Honda Monkey se vrací
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 10.5.2017 | Zobrazeno: 20 582x
První náznaky, že Honda obnoví výrobu legendáního modelu Monkey, se objevily na podzim loňského roku. Podobu novodobého pitbiku jsme zatím znali jenom z grafických návrhů, určených pro patentové účely, ale na výstavě Vietnam Motor Show teď Honda svůj záměr potvrdila a ukázala reálný koncept.
Živý koncept je hodně podobný tomu, co jsme viděli na aplikačních obrázcích v říjnu minulého roku. Zatímco jeho klasický design připomíná populární Hondu Z50, po technické stránce se téměř shoduje s modelem MSX125, který Honda na některých trzích prodává pod názvem Grom. Návrat do dob minulých je patrný hlavně u zadního odpružení, kde místo centrálního tlumiče a kyvky obdélníkového průřezu Honda použila dva tlumiče a trubkovou kyvnou vidlici. Rám a přední vidlice zůstávají beze změny, stejně jako vzduchem chlazený jednoválec o objemu 125 ccm a výkonu necelých 10 koní.
Stejná je také velikost ráfků, které mají průměr 12 palců, a jsou osazené kotoučovými brzdami. Pro srovnání, originální padesátka Monkey, která je stále v prodeji na některých asijských trzích, jezdí na osmipalcových kolech, a s rozvorem 895 mm a délkou 1 365 mm je celkově menší než MSX 125. To se do kufru auta vejde o něco hůř, protože měří na délku 1 760 mm a má rozvor 1 010 mm. Přesto konceptu nelze upřít značnou podobnost s původním modelem, jehož historie sahá hluboko do padesátých let. Na tom se podepsal typický zakulacený tvar nádrže, vysoká řídítka, kulaté přední světlo a výfuková koncovka zdvižená pod sedlo. Když je řeč o výfuku, pozornější pohled pod klín před motorem odhalí ukrytý katalyzátor, jehož přítomnost naznačuje, že nová Honda Monkey by se mohla sériově vyrábět i pro Evropu. A to je pro nás dobrá zpráva.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.