globalmoto_duben_nolan




Honda NM4 Vultus: vítejte v budoucnosti

Z Japonska právě dorazila překvapivá zpráva o novém modelu, který jsme v první chvíli považovali za zajímavý futuristický koncept. O to víc šokující je informace, že Vultus NM4 se má dostat k prvním zákazníkům ještě v tomto roce! Nedá se nic dělat, budoucnost právě začíná.

Při pohledu na první fotky se leckomu musí vybavit model DN-01, se kterým Honda zkoušela tenký led už před pěknými pár lety. Podoba je to ale čistě náhodná: tentokrát se mladý designérský tým nechal inspirovat japonskými kreslenými seriály Anime a Manga. Novinka má oslovit hlavně generaci, odkojenou na sociálních sítích, a přitáhnout tak pozornost úplně nové skupiny zákazníků.
To, čím Vultus vzdáleně připomíná zmíněný model DN-01 je hlavně dominantní přední část. V latinsko-českém slovníku se ostatně dočtete, že Vultus znamená něco jako tvář nebo výraz. V nejširším místě, kde jsou do kapotáže zabudovaná zrcátka, měří 933 mm, zatímco zadní partie působí hodně vzdušným a odlehčeným dojmem. Sedlo je pouhých 650 mm nad zemí, a nastavitelná opěrka se dá snadno transformovat do druhé sedačky.
Do kapot jsou zapuštěné také blinkry, osazené LED diodami stejně jako zbytek osvětlovacího systému.Futuristickému pojetí novinky odpovídá i digitální přístrojovka, která mění svoje podbarvení podle jízdního režimu ve čtyřech základních odstínech. Pro hračičky je ale k dispozici dalších 25 možností, jak si barvu displeje naladit. V masivní přední kapotáži se ukrývá velkorysý úložný prostor v podobě dvou postranních přihrádek, a nechybí ani možnost dovybavit motorku bočními kufry.
Jako pohonná jednotka slouží řadový dvouválec o objemu 745 ccm, který známe z letošních novinek NC750X a Integra. Jeho hlavní devizou je velký točivý moment v nízkých otáčkách, který umí zatáhnout pěkně od podlahy, ale zároveň nevyděsí přehnaně vysokým výkonem. Vultus se bude dodávat pouze ve verzi s dvouspojkovou automatickou převodovkou.
Podvozek je postaven na rámu z ocelových trubek, osazeném vepředu klasickouvidlicí o průměru 43 mm, vzadu pak centrálním tlumičem a systémem přepákování Pro-Link. Dvě kotoučové brzdy mají už v základní výbavě dvoukanálové ABS. Pohotovostní hmotnost je 245 kg.
Na náš trh se Vultus NM4 s největší pravděpodobností kvůli příliš vysoké ceně nedostane. Myslíte si, že by u českého zákazníka měl šanci na úspěch?

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (39x):
Motokatalog.cz



TOPlist