yamaha_demo_tour




Závody baggerů se rozjíždějí. Králem je Harley, letos se pojede i v Daytoně

Na začátku byl jeden sólo závod, který měl ukázat, jak moc dobrý nebo naopak pitomý nápad je, poslat na závodní dráhy upravené baggery. Jelikož výsledek předčil očekávání organizátorů, loni už se jel celý šampionát King of the Baggers a letos bude mít dvojnásobný počet závodů v čele s Daytonou. Samozřejmě, mluvíme o Americe…

Kapitoly článku

Tenhle článek zaujal v listopadu 2020 i vás, naše čtenáře. Ten rok proběhl vůbec první závod nazvaný King of the Baggers, Král baggerů, a to hned na známém náročném okruhu Laguna Seca, kde své pneumatiky otiskly i závodní stroje MotoGP a WSBK. A vůbec se nedivím, mně se ten nápad taky moc líbí a věřím, že v Americe to bude divácký trhák. Loňská série prý na Youtube má přes milion zhlédnutí. Jelikož zde jedou vlastně jenom Harleye a Indiany, je to takové domácí soupeření, což se fanouškům prostě musí líbit, navíc na motorkách, které si běžně kupujete na pohodlné cestování. Na úchylárny jsou Amíci experti a tahle je jedna z těch největších.

Takže žádný div, že po tom prvním závodě, v němž vyhrál Tyler O´Hara na Indianu Challenger, se loni odjel celý šampionát sestávající ze tří závodů. A jelikož O´Hara zbytek světa v tom premiérovém závodě spráskal dost potupným způsobem, nenechali si to v Harleyi líbit a – a tohle je přesně ta rivalita, kterou fanoušci chtějí vidět. První podnik prvního ročníku na okruhu Road Atlanta patřil sice opět O´Harovi a Indianu, ale po hodně tvrdé bitvě s Kylem Wymanem na tovární H-D Road Glide a bylo jasné, že tenhle ročník bude sakra nabitý. Další závod na dráze Road America znamenal pohromu pro O´Haru, odstoupil z bitvy o vedení s porouchaným motocyklem a Kyle si připsal plný počet bodů. Do posledního závodu, konaného opět na okruhu Laguna Seca, šel O´Hara sebevědomě, sice sebou v tréninku praštil, ale i tak si vyjel pole position. Velkou otázkou byl start Kylea Wymana, neboť ten si tři týdny předtím při závodě amerických superbiků zlomil loket a měl ruku plnou šroubů a titanu. Zkusil trénink, to prý šlo, když nebrzdil příliš tvrdě, a tak do závodu nastoupil – a nakonec jej přesvědčivě vyhrál, když jeho nejrychlejší čas pod hranicí 1:32 byl o více než čtyři vteřiny rychlejší než loňský O´Harův! A časy 1:33 jela hned celá čtveřice jezdců za ním. Tenhle závod byl vůbec výjimečný (Laguna Seca je prostě Laguna Seca), na start se postavila hned čtrnáctka jezdců, mezi nimiž byla dokonce jedna dívka. Vítězství v závodě znamenalo zároveň i vítězství v celém šampionátu, Králem baggerů 2021 se stal Kyle Wyman na továrním H-D.

VIDEO: Sestřih sezóny 2021

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Letos se těch závodů pojede ještě víc, pořadatelé se rozhodli jejich počet hned zdvojnásobit na šest. A to bude teprve mazec. Pojede se opět Road Atlanta, Road America a Laguna Seca, po nich ještě Brainerd a New Jersey a před nimi – pozor – kultovní Daytona! První závod proběhne na začátku března při slavném Bike Weeku na Floridě, což bude mít určitě obrovskou sledovanost. Kyle Wyman se svým bratrem a týmovým kolegou Travisem plus Tyler O´Hara loni dostali za úkol baggery v Daytoně vyzkoušet, aby se vidělo, jak se tam tyhle 280kilové krabice s motory o výkonech přes 160 koní budou chovat. A prý to byla velká zábava, přičemž na rovinkách se prý bude jezdit zřejmě kolem 250 km/h. Kromě zkoušky chování při opravdu vysokých rychlostech se čekalo, co pod těmito těžkými baggery budou dělat pneumatiky, přeci jen ty rychlosti a přetížení na oválu jsou značné, a prý nebyl vůbec žádný problém. Ovšem pozor, také se používaly Dunlopy speciálně upečené pro Daytonu, nic z krámu. I do téhle úrovně už se dostávají závody baggerů. Ta letošní sezóna by mohla být dost zajímavá a jsme jenom zvědaví, kdy se nějaký závan objeví i v sériové produkci Harleye a Indianu. Orel z Milwaukee má na středu 26. ledna naplánovanou velkou premiéru nových modelů a na jeden italský web už pronikla informace, že tam bude mimo jiné nový Low Rider S vybavený velkým motorem Milwaukee-Eight 117, doposud vyhrazeným jenom pro modely CVO. Tak že by třeba ještě nějaká Road Glide KOTB Replica s ještě větším agregátem? Necháme se překvapit.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 5 Kč
puod přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist