Honda do Milána přivezla cestovní CB1000GT a prototyp V3R s elektrickým kompresorem

Něco jsme čekali, něco ne. Že bude Honda pokračovat v postupném představování úplně nové platformy s motorem V3 dopovaným elektricky poháněným kompresorem, který odhalila přesně před rokem, bylo jasné. Že se elektronicky ovládaná spojka E-Clutch rozšíří i do dalších modelů, to taky nepřekvapuje. Ale úplně nový silniční cestovní model postavený na bázi litrového Hornetu nás tedy hodně překvapil! A známe už i jeho cenu…

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

CB1000GT

Měli jste dojem, že by Hondě chyběl cestovní silniční model? Nám to ani nepřišlo, cestovat jste mohli už od některé z dvouválcových pětistovek přes oblíbenou NC750X až po NT1100 s dvouválcem z Afriky. Anebo si několikanásobně připlatit a skočit rovnou do Gold Wingu. Nicméně je fakt, že všechno tohle jsou motorky dělané na cestování poklidné a že Honda jako jediná neměla svého Versyse 1100, GSX-S1000GX nebo Tracer 9, prostě stroj, který by kromě těch nepopiratelných výletnických kvalit dokázal nabídnout i větší míru vzrušení. A tak vznikl CB1000GT, v krátké době vlastně již třetí model postavený na stejné platformě, s níž letos debutoval CB1000 Hornet a napřesrok ji rozšíří ještě retro CB1000F.

Tvary nového gétéčka jsou, ehm, funkční. Ne, titul Miss výstavy tahle motorka určitě nevyhraje. Nicméně škareda to určitě není, navíc se pouští do boje s motocykly, které také při hodinách estetiky zrovna chyběly. Honda ke svému designu říká, že příď byla optimalizována počítačovou metodou CFD, aby byla aerodynamika ideální při všech rychlostech. A na svoji postavu si ji potom doladíte prostřednictvím plexi, které je nastavitelné do pěti poloh, a to jednou rukou a v poměrně velkém rozsahu 81 mm. Mimochodem tohle plexi je vyrobené z rostlinné biomasy, z materiálu nazývaného Durabio, takže při pořízení gétéčka budete i krutě ekologičtí. Tedy pokud si rovnou nevezmete zvýšené turistické plexi, o jehož materiálovém složení tisková zpráva mlčí. Standardní výbavou, dbající na vaše pohodlí, jsou i kryty rukojetí, byť ty si vyloženě říkají o nějaké rozšíření, a když už jsme se pustili do té výbavy, tak jedním dechem přidejme ještě dvojici plastových kufrů o objemu 28 a 37 litrů v designu známém z NT1100, vyhřívané rukojeti, tempomat, bezklíčkové zapalování, centrální stojan, kompletní LED osvětlení či TFT displej s konektivitou.

Jo a semiaktivní podvozek Showa EERA! Ten Honda začala letos standardně montovat do NT, má ho i Africa Twin Adventure Sports, a i když mohla u CB1000GT krutě zatlačit na cenu a nechat mu podvozek nastavitelný manuálně, místo toho do něj natlačila vážně veškerou možnou výbavu. A přitom když se podíváte na tu cenu… Nechoďme kolem horké kaše: 339 900 Kč! Za motorku s kufry a semiaktivním podvozkem, z toho budou kyselí nejen u Kawasaki, Suzuki a Yamahy, ale vlastně všude. Jelikož je tady semiaktiv, je jasné, že nemůže chybět šestiosá elektronika se všemi svými vychytávkami včetně náklonového ABS na brzdách Nissin, které vypadají stejně jako u Hornetu – a tam dokáží brzdit moc pěkně. Dlužno říci, že tady budou mít o něco více práce, protože gétéčko na váze ukáže 229 kg s plnou 21litrovou nádrží, jejíž objem opět potvrzuje to, že tahle motorka to s cestováním myslí vážně. Na druhou stranu, s průměrnou spotřebou 6,1 l/100 km tady velká bandaska prostě být musí.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Proti Hornetu dostalo GT delší kyvku, která se projevila delším rozvorem, zvětšil se i závlek, ale úhel hlavy řízení zůstal, takže tahle motorka by měla moc pěkně fungovat i v zatáčkách, zejména když rozložení hmotnosti 51/49 % je hodně podobné jako na streetfighteru. Proti němu má ale GT delší zdvih zadního odpružení, ovšem jenom o 4 mm, takže těch 130/144 mm nebudou žádné cenduro. Je tady i pohodlnější sedlo, jehož tloušťka se proti Hornetu zvětšila u řidiče o 15 mm a u spolujezdce dokonce o 39,5 mm. Jezdec bude muset při nasedání vyšvihnou nohu do výšky 825 mm, což je v dané kategorii takový standard, možná spíš lehký podprůměr.

Naopak spíše nadprůměrné vypadají parametry motoru. Litrový řadový čtyřválec původem z Firebladu 2017 se chlubí parametry 110,1 kW/150 koní při 11 000 otáčkách a 102 Nm při 8250 otáčkách, tedy jenom o fous méně než u Hornetu, a jsme moc zvědaví, jestli mu v Hondě dokázali dát trochu více síly ve spodních otáčkách. Tam je Hornet takový vlažnější, na druhou stranu GT by se taková nevtíravá charakteristika vlastně hodila ještě víc. V převodovce byste měli najít jiné poměry, standardní výbavou je obousměrné rychlořazení, za které si u základního Hornetu musíte připlácet – další důkaz toho, že GT není žádná chudobka, ale skutečný manažerský expres. A pokud by vám základní výbava nestačila, Honda vám samozřejmě ráda vyjde vstříc svou příplatkovou výbavou, už teď má připravené tři pakety příslušenství, kde nechybějí komfortní sedla, deflektory, plexi, mlhovky…

Prototyp V3R 900 E-Compressor

Tak na tuhle motorku jsme se těšili! Tedy, my jsme se těšili i na trochu podrobnější technické údaje, ale k tomu, co jsme věděli od loňska, přibyl už vlastně jediný – a sice objem motoru. Tenhle vidlicový tříválec s válci rozevřenými do 75 stupňů, přeplňovaný elektrickým kompresorem, bude devítistovka. Víc jsme se nedozvěděli. Jo že prý to má jet jako dvanáctistovka, což může znamenat celkem cokoli. Ani si netroufáme spekulovat o nějakých parametrech, protože tím přeplňováním tam vlastně můžete nafoukat koní a především newtonmetrů, kolik vaše ego a klikovka unese. Už se nemůžeme dočkat, až tohle začne někdo ladit…

Každopádně proti loňsku, kdy Honda ukázala akorát motor přidržovaný v nějakých trubkách na kolech, tady letos vidíme už celou motorku. Je teda zatím jenom v maskovacích barvách, ale i v nich je vlastně docela dost sexy. Tak jako agresivně sexy… Je to něco úplně jiného, než co Honda nabízí v současnosti, a je jasně vidět, že Honda dobře chápe, co dělá Yamahu MT-09, Ducati Monster či KTM 990 Duke tak atraktivní. Uvidíme, jestli za rok na stejném místě už bude stát hotová motorka, kterou si budeme moci koupit!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

E-Clutch i pro dvouválce 500 a 750

No konečně! Co na tom Hondě tak dlouho trvalo? Už jsme se začínali bát, jestli z tohohle nadějného konceptu Japonci potichu nevycouvají, když konkurenti začali ve velkém představovat své jednodušší (proti DCT) automatizované převodovky. Ale naštěstí se tak nestalo a po dlouhých dvou letech, kdy byla technologie E-Clutch představena u čtyřválcových sourozenců CB/CBR650R, ji Honda posílá i do pěti dvouválců. Nově si tak vaše levačka bude moci ulevit u sportovce CBR500R, naháčů CB500 Hornet a CB750 Hornet a u adventur NX500 a XL750 Transalp.

Pětistovky jsou tak prvním vyloženě pro kategorii A2 vytvořenými stroji, které se snaží začínajícím jezdcům usnadnit pohyb nejen po městě, a proti tomu větší Hornet s Transalpem jsou prvními modely, kde je E-Clutch spřažena s elektronickým plynem a tudíž můžeme čekat o dost plynulejší podřazování díky automatickým meziplynům. Pro ty, kdo se úplně v dané problematice neorientují: E-Clutch je elektronicky řízená spojka, kdy vy řadíte nohou úplně normálně jako na kterékoli jiné motorce, ale nemusíte u toho mačkat spojkovou páčku. Nicméně pokud byste tu touhu měli, klidně můžete, protože ta páčka tady pořád je. Skvělý kompromis mezi zábavností a pohodlím. Příplatek by se měl držet na zavedených 10 000 Kč, Honda zatím řekla akorát cenovku k sedmsetpadesátce Hornet, která pro příští rok činí 189 900 Kč za standard a 199 900 Kč za E-Clutch. Kdo kouká po Transalpu, ten si na cenu ještě musí počkat, ale třeba ho potěší zpráva, že pro rok 2026 dostává nastavitelné tlumiče v odskoku i kompresi.

 

WN7

Jak bude vůbec první dospělý elektrický motocykl od Hondy vypadat, víme už od září. A znali jsme i ty nejdůležitější technické údaje, jako výkon 18 kW, točivý moment 100 Nm a hmotnost 217 kg. Teď už známe kompletní specifikaci. Těch 18 kW je výkon nominální (a může být snížen na 11 kW pro řidičák A1), ale WN7 dokáže při akceleraci krátkodobě nabídnout až 50 kW, což už je údaj o dost zajímavější. Jo, přidejte k tomu těch 100 Nm a vypadá to docela zábavně. A jelikož battery-pack má kapacitu 9,3 kWh, mohli byste se svézt i dál než do vedlejší ulice, ten udávaný dojezd 140 km s tímhle vypadá hodně reálně. Padesát metrů máte zvládnout za 3,9 s, akceleraci z nuly na sto za 4,6 s, maximálka činí 129 km/h, trvale udržitelných má být 127 km/h. Taková alternativa k dvouválcovým pětistovkám. Tedy samozřejmě bráno dynamikou a použitím, ne cenou – za 349 990 Kč si ty pětistovkové Hornety koupíte tři…

SH125i

Rozbláznění z velkých a technologicky extravagantních strojů nesmíme zapomínat ani ta ty nejobyčejnější, zejména když se jedná o evropský bestseller, který potkáváte na každém rohu. Městský skútr SH125i dostává pro rok 2026 lehké designové úpravy, když Honda sjednotila jeho čumák s tím, který používá větší SH350i. Majitelé určitě ocení také nový 4,2“ TFT displej s konektivitou a šipkovou navigací. Kromě stopětadvacítky se bude prodávat také větší SH150i.

Modelová řada pro rok 2026 ve videu:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

CB1000F

Tuhle motorku už Honda představila, ale v Miláně je k vidění v Evropě poprvé naživo. Jo, těšíme se fest…

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist