ktm_cerven




Harley-Davidson na čtyřech kolech

Milovníci tradičního pojetí značky H-D, kteří horko těžko přežili zprávy o elektrifikaci, teď asi právě dostali infarkt. Haryk na čtyřech kolech, to už je konečná. Promiňte, to je nedorozumění, tohle je Ford F-150! Ale ve speciální edici pro orla z Milwaukee.

Skalní fanoušky Harley-Davidsonu tahle zpráva určitě nerozhodila. Oni totiž vědí, že velký pickup Ford v edici H-D není žádnou novinkou. Poprvé se ovoce spolupráce obou amerických značek objevilo již v roce 2000 a až do roku 2012 se na silnice celého světa dostalo na 70 000 „čtyřkolových Harleyů“! Dokonce i v Česku můžete v inzerci narazit na prodávané kousky, byť oficiálně se sem nikdy nedovážely a asi ani dovážet nebudou.

Teď se po sedmileté pauze Harley-Davidson F-150 vrací. A víte co? Harleyáři si za to můžou sami. Loni v létě na oslavách 115 let H-D v Milwaukee byl totiž vystaven koncept tohoto auta a reakce publika byla tak silná, že bylo rozhodnuto o sériové výrobě. Tu ovšem nezajišťuje Ford jako takový, nýbrž jeho dvorní úpravce pickupů Tuscany Motor Co. Nenechte se zmást názvem, tahle značka vznikla už před 31 lety v Americe, nikoli v Itálii, a v současnosti jde o dceřinnou společnost Fox Factory Holding Corp. Ano, přesně toho výrobce tlumičů Fox na všechno, co jen trochu smrdí terénem.

Nová ef-stopadesátka dostala přes 70 speciálních dílů a její design je inspirován novým Fat Boyem a modely CVO. Všechno samozřejmě vyjmenovat nemůžeme, to byste u třetí desítky usnuli, ale koukněme na to nejzásadnější. Kromě všudypřítomných log a nápisů Harley-Davidson můžete vozidlo bezpečně identifikovat podle parádních 22palcových kol, jejichž design vychází z ráfků Fat Boye, obutých do terénních gum. Celé auto působí tak nějak vyšší, a aby ne, když podvozkové komponenty dodal Fox. Kdo jiný taky, že?

Dramaticky vypadá přední kapota s velkým nasávacím otvorem, pod níž můžete mít buď 3,5litrovou V6 EcoBoost, anebo pětilitrovou V8. Snad nemusíme zdůrazňovat, která varianta je ta správná… V obou případech je zvuk upravený speciálním výfukovým potrubím, aby zněl tak trochu jako Haryk. Na výběr je z provedení 4x2 a 4x4 a ze tří barevných variant s tmavými nebo světlými koly, ceny začínají na 85 tisících dolarů a končí na necelé stovce. Sice je to „jenom plechovka“, ale sakra, nemůžeme říct, že bychom se nesvezli!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist