husqvarna_svartpilen_801_2




Harley-Davidson ukončil modelovou řadu V-Rod

Modelový rok 2018 je pro americký Harley-Davidson rokem velkých změn. Přepracovaná a rozšířená modelová řada Softail kompletně „pohltila“ řadu Dyna, která z nabídky zcela zmizela. Není však jediná, neboť pro příští rok nenalezneme v katalogu ani legendární V-Rod.

V-Rod se poprvé objevil již v roce 2001 a jednalo se o model, který byl zároveň milován i nenáviděn. Odvážná konstrukce nepřipomínala nic z dosavadních počinů americké značky, takže zatímco si staromilci rvali vlasy na hlavě, klientela toužící po moderním svalnatém motocyklu si u Harleye konečně našla své.

Doménou V-Rodu, potažmo i odvozených variant, Night Rod, Street Rod či V-Rod Muscle, byl vždy pozoruhodný agregát Revolution. Vysokootáčkový motor vyvinutý v kooperaci s německým Porsche měl sice pořád dva válce, ale tentokrát svírající úhel 60 stupňů. Oproti všem minulým a současným motorům byl Revolution navíc vodou chlazený a měl DOHC rozvod s dvěma vačkami v každé hlavě.

Do toho si V-Rod vezl nový vzhled nízkého protaženého cruiseru, úplně nový rám a pár nezvyklých konstrukčních řešení. Třeba nádrž se z běžné pozice přesunula pod sedlo a její místo zabral velký airbox s lakovaným krytem. Postupem času přibyla i antihoppingová spojka, motor se zvětšil z původních 1131 ccm na 1247 ccm a objevily se také brzdy Brembo.

Ačkoliv V-Rod nikdy nebyl zrovna nejprodávanějším modelem tradičního amerického výrobce, svou fanouškovskou základnu si vybudoval a celých 16 let sklízel uznání. Nyní však jeho výroba definitivně skončila a zůstává otázkou, co bude dál.

Jisté je snad jen to, že by byl Harley-Davidson sám proti sobě, kdyby nepřivedl na trh novou generaci svalnatého cruiseru s moderní (či alespoň modernější) technikou. Nástupce V-Rodu, konkurující například Ducati XDiavel či Yamaze VMAX, docela určitě přijde. Kdy se tak ovšem stane, to zatím nikdo neví.

TESTY

Redakční test první V-Rod (2004), Street Rod (2005), V-Rod Muscle (2009), V-Rod 10th Anniversary edition (2012).

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 1 Kč
Piki přispěl 1 Kč
ALLEXXX přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist