yamaha_demo_tour




Honda CBR400R zatím pouze pro Japonsko

Spekulace potvrzeny! Znovuzrození modelu CBR400R, který se přestal vyrábět v roce 2001, sebou ale nese jedno nemilé překvapení: novinka bude dostupná pouze pro Japonský trh. Ovšem není všem dnům konec…

Proč si Japonci nechávají motocykly nižší střední třídy většinou pro sebe? To je otázka, kterou si v redakci často klademe, když vidíme, kolik zajímavých modelů mají v repertoáru velké japonské značky, které se k nám nikdy nedostanou. Nepsaným pravidlem bývá, že jde většinou o menší objemy, kterých je u nás pořád málo, i když se situace každým rokem lepší. Zřejmě za to může evropský trend „čím větší objem, tím líp“.
V každém případě je čtyřstovka takovým mezistupněm mezi CBR250R a letošní novinkou, půllitrem CBR500R. Japonská CBR400R je poháněna vodou chlazeným dvouválcem o objemu 400 ccm s výkonem 46 koní při 9 500 ot/min. Točivý moment má hodnotu 38 Nm v 7 500 otáčkách a provozní hmotnost je stanovena na 192 kilogramů.
Mezi technické detaily japonské novinky můžeme zařadit nádrž o objemu 15 litrů, přední teleskopická vidlice s průměrem trubek 41 mm nebo sedmnáctipalcová kola s rozměry 120/70 ZR17 na předku a 160/60 ZR17 vzadu. Systém ABS je k dispozici na vyžádání. Japonci si pro svůj trh připravili také tři různé barevné kombinace: červenou, černou a známou závodní HRC (kombinaci bílé, červené a modré barvy).
Z mého pohledu se jedná o velice zajímavý motocykl, který nabídne dostatečný výkon pro začínající jezdce nebo pro vyznavače malých objemů. Čtyřstovku by určitě ocenili i naše drahé polovičky, kterým voní benzín a spálené pneumatiky supersportu. Přitažlivá je i cena, která by se v přepočtu na koruny pohybovala okolo 130-140 tis. Kč. Na internetu se již objevují spekulace, že by se nové CBR mohlo dostat letos na podzim i k nám do Evropy, tak uvidíme.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist