Harley Davidson kompletně inovoval modelovou řadu Softail
Text: Dominik Valášek | Foto: Harley-Davidson | Zveřejněno: 24.8.2017 | Zobrazeno: 29 429x
Stávající modelové řady Dyna a Softail se ve 115. roce fungování americké značky spojují pod jednu Softail rodinu. Ta zahrnuje celkem 8 přepracovaných modelů, disponujících novým rámem i novými motory Milwaukee-Eight.
Kapitoly článku
Podle slov vedení Harley-Davidson je přepracování rodiny Softail vůbec nejrozsáhlejším vývojovým projektem, na kterém kdy značka pracovala. Do inovace všech modelů byly investovány tisíce hodin vývoje a testování, nicméně výsledek by měl stát jednoznačně za to.
Kostrou (a to doslova) všech nových Softailů, je kompletně nový ocelový kolébkový rám. Šasi je nyní lehčí, tužší a samozřejmě zachovává klasický vzhled neodpružených „hardtail“ modelů se skrytými zadními tlumiči. Ty jsou mimochodem zcela jednoduše nastavitelné podle potřeb.
Vzato v číslech, samotný rám je tužší o 65 %, což vyústilo ve zvýšení tuhosti celého šasi o 34 %. Snížil se počet dílů a na celém rámu se také nachází o 22 % méně svárů. Kyvné vidlice jsou podle modelů k mání ve dvou provedeních. Provedení pro široká zadní kola je lehčí o necelých 6 kilogramů, provedení pro úzká kola potom o 8 kilogramů. Celkově jsou motocykly až o 17 kilogramů lehčí, než dosud.
Nové jsou také přední vidlice, převzaté z loňských cestovních modelů. V závislosti na filozofii jsou Softail modely buď komfortnější, nebo naopak sportovněji naladěné a s větším úhlem náklonu. Všechny motocykly nově disponují také pár technologickými vychytávkami. Na cestu svítí LED světlomet Daymaker Signature, posílilo dobíjení, u krku řízení se nachází USB zásuvka a ve standardní výbavě nalezneme bezklíčové zapalování a bezpečnostní systém proti krádeži.
Některé modely navíc disponují i digitální přístrojovkou.
Jak bylo řečeno již v úvodu, nechybí ani dvojice nových motorů Milwaukee-Eight. Stále se jedná o klasický vidlicový dvouválec chlazený vzduchem, ale disponující vyšším výkonem a díky dvojici vyvažovacích hřídelů také hladším chodem.
Standardem pro všechny motocykly je menší jednotka Milwaukee-Eight 107 o objemu 1745 ccm. U ní Harley uvádí o 10 % rychlejší akceleraci z nuly na sto, než které bylo dosahováno se starším motorem High Output Twin Cam 103.
Větší jednotka Milwaukee-Eight 114 o objemu 1868 ccm je k mání u některých modelů za příplatek a oproti slabšímu motoru je o dalších 9 % rychlejší z nuly na sto. Bohužel však Harley neuvádí přesné specifikace výkonu.
Co se jednotlivých modelů týče, jako první Harley představuje svalnatý a agilní model Fat Bob, disponující poměrně neotřelým předním světlem, dvěma předními kotouči, a dvojicí výrazných výfuků, vytažených směrem vzhůru.
Jako druhá je tu inovovaná stálice Fat Boy. Nízký a rozšířený vzhled je doplněný plnými koly, nízkým sedlem, mohutnou zadní pneumatikou o šíři 240 mm a neméně mohutnou přední o šíři 160 mm.
Na trochu cestovnější notu hraje Heritage Classic, přinášející klasičtější vzezření se třemi předními světlomety. Zde nechybí drátěná kola, uzamykatelné a vodotěsné boční kufry, velký větrný štít nebo tempomat.
Osekanými choppery ze semdesátých let je inspirován Low Rider. Lehký a snadno ovladatelný motocykl stojí na šestnáctipalcovém zadním a devatenáctipalcovém předním kole a motor oddechuje skrze dvojici rovných výfuků.
Softail Slim oproti tomu hraje na starší notu a přináší do moderní nabídky styl poválečných bobberů se zastřiženým předním blatníkem, sólo sedadlem a minimálním množstvím chromu. V temné barvě jsou mimo jiné i kola nebo řídítka.
Milovníci naprosté klasiky v každém ohledu jednoznačně sáhnou po modelu Deluxe. Vzhled ze staré školy je přímo obsypán chromovanými detaily, přitom se v retro světlometech nachází výhradně LED technologie. Parádním detailem jsou i gumy s bílými bočnicemi.
Do role nízkého svalnatého dragsteru se staví Breakout s velkým předním kolem a minimalistickým digitálním budíkem. Zároveň však nový rám umožňuje výrazně větší náklony, takže není Breakout odsouzen jen k jízdě přímo.
Jako poslední z novinek přijíždí Street Bob. Nízká stavba s vysokými řídítky, gumovými prachovkami předních vidlic a minimálním množství chromu opět odkazuje na klasické choppery. Odsud Street Bob zdědil třeba vyplétaná kola, jednomístné sedlo nebo zkrácené blatníky.
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
- Harley Davidson FLS Softail Slim
- Harley Davidson FLST Heritage Softail
- Harley Davidson FLSTF Fat Boy
- Harley Davidson FLSTFI Fat Boy
- Harley Davidson FXBB Softail Street Bob
- Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob
- Harley Davidson FXDF Dyna Fat Bob
- Harley Davidson FXEF 1200 Fat Bob
- Harley Davidson FXEF 1340 Fat Bob
- Harley Davidson FXLR 1340 Low Rider Custom
- Harley Davidson FXS 1200 Low Rider
- Harley Davidson FXS 1340 Low Rider
- Harley Davidson FXSB 1340 Low Rider
- Harley Davidson FXSB Softail Breakout
- Harley Davidson FXSBSE CVO Breakout
- Harley Davidson FXST Softail
- Harley Davidson FXSTC Softail Custom
- Harley Davidson FXSTDI Softail Deuce
- Harley Davidson FXSTI Softail Standard