yamaha_demo_tour




H-D novinky 2016: Low Rider S a CVO Pro Street Breakout

Americký výrobce letos nabídne svým zákazníkům dva nové a speciální modely. Mluvit o revolučních novinkách by bylo trochu přehnané - vždyť Breakout i Low Rider jsou všeobecně známé pojmy - ale nedá se ani říci, že by se Harley snažil obelstít zájemce jenom hrstkou kosmetických úprav. V každém případě se jedná o výjimečné kousky určené těm, kdo chtějí něco extra.

Obě novinky nabídnou v první řadě víc výkonu než jejich základní verze. Písmenko S přidané k názvu Low Rider značí silnější motor Screamin’ Eagle Twin Cam 110 - tedy podobná strategie jako u dříve představených modelů Fat Boy a Softail Slim. Zdvihový objem 1 801 ccm (110 kubických palců) zkrátka najdete jen u těchto tří továrních Harleyů. Nadstandardní dvouválec v kombinaci s odkrytým filtrem Screamin’ Eagle® Heavy Breather a upraveným systémem výfuků 2-2 dosahuje točivého momentu 156 Nm při 3 500 ot/min, což je o 13 % více než u běžného modelu Low Rider. Vyšší výkon vyžaduje zesílenou spojku, o provoz v optimálních otáčkách se stará šestirychlostní převodovka Cruise Drive®, a ve výbavě nechybí ani tempomat.

Kromě výkonnějšího motoru se verze Low Rider S chlubí také kvalitnějším podvozkem. Zárukou perfektní ovladatelnosti a špičkového komfortu jsou podle výrobce zadní tlumiče Premium Ride plněné dusíkem a přední vidlice se stejným označením. Toto odpružení umí rychleji reagovat na malé nerovnosti a tím pádem jsou kola v neustálém kontaktu s vozovkou. Z toho pak plyne větší jistota při zatáčení i lepší přenos brzdného účinku na silnici. Dvojitá přední kotoučovka je přesto standardně vybavena ABS.

„Jezdci se ptali, zda Harley-Davidson postaví další agresivní výkonný stroj navazující na legendární modely FXR,“ říká Brad Richards, designový ředitel H-D a dodává: „Tohle je naše odpověď. Low Rider S vychází ze současného trendu vysokých customů a pokračuje v historickém stylu našich motocyklů, ale zároveň se snaží změnit definici výkonu strojů Harley-Davidson pro novou generaci jezdců. Naším záměrem bylo dosáhnout skutečného spojení jezdce se silnicí díky okamžitému přísunu síly a obratnému ovládání motocyklu, který přitom obsahuje jen to podstatné.“

Jeho slova potvrzuje nové jednomístné sedlo, široká dragsterová řídítka na 140mm vysokých nástavcích a centrálně umístěné ovladače, které jezdci dovolují zaujmout agresivní jízdní pozici s rukama nahoře a nohama pohodlně položenými na stupačkách. Výška sedla zůstává naprosto v souladu s názvem modelu na hodnotě 676 mm. Malá kaplička kolem světla jednak supluje větrný štítek a zároveň přidává výrazi na agresivitě.

Low Rider S se bude za 512 tisíc korun prodávat v jediné barvě, která mu sluší, a to v černé. Do tmavých odstínů je zahalený prakticky celý povrch motorky kromě hliníkových litých kol Magnum Gold, která mají povrchové zpracování inspirované zlatým nádechem magnesiových kol závodních automobilů z šedesátých let. Zlatý znak na nádrži připomíná slávu modelu XLCR Café Racer z roku 1977.

Do nabídky se letos vrací Breakout v limitované edici CVO, tentokrát pod názvem Pro Street. Na jeho designu se výrazně projevuje vliv dragsterových závodů, například ve formě 1,25palcových řídítek či sportovního štítku a spodního spoileru v barvě motocyklu. Bohatě polstrované sedlo se zesílenou zadní částí pevně podrží jezdce při agresivním rozjezdu. Proč? Také tady najdeme silnější agregát Screamin’ Eagle® Twin Cam 110B™, což je nejvýkonnější vzduchem chlazený produkční motor Harley-Davidson, podpořený otevřeným sáním Screamin’ Eagle® Heavy Breather Elite a zesílenou hydraulickou spojkou Assist & Slip.

Přenos výkonu na silnici probíhá přes zadní 240mm pneumatiku, přední devatenáctipalcové kolo vede nová obrácená vidlice o průměru 43 mm,  zasazená do trojitých robustních brýlí. Výkonu motoru odpovídá účinek dvou předních brzd s plovoucími kotouči, které se aktivují brzdovou páčkou Reduced Reach vyžadující při stisku menší sílu. Systém ABS je součástí standardní výbavy, stejně jako tempomat a bezpečnostní systém Smart Security.

Mezi další designové odlišnosti od základního modelu patří zkrácený přední blatník, tmavé doplňky na ovladačích ze sady Airflow Collection, černá zrcátka Profile a úzká konzola chlazení. Temný styl modelu CVO Pro Street Breakout dal designérskému týmu Harley-Davidson příležitost k využití celé řady nových materiálů a barev. Jeden z nových odstínů se nazývá Smoke Satin Chrome, nové ráfky Aggressor pak zdobí opalovaný chrom Scorched Chrome. S barvami si designéři vyhráli skutečně do detailu.

„Pro Street Breakout představuje novou dimenzi motocyklů CVO,“ říká Brad Richards, designový ředitel H-D a dodává: „Model si bere za vzor samotnou silnici a odráží změny ve vkusu zákazníků. Přináší hloubku detailu a hodnotu i chloubu, kterou zákazník řady CVO očekává, ale dosahuje toho jiným způsobem. Nevyužívá tak výrazné barvy, přesto však má úžasnou hloubku. Našli jsme alternativu k blýskavému chromu a využíváme například broušené a eloxované povrchy. Breakout se propůjčil úplně novému designérskému směru.“

„Usilovně jsme spolupracovali s firmami zabývajícími se pokovováním a vyvinuli jsme nový hluboký odstín Smoke Satin Chrome, který používáme jako první v celém motocyklovém odvětví,” říká Dais Nagao, Senior Stylist H-D. „Je to povrch, který vypadá opravdu moderně a exkluzivně, ale zároveň i trochu zlověstně. Pečlivě jsme umístili odstíny Smoke Satin Chrome hned vedle černých dílů, abychom dosáhli vrstveného efektu. Například horní kryt vahadel je v lesklé černé barvě a dolní kryt je v odstínu Smoke Satin Chrome. Najdete ho i na krytech výfukového potrubí v kontrastu s černým motorem a černými tlumiči. Smoke Satin Chrome jsme použili i na olejových trubicích a koncovkách, abychom ještě víc zvýraznili detaily,“  popisuje Dais.

Dodejme jen, že nový model CVO Pro Street Breakout pořídíte za cenu 740 000 Kč.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (21x):



TOPlist