yamaha_demo_tour




Honda CTX1300 2014 - spy photos

Čím víc se přibližuje termín výstavy EICMA, tím víc informaci o novinkách na příští rok prosakuje na povrch. Fotograf serveru Ride Apart nachytal při natáčení reklamního klipu nový cruiser Honda CTX1300, který měl pravděpodobně zůstat v utajení minimálně do letošního listopadu. Na snímcích vidíme motorku se stejným podélně uloženým vidlicovým čtyřválcem, jaký známe z legendárního cesťáku ST1300 Pan European.

Na pohled to vypadá, jako by Honda dala designérům úkol nakreslit něco mezi F6B a CTX700.  Spousta detailů je shodná se sedmistovkou, ale na rozdíl od levného entry-modelu tu najdeme i takové prvky jako denní svícení z LED diod nebo integrované reproduktory. Krátce zastřižené plexi nebo dva postranní kufry zase nápadně připomínají letošní novinku Goldwing F6B. No, a pohodlně umístěné stupačky nebo dozadu vytažená řídítka - tady je vidět snaha o co největší komfort a všestrannost. CTX1300 se bude hodit jak na cestování i pro každodenní život.
Pod malou čelní kapotou je dobře vidět kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec, úplně stejný motor, jaký Honda používala v cestovním modelu Pan-European. V tomto případě ale  minimalistické pojetí plastů nechává vyniknout jeho hlavy válců a výfukové svody v celé kráse. 
Právě podle designu těchto prvků se dá předpokládat, že se jedná o identickou pohonnou jednotku jako u modelu ST1300, který se naposledy objevoval v nabídce před dvěma lety. Tehdy dosahoval motor o objemu 1 260 ccm maximálního výkonu 126 koní v 8 000 otáčkách, a točivý moment měl špičku 125 Nm v 6 000 ot. za min. Beze změny zůstane i přenos výkonu na zadní kolo prostřednictvím ozubeného hřídele.
Z dostupných obrázků není poznat, zda Honda bude nabízet novinku také v provedení s dvouspojkovou automatickou převodovkou, ale podle toho, jak se světová jednička poslední dobou snaží vycházet vstříc začínajícím jezdcům se dá očekávat, že systém DCT nebude chybět ani u CTX1300. U motorek s dvouspojkovou převodovkou DCT odpadá práce se spojkovou páčkou, a to jak v automatickém, tak v manuálním režimu. Že se takový stroj začátečníkům snadněji ovládá, o tom není pochyb. A na skomírajícím trhu Honda prostě potřebuje najít nové klienty. Vymyšlené to má dobře. Jestliže se někdo rozjezdí na Hondě CBR300R, může později přestoupit na  CBR500R a skončit u CBR600RR nebo dokonce CBR1000RR.. V kategorii cestovních cruiserů by to mohlo fungovat podobně: CT700X jako první motorka na naučení, CTX1300 jako další stupeň a Honda Gold Wing F6B jako vrchol motorkářské kariéry.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz



TOPlist