globalmoto_duben_nolan




Honda Hawk 11 zatím jen pro Japonsko

Dvouválec z modelu Africa Twin se na autosalonu v japonské Ósace předvedl v dalším modelu. Po cruiseru Rebel 1100 a cesťáku NT1100 se na podzim dostane na japonský trh ještě jako polokapotovaný naháč s názvem Hawk 11. O verzi pro evropské trhy zatím můžeme jen spekulovat. Mohla by se jmenovat třeba Revere 1100...

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Podobný příběh se totiž odehrál už před třiceti lety, kdy Honda svůj úspěšný véčkový dvouválec 650 v mírně odlišných objemech použila v cestovních endurech Africa Twin a Transalp, cruiseru Shadow, naháči Hawk/Revere a následně i cesťáku NT650V Deauville. Stejně jako dnes se napřed v roce 1987 představila verze pro Japonsko pod názvem Honda Bros 650 a 400, po roce pak následovala americká verze Hawk 650 a evropská Revere 650. Můžeme tedy doufat, že se časem i jedenáctistovka dostane do Evropy. Bude to ale určitě ještě nějakou dobu trvat, i na japonský trh by měla tato motorka oficiálně dorazit až na podzim.

Tvar kapotáže připomíná koncept Honda CB4 Interceptor navržený Valeriem Aiellem, který dal vzniknout rodině Neo Sport Café. V návaznosti na koncept představený v roce 2017 má dnešní Hawk kuželovitou přední polokapotáž, pevně uchycenou na rámu, s velkým kulatým světlometem uprostřed. Podobné tvary jsou v dnešní době hodně v módě, například Triumph Speed Triple 1200 RR nebo MV Agusta Superveloce jsou ozdobou všech výstav. Stejně tak i zadní část s mohutnými podsedlovými plasty připomíná historické supersporty a zakončuje ji jednoduché oválné zadní světlo.

Na retro strunu brnkají i zrcátka umístěná dole pod řídítky, jako u kafáčů z dob před šedesáti lety. Ovšem pozor, ta zrcátka vycházejí někde od krku řízení, nikoli z konců řídítek! Kulatý světlomet s obroučkou z diodového denního svícení pěkně ladí s jednoduchým kulatým přístrojovým budíkem s inverzním zobrazením. Odhalený motor hlavně zleva trochu připomíná úzký véčkový dvouválec, pamětníci si třeba vzpomenou na legendární VTR1000, které také mělo polokapotáž? Bližší srovnání odhalí i některé další společné prvky s modely Honda Africa Twin a Honda NT1100, například části svodů s katalyzátorem. Na fotkách vypadá trochu podivně snad jen chromovaný kryt přední části výfukových svodů po pravé straně, ale v reálu to možná bude vypadat dobře, ono málokdy se na motorku koukáte takhle zdola od země.

Nový naháč s líbivou retro linkou je postavený na hodně podobném základu jako Africa Twin a NT1100. To znamená ocelový, částečně dvojitý kolébkový rám, ve kterém duní kapalinou chlazený řadový dvouválec s osmi ventily a přesazenými ojničními čepy na klikové hřídeli o 270°. Motor se zdvihovým objemem 1084 cm3 je u maxiendura i cesťáku naladěný na 75 kW při 7500 ot./min. a dá se očekávat, že sportovně oblečený naháč také bude mít výkon těsně přes sto koní. Také odpružení s obrácenou vidlicí Showa SFF-BP je shodné s modelem NT1100, stejně jako radiální brzdové třmeny Nissin. Litá kola jsou 17palcová, obutá do pneumatik o rozměrech 120/70 a 180/55 – opět shodné řešené s NT1100.

Podle prvních zpráv se zde nepočítá s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT, naopak tu stejně jako u Afriky budou nastavitelné jízdní režimy (Sport, Standard a Rain) plus uživatelsky nastavitelný režim pro intenzitu brzdění motorem a zásahy kontroly trakce. Jízdní pozice je mírně sportovní, Hawk má totiž v porovnání s NT1100 sportovní dvoudílná řídítka. V oficiální zprávě pro japonský trh se předvedla i customová verze s chromovanou koncovkou výfuku Moriwaki, bohužel víc fotek ani informací zatím Honda neuvolnila.

Honda Hawk je zajímavým přírůstkem který kombinuje konstrukční prvky NT1100 a Afriky Twin. Motocykl je evidentně ve stavu, kdy může rovnou zamířit do výroby. Díky motoru připraveném na Euro 5 by pak bylo jen logické, že Honda časem rozšíří svoji nabídku i v Evropě. Japonská značka ale na konci loňského roku začala připravovat veřejnost spíš na novou verzi sportovního naháče pod názvem New Hornet Concept, jehož odhalení se očekává na letošních podzimních výstavách. Na sériový model Hawk/Revere 1100 si tak podle všeho v Evropě ještě nějakou dobu počkáme. Další informace doplníme zhruba za týden, kdy by se měl tento prototyp ukázat na Tokio Motorcycle Show.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Bogodar přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist