globalmoto_duben_nolan




Hesketh 24: comeback po anglicku

Kdysi slavná britská motocyklová značka Hesketh právě začíná psát novou kapitolu svojí historie. Po třiceti letech uvádí na trh nový model s označením 24, které neznamená nic jiného, než že půjde o velmi limitovanou edici. Číslo - a také barvy exkluzivního stroje zároveň připomínají úspěchy značky ve Formuli 1, kde jezdec James Hunt v roce 1975 dosáhl ve voze Hesketh 308 F1 vítězství ve Velké ceně Holandska.

Tehdejší majitel stáje F1 Alexander Fermor-Hesketh chtěl navázat na úspěchy ve světě rychlých aut také v motorkovém byznysu. V roce 1980 tak vznikla firma Hesketh Motorcycles, a krátce poté se začaly vyrábět její první motocykly V1000, osazení litrovým vidlicovým dvouválcem se čtyřmi ventily na válec. Žádný prodejní trhák se z nich ale nestal, a tak po dalších dvou letech a necelých stopadesáti vyrobených kusech skončila firma v konkurzu. Nepomohlo ani přestrojení modelu V1000 do cestovních kapot, a v roce 1984 nastal definitivní konec.
Zachránce se našel teprve v roce 2010. Práva na používání značky Hesketh koupil Paul Sleeman,  a osobně se hned ujal role hlavního inženýra a konstruktéra při vývoji zbrusu nové motorky. Jeho vize byla jasná: postavit retro-bike, který s využitím moderních technologií nabídne kromě stylového designu také spolehlivost a punc luxusu.
Základ tvoří opět vidlicový dvouválec, ale nový majitel firmy tentokrát vsadil na jistotu: do rámu vlastní výroby umístil osvědčený 1 950ccm agregát X-wedge značky S&S. Stejný vzduchem chlazený V-twin používá mimo jiné také britská firma Morgan pro svoje tříkolová vozidla.
Pro Hesketh 24 jej ještě speciálně vyladili britští odborníci na tuning z firmy Harris Performance Engines, a budoucí klienty dostanou na výběr tři možnosti nastavení průběhu výkonu podle individuálních požadavků. V technických parametrech se uvádí výkon 123 koní a točivý moment 197 Nm ve 3 000 otáčkách.
Na podvozku najdete jenom ty nejfajnovější komponenty: odpružení Öhlins, brzdy Beringer, karbonové ráfky BST – na nedostatek exkluzivity a luxusu si tady nikdo stěžovat nemůže. Sedlo například vyrobili z nejkvalitnější italské teletiny špičkoví čalouníci, kteří jinak pracují pro stáj McLaren.
Každý ze čtyřiadvaceti kusů limitované série dostane na nádrž plaketu z 18karátového zlata s vyraženým výrobním číslem. Když si k tomu přidáte informaci, že motorku ručně vyráběli technici od Heskethu, a navrch získáte kompletní tovární podporu po dobu dvouleté záruky, třeba vám ani cena 35 tisíc liber nebude případat tak krutá. A kdybyste chtěli Hesketh 24 vidět poprvé v akci, zajeďte se mrknout na Goodwood Festival of Speed.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist