilo se nepocita. Tolik ti chybi ve forme zavazi na klice, proto ti ten 950 motor pod 3.000 ot. vyskoci z ramu

martinec1 (9) napsal 27.09.2019 v 21:28+1

Vypadá hezky ale jen o 3 kw víc oproti 950 adventure 2003.. A o 18 kg těžší.. Nic moc

SuperSic58 (1307) napsal 27.09.2019 v 10:04+1

no nevim, timhle Honda spíš nahrála Ténérce 700, která představuje typickou strohou adventuru bez zbytečných elektronických nesmyslů. Naopak Africa se těmito elektrofičurami chce posunout do segmentu velkých cestovních hi-tech endur, ale tady zas propastně ztrácí oproti konkurenci na výkonu.. Mam z tý motorky ambivalentní pocit, jakoby nevěděla, jakou cestou vlastně jít...

TomasRehak (20) napsal 26.09.2019 v 22:29

StepanP> Omluv ze jsem te pohorsil pravopisnou chybou. Ono jich tam mam vice. Bohuzel to uz nejde editovat.. A bohuzel jsem trochu lajdak na pravopis. Klidne me za to pranyrujte. Nejak to uz preziju. Kdyz nekoho ale napominas, sam by sis to po sobe mohl precist. Je to trochu trapne se takhe dohadovat. Ano je to divne, mam Hondu a GS je ma vysnena motorka. Ja totiz netrpim komplexem propagovanim toho, co zrovna mam... Za me Hondu uz fakt ne... Pristup Hondy katastrofa.. Komunikace dobra...Servis, des bes a kvalita? No to uz davno neni to, co to byvalo. Tak se jeste jednou omlouvam svym obrazkem v niku a tim pravopisem, moc ho neresim...

StepanP (58) napsal 26.09.2019 v 19:40+2

>TomasRehak: Jsi pro mne první majitel Hondy co má v profilovce GéeSo a zároveň první pilot co používá slova jako “těško” a “kobila” ;)

Svět je zase o něco barevnější ?

TomasRehak (20) napsal 26.09.2019 v 13:21

Vilemx > Protože patříš zřejmě mezi lidi co ví vše nejlépe a zažili již vše, dovol abych uvedl pár věcí na pravou míru.

1) značka mého motocyklu který vlastním je HONDA.
2) Vypovídající hodnota o spolehlivosti motorek které tu přednášíš, je asi taková, jako bych řekl že všichni černoši žijou v africe protože odtamtud pochází.
Vysvětlovat ti že každý se k motorce chová jinak ti nemá cenu vysvětlovat.
A že znám spoustu majitelů BMW které své stroje hýčkají a starají se o ně a jezdí bez poruch desitky let o tom tě raději nebudu přesvdčovat.
- Je snad dobře že si viděl jen jeden úraz ruky. Kéž by to tak bylo a nikdy se už nikdo nezranil.
- Máš pravdu GPS je pro mě v životě hodně důležitá věc, jsem totiž pilot a místa o kterých ty si čteš já vídam z ptačí perspektívy. Bohužel místum bez signálu se někdy i já nemohu vyhnout. Nefunguje mi pak třeba Facebuk a nemám přehled o světě Takže doba je taková že mapové podklady ruzných vrstev opravdu využívám.
Přeji ti snad méně kamarádů s porouchanýma GS, Aby sis mohl své dobrodružné cesty opravdu užívat.

vilemx (228) napsal 26.09.2019 v 11:28-2+1

TomasRehak> Protože věřím, že léčba šokem funguje zejména u psychických poruch, tak ti jako pacientovi s diagnózou GS sdělím statistiku sesbíranou jedním páprdou, co toho vlastně ani moc nenajel a skoro nikde nebyl:

- jediný rám, který jsem musel na cestách řešit, bylo na Ukrajině svařování prasklého podsedláku na velkém GSA. Chápu tedy, že máš strach o podsedláky,

- jedinou rozbitou motorkou, která musela z výletu zpátky na odtahovce, bylo velké GS s KO snímačem otáček po projetí brodu někde v Rumunsku. Prodejcem zakamuflovanou závadu u VFR, která se projevila ještě cestou od prodávajícího, tu bych sem asi nepočítal. Stejně tak utavení stařičkého KTM soutěžáka při kvapném dálkovém asfaltovém přesunu bylo spíš neopatrností jezdce. Chápu tedy, že máš strach o spolehlivost,

- nefungující elektronický plyn jsem zažil jen a pouze zrovna jako na potvoru hned rovnou u dvou kouscků velkých GS, kterým po jedné propršené dovolené začal tak zlobit, že jízda byla fakt na hraně nehody (samovolně náhodně ubíral na min. a přidával na max.). Chápu tedy, že máš strach o funkci el. plynu,

- jedinou vážně zraněnou pravou ruku na dovče byl přetržený sval u ramene, kdy navrhovaným řešením měla být fixace celé ruky do krunýře a nejlépe letecký transport do ČR rovnou na sál. Člobrda se ale kousnul, nechal se jen zafačovat, podepsal reverz a z Douz v Tunisku dojel až domů. Prostě sednul na motorku, zdravou rukou si tu v rameni skoro nehybnou položil na plynový heft, kupodivu žádný konektor z plynu nevyndaval, ale hezky postaru heftem ovládal lanko vedoucí do karburátorů. Z Itálie jsme po dálnici jeli těch 130 km/h, což asi ten "zázračný" automatický zvýšený volnoběh u GS neumí. Chápu tedy, že se obáváš bolesti při (holt jen pomalé) jízdě se zraněním.

Jo a ještě ti doporučím, abys měl v navigaci nahranou a stále zapnutou mapovou vrstvu znázorňující pokrytí mobilním signálem a území mimo dosah si nastavil jako zakázanou oblast. To víš, jeden nikdy neví, tak proč zbytečně riskovat

TomasRehak (20) napsal 26.09.2019 v 10:15

Nová Afrika 1100 se mi hodně líbí. Když pominu, do jaké kategorie tyto stroje patří, nechť ať si každý zařadí sám. Tak se mi zde nelíbí subjektivně tyto věci : Hliníkový šroubovatelný rám. To šroubovatelný je super, to má i konkurence. Ale to hliníkový je už horší. Ano pár deka to ušetří ale hliník je náchylnější na prasknutí a to při zátěži ve dvou a v praxi přetíženýma kuframa na životnosti fakt nedá. Také se to i blbě někde ve světě či za komínem sváří. Nehledě na to, že je to stejně jen zalepení které se musí vyměnit...O tuhosti hliníku vs oceli nemluvím. Dále elektronický plyn.. Po poruše prostě končíte. Např u BMW za vás bude přidávat plyn jednotka i s vyřazenou plynovou rukojetí. Když si někde v přírodě zlomííte pravou ruku (nedej bože ) a nebudete si moci zavolat pomoc ( bez mobilu nejezděte), tak vytáhnete konektor z plynu a motorka převezme plyn za vás. Nehledě že vám v případě nehody zavolá sama pomoc.. Což může zachraňovat životy..Takže jedete dál. Zbytek ukáže čas, těško ji nějak soudit. Mě osobně se moc líbí, ale rozdíl v ceně 114 385 kč o proti mnohem lépe vybavenému stroji s prověřenou kvalitou a výkonem o 30 kobil a krouťakem o 38 N/m větším, není zas tak velký. Bojím se napsat jaké značky ( BMW ), snad nikoho nepohorším, předem se tedy omlouvám.. Za mě bych do toho své peníze stále neinvestoval protože se peníze vydělávají těžko.. i když musím uznat, že vzhledově je to fakt topovka a mé srdce fakt plesá !!! Rozhodovat se jen vzhledem tak je to jasná volba. A technologicky je nový model opravdu vysoko za což hondě smekám a tleskám ji. Dokázala se přiblížit na dosah konkurenci. Berte to jen jako můj názor. Nikomu ho nevnucuji. Je to jen můj subjektivní názor, vědecky ani dlouhým výzkumem nepodložený. ( Jsem si vědom, že Afrika je více orientována do terénu, to může být pro někoho kdo chce jezdit s motorkou za půl míče v těžkém ofu rozhodující ) .

StepanP (58) napsal 25.09.2019 v 19:23+4

Vsimli jste si, ze vetsina prispevku nese vlastne jen jedinou informaci:
“Pro prumernyho jezdce ok, ale pro ty co neco zazili (rozumej: ja) je ta motorka
a) moc tezka, protoze na sestidenni ji nemuzu vzit
b) devalvovana el.plynem, protoze v rovnikovy Africe, kam obtyden jezdim, kdyz ti odejde (a on stopro odejde) jsi v p<í>ci
c) naprd, protoze kontrolu trakce potrebuji jen hovada. Mistr si rad vychutna drift (koncici v lepsim pripade frakturou)
D) na silnici dobry, vsude jinde se s ni trapis. Tzn bud jsi vul, anebo pozér. Abys nebyl, musis mit motorky nejmene trech kategorii”

No a ja se ptam, pratele, kde jsou ti “prumerni” jezdci? Copak je to tu samy Marc Coma nebo Graham Jarvis?

Takovej flame a to jde jen o Afriku, motorku ktera vlastne nikomu ani nevadi. Ted si predstavte, kdyby to byl clanek o cenduru KTM nebo BMW. To by byl pak kvikot hejtru o level vys...

Yura (235) napsal 25.09.2019 v 17:36

jen klid, vždyť je to jen hromada šroubů, plastu, drátů, matiček, hliníku a železa s trochou oleje...

...Ale když já bych to tak chtěl!!!

vilemx (228) napsal 25.09.2019 v 17:26+1

Tyhle debaty, jestli jedenáctka AT je nebo není enduro, fakt nemají cenu. Pro někoho to je naprosto nevyužitelné, protože si s tím v těžším terénu sice umí poradit, ale nechce se mu s tou čtvrt tunou zbytečně tahat a pojede na lehké. Pro jiného je AT moc velké sousto i na rozbitou úvozovou cestu, protože mu to mimo asfalt prostě nejde. No a jiný ji právě kvůli 21/18“ podvozku naopak upřednostní před GS, Multinou, Stromem, Versysem, Crosstourerem….
Jo a koukám, jak snad každá reklamní fotka cendura napříč všemi výrobci zobrazuje stojícícho jezdce, jak jede svůj "Dakar"

Simier (140) napsal 25.09.2019 v 16:50+1

Myslím, že tyhle motoSUV jsou prostě v kurzu, takže to vždycky někdo koupí. Vypadá to pěkně, je to pohodlné a je to jen na silnici, popřípadě na nějakou šotolinku - mluvím o průměrně zdatném a myslícím jezdci! V nějakém horším terénu to bude zvládat jen zkušený jezdec a ani ten s tím nebude chtít lehnout! Lehčí stroje s větším off potenciálem tady chybějí - mluvím o obsahu cca 400-500 kubíků. Jak už tady někdo napsal, tak by bylo hezké kdyby Honda udělala offíkovou verzi CB500X, odlehčit celou stavbu - použít chrommolibdenové trubky na rámu místo klasické oceli, zvednout podvozek, jiná kola atd. Co nejméně elektroniky. Taková variace na T7. Myslím, že by to uvítalo dost jezdců. Dokáže to přejet po své ose dost daleko a zároveň by se dalo ledacos projet mimo silnice

Mig_35 (345) napsal 25.09.2019 v 15:46-1

Crf 450 L je ojeb Hondy na EU, prehodis jednotku za 400 eur a mas plný výkon. A předepsané intervaly jsou pro plné zařízení, kterého málokdo dosáhne...

Mig_35 (345) napsal 25.09.2019 v 15:44

Jsou různé druhy terénu. Pro me je delici čára v podobě zahorackeho pisku. Tam už dokážu od sebe rozlišit i lehkost mx 250ky od endurové 350. Střední váha v podobě 150 kg jednovalce už je boj a cokoliv tezsiho už je aspoň pro me nemyslitelne. Protože v písku platí jen pořád rychle a to ani nemám odvahu zkoušet, nechat po sobě poskakat 200 kg+

Ale třeba sotoliny v Bosně tak náročné nejsou a když tam jedes po ose, kila navíc se hodí. Větší ochrana před vzduchem, větší pohodlí plynoucí z vicevalce, atd.

Každý nejezdi černé sjezdovky...ale to neznamená, ze to nejde.

jaro27 (78) napsal 25.09.2019 v 14:24+1

MIGu, ani nie je čím argumentovať. Naložená 690 je stále cca 40 kíl ľahšia, ako rovnako naložená T700 či 790 a to treba ešte asi 20 kíl pridať, ak sa bavíme o Afrike. Už len tých 40 kíl je cítiť pri jazde v teréne a to nehovorím o tom, že ak sa z jazdy stane nejazda a treba tie kilá fyzicky zmanipulovať, zdvihnúť, otočiť na problémovom úseku...
Na SK beží seriál amatérskych pretekov cestovných endúr. Nesledujem to, ale pokiaľ viem, ubúdalo ťažkých motoriek a pribúdalo v kategórii Open - teda ľahké endurá. Prečo? Kto jazdí ťažkou motorkou teréne?
1. Ten, kto na ľahkom endure nejazdil a nevie, že rozdiel medzi ľahkým endurom a ťažkým "endurom" je jeden vesmír.
2. Ten, kto nemá možnosť vlastniť dve motorky a teda vo výbere 100kg endura a 200kg cendura vyhráva cenduro, lebo je viacúčelové.
3. Ten, kto vlastní obe motorky, ale na Ukrajinu chce ísť po vlastnej osi.
4. Exhibicionista a podobná diagnóza. Viď Goldwingy v teréne.
Ale ty to vieš, ak si máš vybrať, či pôjdeš do lesa na 100kg motorke, alebo 200/250 kg motorke, voľba je jasná.
Ku CRF450L. Ja tam vidím, že to má 18kW a 32Nm. To je okolo 24 HP, nie 40. To sú hodnoty dostatočné na enduro (v tomto prípade pre mňa), no na cestovanie - ja sa nehlásim, pre mňa to nie je OK. Chýba aspoň 10kW.
A ak by si výrobca myslel, že stačí vymeniť olej každých 3000 km, napísal by 3000, nie 1000. A výrobca si myslí, že generálku treba spraviť po 32 000 km. To sú tak tri sezóny pre bežného jazdca, pre niekoho dve, taký Erbe by generálkoval počas výletu.
Táto edvenčr motorka by mala stáť 5000, nie 10 000 € (vidím tam momentálne akciu za 8600. Asi ich veľa nejazdí...)
Takže, čo sa týka novej Afriky, je teda super. Červená a dokonca s farebným displejom. Pokrok. Ešte rádiobudík.

Mig_35 (345) napsal 25.09.2019 v 11:19

Jaro: je mi líto, ale takhle dneska vypadají dualsporty. Na asfaltu 130-150 koní, v terénu omezených tak, aby se na tom dalo jezdit. Já můžu argumentovat úplně stejně k tvojí 690ce, která váží 160-170 kilo naložená, že je to těžká mrcha a navíc překoňovaná, poslední ročníky mají s laufem kulervoucích 80 koní.
A že správná volba je třeba CRF 450 L - čímž se dostávám k tomu, na co jsem kolegovi níže neodpověděl, a sice, že vzhledem k výkonu ostré CRF450R okolo 55 koní je 40 koní z 450L jednoznačně čajíček naznačující, že při běžném použití určitě nepotřebuješ měnit olej po motohodinách, ale spíš po 3000 km a tudíž je to víceméně použitelný dualsport... s dostatečným výkonem.
Celé je to o tom, že někdo dokáže jezdit jen s ostrou, druhý se 150 kg motorkou a třetí třeba s 250kilovou...
A populární šotoliny na jednu stranu terén nesporně jsou, a na druhou vůbec ne...

Jago1 (2) napsal 25.09.2019 v 10:54

Súhlasím kardan by tú mašinu posunul do úplne do TOP kategórie cestovných endúr ja by som kľudne aj dáku tu elektroniku na margo kardanu s úsmevom vymenil , čo sa týka dizajnu nemám výhrady je to pekná mašina ;)

TRA (29) napsal 25.09.2019 v 09:58-1+1

Já myslím, že Honda udělala vše co zákazníci chtějí (až na ten kardan ). Bude se to prodávat lépe než předchozí model a to je pro každého výrobce důležité. Věřím, že i spousta majitelů současných modelů přesedlá, stejně to by bylo s příchodem ATAS a stejně to je u GS 1200/1290.
Mně se líbí s rád ji vyzkouším až bude na trhu

Jago1 (2) napsal 25.09.2019 v 09:37-1

daľšia zbytočná motorka od hondy ?

jaro27 (78) napsal 25.09.2019 v 09:20+1

Je 1290 AR motorka vhodná do lesa medzi stromy?
A o tom to je. Turistickým motorkám dávajú prívlastok "enduro". A aby bolo možné s takouto motorkou prejsť aj nejakú nespevnenú cestu, treba je elektronicky "vyladiť".
Lenže, aj keby bola elektronika tak dokonalá, že nebude treba nič prepínať a motorka si sama zistí po akom povrchu ide, či hlina, blato, šotolina, náklon / záklon / príklon / úklon, aká zákruta bude nasledovať, aký je fyzický a psychický stav jazdca..., furt to celé v teréne bude padať na hmotnosti motorky. Toto sa proste nedá oje_bať.
Furt málo výkonu. Furt chýbajú bezdušové kolesá. Komu vlastne? Endurákom, či asfalťákom?
Až prídu so 150 kg motorkou, cendurom, kľudne nech má aj 200 kW a 500 nastavení, bude pre mňa zaujímavá.
250 kg motorka, hoc aj s 300 kW a 10 000 nastaveniami bude furt len asfaltová motorka.

nobady (7) napsal 25.09.2019 v 07:54

MIG 35:Já s Tebou vlastně souhlasím. ABS a komtrola trakce nejsou špatný fičury(v případě ostrých endur asi nutností),když neotravují příliš a je možnost nastavení.V případě AT rozdíl v palivových mapách vnímáš až po pár tis. najetých km. Takže řečeno s nadhledem,.kdyby nebyly,neutrpí ani jezdec a ani motorka. Ale když budou fičury dlouhodobě fungovat a to ukáže čas,nic proti. (jak jsem psal v případě Hondy by měli) U GS který jsou vybavený ESA a vším možným nevím ještě ,se někde kousne jeden pidišváb z mnoha a motorka nejede,což se prostě děje.
Sumasumárum" funkční "elektronika v rozumné míře ano,ale přesto by se lidi měli naučit jezdit i bez ní,aby líp pochopili jak motorka funguje.

Mig_35 (345) napsal 25.09.2019 v 02:18+1

Africa jde proste s dobou, T700 si vystačí bez elektroniky, ale má daleko nižší výkon. Samozřejmě, není problem spojkovat do zblbnutí, ale softwarové omezení výkonu v určitých situacích mi přijde jako celkem neškodné řešení.
Edit - v předchozím příspěvku “mají povinné ABS” mělo být “ nemají”

Mig_35 (345) napsal 25.09.2019 v 02:14

Reagoval jsem jednotlive, tobě jsem Nobady odepisoval na to, ze stačí “dvě nastavení”. Ano, ostré endura mají dnes přepínač mezi tupou a ostrou mapou. A napr KTM i kontrolu trakce. Ale to jsou 40-60 hp stroje... tlumiče se potom dále serizuji ručně a mají povinné ABS.
Nicméně vím, jak se na asfaltu zcela bez elektroniky chová třeba Superenduro nebo HP2ka a na mokru se špuntama je to celkem o držku... a to mají cca sto koní.

nahllowSKY (315) napsal 25.09.2019 v 01:38

Vypadá to na motorku bez duše.

nobady (7) napsal 24.09.2019 v 22:30

Mig 35 Jasně tzv.vývoj se nedá zastavit. Je to však o úhlu pohledu. V případě KTM a Multizrady je změna palivových map opravdu znát narozdíl od CRF(Rozdíl mezi 100 Hp a 150 Hp je opravdu rozdíl) . Když jsem se loni v Harachově na honda festu ptal Lysáka ,kterej měl čerstvou ATAS jaký používá nastavení ,odpověděl cosi ve smyslu,že se tím vůbec nezabejvá. To znamená,že lidi,který opravdu umějí ,elektroniku nepotřebují a neřeší. Sršeň je dle různých testů taky odpůrcem fičur. A další hledisko je spolehlivost. Příkladem může být jedno nejmenované ještě více zprofanované cenduro než je Afrika od přední evropské značky, prošpikované fičurama od A do Z. Vím o třech případech,kdy se známí majitelé z cest po Evropě vraceli s motorkou na káře. Takže ..a nejsem sám ,mám trochu obavy ,že nové motorky dopadnou jako auta. Čili, že je jedno jakou značku,všechny se s.rou úplně stejně a brzo. Ještě podotknu ,že před AT jsem najel na jinejch motkách ke 150 tis.km a v rámci svejch možností si to náležitě užil i bez elektroniky. Nicméně nic ve zlým. Možnost nastavení dle svého určitě není hloupá záležitost.Nejsem bojovník s elektronikou -pokud to bude fungovat (a v případě Hondy by mělo) vše v pořádku ,protože " vývoj" se nedá zastavit..

Mig_35 (345) napsal 24.09.2019 v 16:12

Nobady: ano, stačí dvě nastavení. Problem je v tom, ze každému jiné dvě ...

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist