Honda Fireblade: 30 let sportovní ikony

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
luckyluke13 (24) napsal 18.01.2022 v 23:13

Hezký článek, jinak jsem fanda Kawasaki, tak jsem si k ZX7R na Silvestra zakoupil černou sc28 v origo stavu jako na fotce. Kdysi jsem se na ni v 96 roce svezl, a teď jsem ji musel mít.

Bladerunner (348) napsal 15.01.2022 v 21:19

Některé se provedly více, některé méně ale charisma měly všechny. Pár jsem jich taky měl a vzpomínám na ně rád. I dnes bych si jej vybral, ale cena je jinde a motorka na silnici není moc použitelná resp. Je to spíše o život. Třeba na důchod…

Jochy-30361 (11) napsal 15.01.2022 v 19:40+1

Nevím ale chybí jim ještě vedle 929 snad 954.
To asi neberou mezi sebe.

nahllowSKY (160) napsal 15.01.2022 v 04:32+1

SC 28 navždy.Potom možná 954.A dál už to šlo mimo mou osobu.V devadesátkách a na přelomu milénia se vyráběly nejlepší superbajky.Ještě konkurenční Suzuki K5/K6 mohla tenkrát vygenerovat trochu toho pozdvižení.V dnešní době ještě nějaké V4 od taliánů s řídítkama trochu výš.Jinak to je všechno profláklé,anebo do dupy.Toť můj názor.

Blooma (163) napsal 15.01.2022 v 01:29

Pár jsem jich vlastnil a Firebladi nesmazatelně ovlivnili můj vývin. Nakonec mi zůstal 07, ty novější se mi už tolik nelíbili. Jak si s odstupem času člověk uvědomuje, že nejlepší byly stejně ty zlatý devadesátky, tak přemejšlím, jestli mi nejvíc nepřirost k srdci ten poslední ryzí karburátor '98..

SLAY (307) napsal 13.01.2022 v 22:41+1

za mě nejhezčí Fároš úplně první 92 motorka kterpou jsem vždy chtěl a nikdy si ji nemohl dovolit

MichalR10 (131) napsal 13.01.2022 v 22:25

Jen tak z nostalgie...

bruttopyr (229) napsal 13.01.2022 v 22:07+1

Děkuji Honzisovi za krásný článek o mé nejoblíbenější motorce.
30 let... jak to letí....
To je třeba si uvědomit, chce to zkrátka víc jezdit než trávit čas za klávesnicí....
Měl jsem modely 1998 (v r.2001), 1992 (v roce 2015) a 1993 (2020) v uvedeném pořadí. Vždy naprostá spokojenost, spolehlivost - 1x zaseknutý přepínač dálkovek a 1x zaseknutý plovák karburátoru nepočítám za nic dramatického.

Hodně se mi líbí i ty poslední modely, byť už bych těch 180PS, nedejbože 217PS zkrátka nebyl schopen využít.

Ale z nostalgických důvodů pro mne zůstane "ten pravý Blade" jen ten první s kulatými světly , byť už jsou to muzejní kousky, které můžem od letoška šoupnout na veteránské značky.

Luciferusjakub (31) napsal 13.01.2022 v 21:57

ja vlastnil model 1994 uuuuuzasnej stroj

Zedsdead (268) napsal 13.01.2022 v 20:05

Hezky jsou vsechny.
Ale ta posledni! Stihacka.

18903 (1) napsal 13.01.2022 v 19:56+1

Mám třetí RR rok 1999.
Po 893 CCM a 918 CCM. S odstupem 20 let a spousty jiných moto ( od ZR 7 až po RSV 1000 Nera ) je CBR RR asi nejuniverzálnější moto své kategorie. Není problém ujet 700 km za den a nebo vyrazit na okruh. V cca 70.000 km pořád ostrá žiletka. Doufám,že ještě dlouho vydrží. Je to legenda z největších ???

MichalR10 (131) napsal 13.01.2022 v 18:16

Double

MichalR10 (131) napsal 13.01.2022 v 18:13+1




Jj, PK má pravdu

pk14 (156) napsal 13.01.2022 v 17:06+2

SC 28, hezký to oni jsou... Ale na ten jejich přední bantam si člověk pokaždé prvních pět km zvyká...

Bubrak-ZX10R (1606) napsal 13.01.2022 v 16:56

a 954 jela hur nez ZX9R 98, nevim proc tam davali navic ty kubiky

Bubrak-ZX10R (1606) napsal 13.01.2022 v 16:55

na zacatku mate myslim chybu u tech tezkych motorek, nebyla to ZX-10R ale jen ZX-10 (nastupce GPZ1000RX a predchudce ZX-11 alias ZZR 1100)

me se asi nejvic libi ty prvni do 99, mel sem 954 ale to byl kram, brachovu 94 bych dneska klidne bral

1 reakce

Honzis
Honzis 14.01.2022 v 08:45

A jo, máš pravdu, předsedo, to erko jsem tam přidal neprávem To mi musíš nahlásit chybu dole pod článkem, to mi přijde hned...


hondaman1 (3) napsal 13.01.2022 v 14:30

ono zase je rozdiel vykon na kluke a na zadnom kolese
929 152 koni seriova nemala na motore
skor pod 140 na motore
takze tych 120 az 128 namerali na zadnom kolese
s ladenym vyfukom,zvodmi a upravenou mapou okolo 140 koni na zadnom kolese

mne sa najviac pacila prva bielo modro cervena
potom tiger
a od 2008 vsetky

hluska (132) napsal 13.01.2022 v 12:43

I když jsem ho vlastně nikdy nechtěl, tak jsem Fároše vždycky obdivoval. Když nebudu počítat ty první modely, tak nejhezčí pro mě vždycky byla 954. A teď teda ten poslední model ve výročních barvách je taky dělo
Ikona

Kohlstein (89) napsal 13.01.2022 v 12:38

Co je to ten kůň?

1 reakce

Honzis
Honzis 14.01.2022 v 08:44

Vidíš, dnes už nevíš, co byl kůň, zítra naše děti nebudou vědět, co byla motorka. To je evoluce. Jinak kůň, to je taková rychlejší kráva (hovězí), štíhlejší a víc to skáče


roadmagor (4) napsal 13.01.2022 v 11:20

Díky za vzpomínkový článek
Měl jsem 929 a 954.
Jak už někdo dole psal, těch 150 koní 929 neměla ani ve snu. Myslím, že se to i často řešilo v testech, že realita byla někde kolem 120-125.
U 954 posílili papírově o nulanulanic, ale tam věřím, že reálně těch 150 bylo.
Na 954 vzpomínám nejradši ze všech motorek, které mi prošly rukama. Perfektní na silnici i na okruhu, silná a přitom nijak zákeřná, podvozek super, brzdy super.

Heki (255) napsal 13.01.2022 v 11:17

Kdysi v roce 1997 jsem ho viděl v showroomu Hondy ve Valmezu. To když jsem ještě jako malý smrkáč ukecal tátu, ať se tam jdeme podívat, když jsme jeli kolem. Vysomroval jsem tam prospekt s kompletním sortimentem Hondy v ČR na rok 1997, který ještě někde doma mám. Možná už tam jsem věděl, že jednou budu motorkářem - ale mým idolem tehdy byl super blackbird

Míra (169) napsal 13.01.2022 v 11:16

Měl jsem tři Fireblady a je to úžasná motorka. Postupem času už dávám víc přednost pohodlí. Fireblade je pro motorkáře s menší postavou okolo 165 cm. Rozmlácené silnice taky nejsou moc vhodné pro supersporty.
Mít zbytečné peníze, rád bych si model 2022 koupil jako druhou motorku. Někdo má doma hezké obrazy a rád na ně kouká, já bych koukal na Fireblade.

MichalR10 (131) napsal 13.01.2022 v 10:54+2

Urban Tiger provedení jasně vede...

afro-r1 (417) napsal 13.01.2022 v 10:25

Suche hmotnosti... To jest beze vsech vymenitelnych veci. Tekutiny, filtry, baterie, pneumatiky...
Vcelku irrelevantni udaj, k nemuz bylo potreba pricist 30-35kg.

1 reakce

Honzis
Honzis 14.01.2022 v 08:42

Jo, to byla šílená doba, když se psaly tyhle nesmysly... a některý italský značky v tom jedou dodnes


mr.Hony (21) napsal 13.01.2022 v 09:32

Kazdy den me zamrzi ze mi v garazi nestoji RC30/45, FZR750R. O Honde NR ani nemluvim

Milinex (12) napsal 13.01.2022 v 08:43

jen by mě zajímalo kde naměřili na 929rr 152koní motor byl pro mě celkem zklamání. Odhadoval bych to tak na 110-120hp. A to jsem neměl jediný kousek

Jamir (2) napsal 13.01.2022 v 08:32

Krásný článek. Každý motorkář má tu svou "legendu". Jenže Fároš ať chcete nebo ne, jednoduše nastavil ppravidla a o tom, že je skutečná legenda svědčí 30let nepřetržité existence.
Pamatuji si jeho příchod na svět a v ČR v té době byla jeho cena vyšší, než se dal postavit dům. Dnes nemyslitelné.




TOPlist