husqvarna_svartpilen_801_2




Nové přilby na Intermotu: LS2, HJC a Schuberth

Podobně jako výrobci motocyklů šetří některé nové modely až na listopadovou výstavu EICMA, se na Intermotu představila pouze část novinek ze světa přileb. Prezentuje se tu například španělská značka LS2, světová jednička HJC nebo domácí Schuberth.

LS2

Breaker FF390 je nová integrálka s vestavěnou sluneční clonou, vhodná na sportovní jízdu ale především na dlouhé cestování. Skořepina z polykarbonátu, termoplastu a dalších přísad se vyrábí ve třech velikostech, jemnější odstupňování pak výrobce řeší vnitřní výstelkou z EPS. Plexi má homologaci třídy A, která zaručuje nezkreslený výhled, proti mlžení je chráněno Pinlockem a dá se zamknout v zavřené poloze. Ovládání sluneční clony při náhlé změně světelných podmínek (například vjetí do tunelu) je snadné a rychlé, stejně jako zapínání řemínku na mikrometrickou přezku. Lícnice se systémem Emergency release umožňují šetrné sejmutí přilby v případě nehody, a celý interiér se dá vyjmout a vyprat. 

Další novinkou je otevřená přilba Verso, určená pro každodenní použití hlavně na skútrech a městských motorkách. Skořepina je ze stejného materiálu jako u modelu Breaker, zvaného Kinetic
Polymer Alloy (slitina polykarbonátu, termoplastu a dalších přísad), který se vyznačuje vysokou pružností a zároveň odolností proti proražení. Plexi s homologací třídy A je opatřeno difuzory proti turbulencím, ale místo něj se dá nasadit také malý kšilt. Součástí výbavy je i vestavěná sluneční clona. Komfort používání zvyšuje mikropřezka na řemínku, vyjímatelný a pratelný interiér a ventilační otvory.

Pro rok 2017 firma LS2 dále vylepšila integrální přilby Vector C a Arrow Evo, které se nyní vyrábí ve verzi s karbonovou nebo kompozitovou skořepinou. Samozřejmostí je nová grafika u řady dalších modelů.

HJC

Zcela zásadní novinkou v nabídce značky HJC je integrálka RPHA70, která spojuje to nejlepší ze sportovních a turistických přileb. Design i použité technologie mají za cíl co nejlepší aerodynamiku - a tím pádem co nejmenší zátěž pro krk a hlavu jezdce, vnitřního komfort a nakonec i líbivý vzhled. Skořepina vyrobená ze sklolaminátového a karbonového kompozitu vypadá na první pohled hodně malá, ale dovnitř se samozřejmě vejde téměř jakákoli hlava - v nabídce je tradiční škála velikostí. O co nejmenší odpor vzduchu a se za jízdy starají boční spojlery, které zároveň zabraňují turbulencím a pomáhají při práci ventilačním otvorům.

Kvůli lepšímu výhledu z helmy má plexi zvětšený vertikální úhel, což by mělo prospět hlavně při sprintu s bradou na nádrži. Jízdu proti zapadajícímu slunci zase zpříjemní vestavěná kouřová clona s povrchovou úpravou proti zamlžení. Vyjímatelný interiér je z antibakteriálního materiálu Premium MultiCool, a nechybí ani systém snadného sejmutí přilby v případě nehody.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

V kolekci HJC pro příští rok se objevují také nová barevná a grafická provedení řady modelů včetně špičkové sportovní přilby RPHA 11. Fanoušky komiksů určitě zaujme limitovaná edice Marvel, ve které najdou grafiku ve stylu Iron Man, Spiderman a dalších známých postav. V edici Star Wars je to pak design Kylo Rena. A pro nadšence do moderních technologií má HJC v nabídce systém Smarton s vestavěnou kamerou a funkcí sledování mrtvého úhlu.

Schuberth

Německá prémiová značka Schuberth, která před lety stála u zrodu integrální přilby s odklápěcí bradou, svůj vynález neustále zdokonaluje. Teď přichází na trh nová generace slavné odklápěčky s označením C4, která nejspíš postupně nahradí stávající modely C3 a C3 Pro. Design "Cé čtyřky" pochází od rakouského studia Kiska, podstatnou změnou proti stávajícímu modelu pak je integrovaný komunikační systém. Přímo z krámu si tak zákazník odnese přilbu s vestavěným mikrofonem, sluchátky,  anténou a konektorem připraveným na připojení systému SC1, který pro Schuberth vyrábí firma Sena. K dalším vylepšením pak patří širší úhel výhledu, měkčí interiér nebo snazší ovládání sluneční clony.

Další novinkou je sportovně-cestovní integrálka R2, na jejímž designu se rovněž podílelo studio Kiska, ale konečný tvar kompozitové skořepiny vznikal v aerodynamickém tunelu firmy Schuberth. Ze sportovních parametrů nové R2 jmenujme plexi s velkým zorným úhlem, opatřené protimlžící úpravou, nebo zapínání na D-kroužky. Při cestování zas majitelé ocení komfortní interiér, kvalitní ventilaci nebo vestavěný komunikační systém (stejný jako u C4)

Další značky připravujeme a zveřejníme v dalším článku.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist