Dlouhodobý test Honda Africa Twin Adventure Sports: Vítej v redakci

Není úplně běžné, že bychom mašiny k dlouhodobému testu ustájili v redakční garáži mezi první a druhou adventní nedělí. Ale nakonec proč ne, zima k nám občas není tak krutá a nechá nám alespoň trošku odlehčit absťáku. Před pár dny jsme si převzali Afriku Twin modelového roku 2020 s elektronickým podvozkem, a právě tahle krasavice nás bude provázet v nové sezoně. Ten den jsme měli štěstí a vykouklo na nás sluníčko, takže došlo na první seznámení a pak celkem logicky na tu nejhorší chlapskou nemoc, rýmičku. Ale stálo to za to!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Honda se modelem Africa Twin trefila do černého, potvrzují to velice slušné prodeje po celém světě. Nyní tu máme novou generaci modelového roku 2020 a jedna z prvních vlaštovek v České republice se nám zabydluje v redakční garáži. Africa Twin se vyrábí hned ve dvou základních provedeních a na výběr je mezi offroadově založenou standardní verzí a pak mnohem více cestovní verzí Adventure Sports. Tyto verze je pak možné pořídit s dvojspojkou DCT a v případě Adventure Sports na elektronickém pérovaní nebo s klasickým konvenčním.

Drátky vykukující z vrchu předních vidlic jasně říkají, že naše Afričanka má elektronické pérování Showa EERA, což je pro okřídlenou značku v kategorii cestovních endur velkou premiérou a zrovna tak užší blok motoru na pravé straně, a to zase připomíná, že máme tu čest s klasickou manuální převodovkou. Já už jsem s takovou verzí přišel do kontaktu během mezinárodní prezentace na Sardinii a je fakt, že na mě udělala dobrý dojem. Uvidíme, jak se předvede na našich silnicích, ve městě při povinnostech všedních dnů a pochopitelně v terénu, který jí nemůžeme upřít. Tady to nejspíš bude chtít nějaké pořádné bačkory a jen by mě zajímalo, jaké máte vy nejraději a jaké byste nám doporučili. My samozřejmě nějaké typy máme, ale přeci jen zvědavost je mocná.

Afričanku jsem prohnal hned po cestě od prodejce a je fakt, že jsem si to řádně užil. Každopádně si budu muset nastavit řídítka do nějaké normální polohy a zjistit, co by šlo udělat s vysokým plexi, jehož hranu mám přímo v zorném poli a také při skocích se mi bude plést. Vše ostatní se tváří dobře a uvidíme, jestli bude třeba poposadit řadičku nebo sáhnout na pozici pedálu zadní brzdy. Každopádně bych byl pro namontování alespoň standardních padáků, které se můžou hodit. Náš kousek je vybaven kompletní sadou kufrů a to si říká o nějaký výlet, tak uvidíme, kam nás to zavede.

Nový jedenáctkový motor už jsem si vyzkoušel dříve a tady je potřeba konstatovat, že Africe určitě dodal na živosti a pružnosti, což se hodí nejen v terénu, ale i na silnici při cestování ve dvou. Ne, že by to byl veliký rozdíl, ale jsem si jist, že větší objem pozná každý, kdo se na předchozím modelu svezl. Motorka lépe akceleruje, ochotněji reaguje na vrknutí plynem a líbí se mi, že i na vysoké kvalty si nechá líbit nižší rychlosti. Děje se tak bez jakéhokoliv cukání nebo nervózního projevu stejně jako řazení, které je čisté a hladké. Tady je škoda, že nám nebylo naděleno rychloražení, ale to už bychom chtěli asi moc.

Poměrně zásadní je změna výšky a šířky sedla, které je nyní standardně ve výšce 870 mm a dá se ještě o dvacet milimetrů posadit níže. Pro menší postavy bezesporu velká výhoda, což ocení nejen v terénu, ale i při manévrování na místě. Vyšší jezdci, u kterých panovalo s vysokým posedem u předchozí generace nadšení, zřejmě budou muset zauvažovat o vyšším sedle, které je možné pořídit nad rámec série. Všichni bez rozdílu si budou muset zvyknout na nový dotykový TFT displej a ovládání všech možných funkcí. Já tedy postrádám samostatné tlačítko pro ABS a kontrolu trakce. První ochutnávka mi ale dokázala, že se na menu dá dobře a rychle zvyknout a je bezesporu fajn, že se nově nabízí dvě vlastní nastavení „user 1 a user 2“, kam je ideální si nadefinovat silniční a terénní nastavení, které bude vyhovovat většině času za řídítky.

Myslím si, že se na Afriku netěším jenom já, určitě se na ní sveze celé osazenstvo naší redakce a bezprostředně potom hodí do placu své postřehy. Přece jen jsme každý z jiného těsta, máme odlišné priority a od motorky očekáváme něco jiného.

Podívejte se na první jízdu na Sardinii

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 42 Kč od 5 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist