globalmoto_duben_nolan




Honda CB300 jako retro koncept

Styl café-racerů momentálně nefrčí jenom v Evropě, ale je populární například také v Thajsku. A protože se tamní trh orientuje na menší kubatury, thajská Honda speciálně pro něj připravila koncept postavený na základu malorážky CB300F. Povedený design TT Raceru by se však klidně dal použít i na výkonnější modely, a japonská centrála si jej proto teď raději nechala patentovat.

Začátek příběhu se trochu podobá konceptu CX-02. Ten pro změnu vyvinula a indická pobočka Hondy, a představila jej letos v únoru na výstavě v New Delhi. Jenže zatímco Indie má reálnou šanci vidět vlastní verzi modelu CB500X brzy na prodejnách, Thajsko si bude 300 TT Racer ještě dlouho prohlížet jenom v podobě konceptu. Ten sice vypadá moc pěkně, ale k tomu aby mohl legálně vyjet na silnici mu chybí pár podstatných detailů. Základ je přitom hotový - trubkový rám ani jednoválcový motor se nijak neliší od standardního modelu CB300F - jenže ve stávající podobě by se těžko dal dostat "na značky". Přidělat zrcátka a blinkry by nedalo zas tak moc práce, ale větší problém by při homologačním procesu představovalo ustřižené sedlo, které za sebou nechává vykukovat půlku zadního kola. Ve výfukovém systému pak není ani stopa po katalyzátoru, a podle tvaru koncovky to nevypadá ani na pohodové splnění hlukových limitů.

I přesto, že tenhle koncept má dost daleko k sériové výrobě, se nejvyšší vedení Hondy rozhodlo nechat jeho design patentovat. Není ani divu, že si zdařilé dílo thajských návrhářů přísně střeží. Styl café-racerů je pořád na vzestupu, a TT Racer by klidně mohl posloužit i jako inspirace pro výrobu custom dílů a doplňků. CB 300 TT se pravděpodobně hned tak na prodejnách neobjeví, ale Honda by podle něj mohla  klidně vyrobit přestavbový kit a dát ho do katalogu originálního příslušenství - třeba k modelu CB1100. 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist