Honda Africa Twin dostane příští rok nové barvy a verze Adventure Sports nižší plexi

Také Honda začíná ukazovat, s kterými motocykly můžeme v příští sezóně počítat, a samozřejmě se to týká i ultra oblíbeného cestovního endura Africa Twin. To jde do ročníku 2022 s minimálními technickými úpravami a zákazník nejspíš nejvíce ocení svěží nová barevná provedení.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Honda s Africou Twin udělala díru do světa už na konci 80. let, když přišla s první XRV650, zanedlouho zvětšenou na XRV750, z níž se stala legenda, jež vydržela v nabídce do přelomu milénia. Novodobá CRF1000L Africa Twin přišla v roce 2016, za dva roky doplněná o ještě dobrodružnější verzi Adventure Sports, a předloni potom proběhla výrazná inovace, když se s přechodem na normu Euro 5 z litru stala jedenáctistovka. Jak skvělá motorka to je, jsme se mohli celou sezónu 2020 přesvědčovat na vlastní kůži, verzi ATAS vybavenou semiaktivním podvozkem Showa EERA jsme měli v redakci.

Pro rok 2022 se modelová skladba nemění, i nadále si můžete pořídit buď standardní CRF1100L Africa Twin s menší nádrží, maličkým plexi výrazným zaměřením na terén, anebo cestovně laděnou CRF1100L Africa Twin Adventure Sports s velkou bandaskou, přisvěcováním do zatáček, větším nastavitelným plexi a možností vybavit si stroj tím semiaktivním podvozkem. V obou případech je možné mít Africu také s automatickou dvouspojkovou převodovkou DCT, která zde funguje na jedničku s hvězdičkou. A jen tak mimochodem, loni se pro DCT v obou modelech Africa Twin rozhodlo 47 % kupců!

Co je tedy pro rok 2022 nového? Po technické stránce pouze nastavení DCT, kde Honda slibuje hladší řazení 1. a 2. rychlostního stupně pro lepší rozjezdy a jízdu velmi nízkými rychlostmi, tedy vlastnosti, které se budou hodit jak ve městě, tak v trialových pasážích. A potom jsou tady změny ve výbavě, kdy jedna motorka něco dostala a druhá o něco přišla. Základní Africa bude napřesrok standardně vybavena hliníkovým zadním nosičem, už si ho nebudete muset objednávat dodatečně, a Adventure Sports přijde o 110 mm čelního plexi. Cože, menší plexi, když běžnou praxí je, že výrobci naopak milimetry přidávají? A tady uberou hned neskutečných 11 cenťáků?! A vidíte, my to považujeme za dobrý krok. Protože jestli nás na ATASu něco fakt rozčilovalo, bylo to příliš vysoké plexi. V terénu vám bránilo v pořádném pohybu a nižší postavy do 175 cm přes něj na dálnici neviděly, pokud si nedaly sedlo do vyšší polohy. A to bylo pořád plexi ve své spodní pozici! Teď konečně využijete těch pět poloh, Honda navíc slibuje, že ochrana proti povětří je pořád dostatečná.

Pro spoustu zákazníků ale budou pravým důvodem, proč si Africu Twin v roce 2022 pořídit, nová barevná provedení. Základní model se bude nabízet ve třech barvách (perleťová bílá trikolóra, červená, matná černá) s grafikou „Big Logo“, cestovní Adventure Sports přijde ve dvou barvách (perleťová bílá trikolóra, matná černá metalíza) a grafikou „Cracked Terrain“. Nové modely poznáte také podle černých hliníkových panelů na nádrži a černé barvy zadních nosičů. Však se koukněte do fotogalerie, jak to Africám sluší!

Oficiální video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 5 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist