globalmoto_duben_nolan




Honda modernizuje skútry PCX 125 a 150

Sice se prodávají jako pověstné housky na krámě, ale čas od času jim nějaké vylepšení neuškodí. Řeč je o zdaleka nejoblíbenějších skútrech posledních let, modelech PCX125 a 150. Honda je pro nadcházející sezónu ještě lépe vyzbrojila do městského provozu a zároveň zvětšila akční rádius.

Kapitoly článku

Skútry PCX - a hlavně verze s motorem 125 ccm - se v posledních dvou letech těší oblibě nejenom u nás, ale kralují prodejním statistikám v celé Evropě. Není těžké uhodnout, že za to vděčí dobře namíchanému koktejlu ve složení: nízká cena i provozní náklady, kvalita a spolehlivost osvědčené značky, a vyvážený poměr kompaktních rozměrů a jízdního komfortu. Oba modely pro roky 2014 doznaly celé řady vylepšení jak v oblasti designu, tak i po technické stránce. 
Návrháři dostali za úkol dosáhnout sportovnějšího vzhledu a většího komfortu posádky, aniž by PCXko ztratilo na svojí schopnosti protáhnout se každou skulinou mezi auty. Změny sice nejsou nijak výrazné, ale na přímém porovnání je posun vidět celkem dobře. Kapoty dostaly trochu ostřejší tvary, šikmo seříznuté černé plasty v oblasti nohou jezdce vypadají elegantněji, a chybějící opěrka za sedlem dává jezdci větší volnost pohybu.

Vlevo model 2013, vpravo nový model.
Vývojový tým se zaměřil také na praktické prvky. Všechna světla budou nově osazena úspornějšími LED diodami, na řídítkách přibylo tlačítko spouštění výstražných blinkrů, a na přístrojovce zase chybějící hodiny. Do zvětšené přední přihrádky by se měla bez problémů vejít půllitrová lahev nebo plechovka s pitím, a ti kdo na skútru tráví hodně času tu najdou také 12V zásuvku na dobíjení telefonu. Pod sedlem zůstává dost místa na uložení integrální přilby, ale i tady najdeme vylepšení v podobě odpružené vzpěry, která po otevření úložného prostoru drží sedlo v odklopené poloze.
Honda nezapomněla ani na rostoucí ceny benzínu, a po dvou letech znovu zapracovala na motoru, respektive jeho spotřebě. Nový model má podle továrních testů ujet až 47,4 kilometrů na jeden litr Naturalu, což v  přepočtu dělá jenom 2,1 l/100km, a v kombinaci se zvětšenou nádrží dojezd až 375 kilometrů. U stopadesátky je spotřeba jenom nepatrně vyšší - 2,27 l/100 km. A kdybyste měli dojem, že v městském provozu přijde spousta paliva nazmar během postávání na křižovatkách, stačí zapnout tlačítko Idling Stop. Motor pak automaticky zhasne při každé zastávce delší než 3 vteřiny, aby zase sám naskočil při prvním přidání plynu. Tenhle systém znají už majitelé předchozích modelů PCX, ale novinka bude vylepšená o funkci kontroly dobití baterie. Motor ani při tak nízkých nárocích nebude žádný lenoch - z nuly na 50 km/h zrychlí stopětadvacítka za 5,4 a stopadesátka dokonce za 4,9 vteřiny.
Na obratném podvozku se nic nemění, a v původní specifikaci zůstává také kombinovaný brzdový systém, složený z přední třípístkové kotoučovky a zadní bubnové brzdy.  Nový model se bude vyrábět v šesti barevných provedeních, a na našem trhu by se měl objevit v průběhu léta. Cena zatím nebyla stanovena, ale pravděpodobně se nebude moc lišit od té současné. PCX125 dneska stojí 63 900,- Kč, stopadesátka je o pět tisíc dražší.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist