yamaha_demo_tour




Eicma 2010: Koncepty Honda

Honda se rozhodla vynahradit Milánu svoji loňskou neúčast na výstavě, a k osmi novým modelům pro rok 2011 přidala jako bonus dva koncepty, respektive prototypy modelů, jejichž vývoj stále ještě probíhá. Pojďme se podívat, co můžeme od Hondy v nejbližší budoucnosti očekávat.

Kapitoly článku

Crosstourer

Studie s označením Crosstourer je po sportovně-cestovní VFR1200F a čerstvě představeném uni-modelu Crossrunner dalším modelem Honda s vidlicovým čtyřválcem V4. Pohonný agregát prototypu, který Honda přivezla do Milána, se shoduje s motorem VFR1200F, a to včetně dvouspojkové převodovky DCT. Verze s klasickým řazením se snad dočkáme v sériové výrobě. A jestli Honda pro použití v Crosstoureru výrazně nesníží výkon, jehož maximum se u VFR rovná hodnotě 170 koní, máme se na co těšit.
Pohled na prototyp okamžitě evokuje myšlenku, že se jedná o nástupce Varadera, které se bez zásadních změn vyrábí už dvanáct let, a volání po jeho modernizaci se ozývá ze všech stran. Design Crosstoureru využívá prvky z VFR1200F i nového Crossrunneru, celkově působí ale bytelnějším dojmem. Kola s drátěným výpletem umožňují obout i bezdušové pneu, a opticky svádí k odvážnějším manévrům v terénu, než hliníkové ráfky Varadera. Hlavní slovo v tomto ohledu ale stejně nakonec bude mít hmotnost nového adventure-biku. Osobně si na cestovních endurech cením hlavně možnost sedět rovně, aniž bych musel bojovat s náporem vzduchu. Soudě podle výšky plexištítu, Crosstourer tenhle luxus bude schopen poskytnout v plné míře, a v kombinaci s poměrně širokým sedlem mohou dálkoví cestovatelé očekávat vysokou úroveň jízdního komfortu. Jeho ničím nerušené užívaní by měl pojistit sekundární pohon kardanem. Jak se bude Crosstourer chovat v reálu, na to si ale musíme nejméně rok počkat.

Mid Concept

Honda se letos rozhodla křížit, jak jen to jde. Aby toho nebylo málo, pochlubila se kromě nového Crossrunneru a konceptu Crosstourer také s prototypem New Mid. Pokud nic jiného, tak tenhle kříženec skútru a velké motorky minimálně vyvolá velikou diskuzi. A o to Hondě taky šlo, vždyť jak sama tvrdí, v podobě New Midu chce otevřít nové obzory jednostopému cestování. Zvláštní kříženec má nabídnout jízdní zážitek jako cestovní motorka, zároveň ale podle Hondy poskytne stejné pohodlí, ochranu před povětrnostními podmínkami a snadnou ovladatelnost, jako mají větší skútry.
Roztáhlá přední kapota, která jasně odkazuje k VFR1200F, a zároveň robustní zadní část vytvořily v kombinaci s karmínově rudými 17palcovými koly skutečně divokou kombinaci, a tak celkem překvapí, že výfuk zůstal všem designovým kotrmelcům ušetřen a je zde v podobě klasického chromovaného tubusu. New Mid má být osazen plně automatickou dvouspojkovou převodovkou (Dual Clutch Transmission ), a tak bude na dlouhých cestách stačit prostě jen sedět a kroutit prvačkou. Zatím však není známo, jaký motor Honda hodlá použít. Vzhledem k tomu, že se chystá podobný koncept také u BMW (Concept C), bude se Honda svůj ambiciózní projekt jistě snažit co nejdřív dokončit. Budeme vážně zvědavi, jaký obzor Honda s New Midem otevře…

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist