globalmoto_duben_nolan




Honda představila budoucnost supersportů RC213V-S

Na speciální tiskové konferenci v Barceloně odhalila Honda jeden z nejzásadnějších motocyklových počinů současnosti. Přímo ze závodních speciálů, které sedlají Marc Marquez a Dani Pedrosa v seriálu MotoGP, se zrodila silniční verze. Cena je vysoká ovšem její výkon také.

Kapitoly článku

Oproti závodnímu speciálu musela Honda pro silniční model pochopitelně v některých oblastech slevit. RC 213V-S má tak kupříkladu konvenční ocelové brzdové kotouče místo karbon-keramických a do nich se zakusují destičky Brembo se silniční směsí. Rejd předního kola se zvýšil z patnácti na šestadvacet stupňů, a na motorku samozřejmě přibyly i nutnosti v podobě osvětlení, klaksonu, zrcátek a dalších drobností, nutných pro provoz na silnici. Na kola shodná se závodním speciálem, obula Honda pneumatiky Bridgestone RS10.

V závodním vidlicovém čtyřválci byly pneumatické ventily nahrazeny konvenčními, které do sedel vrací pružiny a závodní převodovka byla nahrazena standardní pro vyšší trvanlivost. Konkrétně tyto díly si Honda vypůjčila z jiného závodního modelu, a sice z RCV1000R. Překopán byl i výfukový systém, který nově obdržel katalyzátor. Konečný výkon litrového motoru tedy činí pro homologační verzi nepříliš oslnivých 159 koňských sil a točivý moment 102 Nm. Pro Francii a trhy vně Evropy, dodává se RC213V-S v ještě slabším provedení a to s výkonem pouhých 102 koní.

Stejně jako u závodního stroje, je i RC213V-S postavená (možná by se slušelo říci spíše převzatá) tak, aby měla co nejnižší těžiště a hmotnost soustředěnou doprostřed motocyklu. Díky dlouhému vývoji a špičkovým materiálům se podařilo suchou hmotnost i s kompletním vybavením do silničního provozu srazit na 170 kilogramů.

Pokud by snad někomu silniční model nestačil, a chtěl by se přiblížit závodním speciálům skutečně nadohled, může dokoupit ještě sadu Sports Kit, určenou pro provoz na uzavřených okruzích. Ta obsahuje dlouhý seznam věcí, ve kterém nechybí například řídicí jednotka, obrácené řazení, jiné svíčky, otevřený výfuk, sada na telemetrii a další. Po její instalaci spadne hmotnost ze 170 kilogramů na 160 a výkon naopak rapidně vzroste. Ze zmíněných 159 potažmo 102 koní, stává se náhle solidní stádo, které je v řeči hondy specifikováno formulí "přes 215 koní" a které je dosahováno při 13 000 otáčkách. Tato hodnota je již na dostřel samotnému závodnímu speciálu RS213V, jehož výkon činí "přes 235 koní".

Svou Hondu RC213V-S můžete objednávat již od 13. července, ovšem jak již asi tušíte, cena je nemalá. Honda si za novinku žádá 188 tisíc euro, což je v přepočtu nějakých 5.2 milionu korun. Za závodní technologie se holt musí zaplatit.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):



TOPlist