ktm_unor




KTM v problémech, čeká ji velká restrukturalizace

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pycha (12) napsal 03.12.2024 v 23:26

Zkoušel jsem hledat ale Ktm nemá žádný podíval CF motu. Pouze maji společní podnik tak zvaný Joint venture, který zahrnuje společnou továrnu a spolupráci v určitých segmentech a trzích. Ale rozhodně nevlastní ani procento Zhejiang Chunfeng Power Co., Ltd., běžně známá pod obchodním názvem CFMOTO
U nás se rozšířil tento omyl.

zzpol (270) napsal 02.12.2024 v 22:59

2.12.2024 8:00 pokračování zpráv o situaci v KTM ze stejného zdroje na FB

KTM znovu potvrzuje závazek vůči MotoGP uprostřed restrukturalizace
KTM se zabývala obavami ohledně své nedávné soudní restrukturalizace a zajistila, že její provoz MotoGP zůstane nedotčen. Se dvěma silnými týmy a jezdci Bradem Binderem, Pedro Acostou, Eneou Bastianinim a Maverickem Vinalesem pro sezónu 2025 je KTM Racing GmbH odhodlána udržet si svou konkurenční výhodu.
Pit Beirer, ředitel motorsportu KTM, osobně oslovil jezdce, aby v těchto náročných časech uklidnil. Beirer zdůraznil neochvějnou oddanost společnosti svému mottu „Ready to Race“ a sdělil jasnou zprávu: KTM promění výzvy v příležitosti.
Restrukturalizace, která má dopad na KTM AG, KTM Components GmbH a KTM F&E GmbH, se nevztahuje na KTM Racing GmbH, subjekt odpovědný za úsilí společnosti v MotoGP. Toto oddělení zajišťuje, že závodní oddělení a jeho vývojové programy zůstanou plně funkční.
Beirer vyjádřil důvěru v budoucnost týmu a prohlásil, že srdce a vášeň KTM pro motorsport zůstávají nezmenšené. Vyzval jezdce, aby se soustředili na výzvu MotoGP 2025, čímž podtrhl odhodlání KTM dosáhnout úspěchu navzdory vnějším potížím.
Zatímco se KTM připravuje na nadcházející sezónu, její zaměření na závodní dokonalost a odolnost bude klíčem k udržení jejího postavení v MotoGP.

zzpol (270) napsal 02.12.2024 v 22:53

1.12.2024 15:21 pokračování zpráv o situaci v KTM ze stejného zdroje na FB

Poté, co společnost Pierer Industries podala včera u krajského soudu v Ried im Innkreis insolvenční návrh, události rychle následovaly. V pátek odpoledne se původně závazky skupiny odhadovaly na 2,5 až 3 miliardy eur. Později byly závazky oceněny na 2 miliardy a nakonec se objevily dluhy ve výši 1,8 miliardy. Do té doby Piererův management vždy přiznával čistý dluh kolem 1,5 miliardy eur. Odborníci na restrukturalizaci se ale shodují: V insolvenčním řízení klesne hodnota veškerého majetku během pár hodin o 15 až 20 procent; odborníci tomu říkají likvidační hodnota. Představuje minimální hodnotu každého aktiva v nemovitosti.
KTM AG také podala insolvenční návrh na dvě dceřiné společnosti. Tři insolvence se týkají celkem 3 623 zaměstnanců . Věřitelé mohou své pohledávky přihlásit do 16. ledna. Insolvenční věřitelé obdrží 30procentní podíl splatný do dvou let od přijetí plánu restrukturalizace.
V prvním měsíci po zahájení restrukturalizačního řízení minulý pátek bude zrušeno 200 pracovních míst v KTM AG, 250 v KTM Forschungs & Entwicklungs Ltd. (což znamená výzkum a vývoj) a 50 v KTM Components Ltd., celkem 500 zaměstnání . Jedná se především o pracovníky výzkumu, vývoje a administrativy. Zdá se, že KTM si chce udržet stálý personál pro výrobu.
Aktuálně se zásoby motocyklů pohybují kolem 130 000 neprodaných kusů. Kromě toho je zde kolem 80 000 neprodaných jízdních kol, většinou elektrokol značek R Raymon GASGAS a Husqvarna. Proto je v Mattighofenu plánována odstávka výroby na měsíc leden a únor a následně přechod ze dvou na jednu směnu.
Podle Creditreform a KSV1870 by v nejhorším případě, tedy likvidace společnosti, závazky činily 2,1 miliardy eur. Pokud bude restrukturalizace úspěšná, budou závazky činit 1,8 miliardy eur. Rakouský úvěrový svaz (AKV) odhaduje celkový dluh na téměř tři miliardy eur.
KTM AG dluží většinu z 1,8 miliardy eur bankám – ve hře je téměř 1,3 miliardy eur. AKV sdělil ORF, že zúčastněnými bankami jsou Raiffeisenlandesbank Horní Rakousko, Oberbank, Erste Bank, Bank Austria, VKB, Hypo Vorarlberg a Tyrolská a Vorarlberská banka. Zapojeny jsou však také četné mezinárodní banky, například Bank of China, Hewlett Packard Bank International, ICBC, Denizbank, BKS-Bank, First Commercial Bank, jakož i několik německých Volksbanken a maďarských a nizozemských bank.
KTM má stále neuhrazené platby dodavatelům ve výši 356 milionů eur. Kromě toho existují směnky ve výši 80 milionů eur a dlužné mzdy ve výši 40 milionů eur. Zbývající dluhy jsou rozděleny mezi ostatní věřitele, finanční úřad a ÖGK.
Věřitelé musí své pohledávky přihlásit do 16. ledna. O tom, zda se věřitelé vzdají 70 procent závazků, rozhodne podle Creditreform hlasování o plánu restrukturalizace 25. února. Právníci Peter Vogl za KTM AG, Robert Tremel za KTM Components Ltd. a Franz Mitterbauer za KTM Forschungs & Entwicklungs Ltd. (R&D) působí jako správci restrukturalizace.
Mnoho odborníků si mezitím láme hlavu, proč mohl největší evropský výrobce motocyklů tak rychle padnout. V naději na věčný růst se posledních několik let vyznačovalo obrovskými investicemi a akvizicemi. S 381 550 prodanými motocykly značek KTM, Husqvarna, GASGAS, MV Agusta a CFMOTO a 157 000 jízdními koly dosáhl Pierer Mobility ve finančním roce 2023 tržeb ve výši 2,6 miliardy eur.
Skupina Pierer Mobility Group, která zahrnuje značky KTM, Husqvarna a GASGAS, zvýšila ve finančním roce 2023 tržby skupiny o 9,2 procenta na 2 661,2 milionu EUR (předchozí rok: 2 437,2 milionu EUR), a to navzdory obtížným ekonomickým podmínkám a zásadní změně v cyklistický průmysl. Provozní výsledek (EBIT, zisk před úroky a zdaněním) se snížil zhruba o 32 procent na 160,0 mil. EUR (předchozí rok: 235,3 mil. EUR). Provozní výsledek před odpisy, amortizací a znehodnocením (EBITDA) byl zhruba o 15 procent nižší než v předchozím roce na 323,5 mil. EUR.
Pro rakouskou skupinu byl konec bezprecedentních 13 po sobě jdoucích rekordních let na dohled už před rokem. Vysoké náklady na umístění v Rakousku, inflace, rostoucí mzdy, vysoké náklady na energie a rostoucí úrokové sazby z dluhů v kombinaci s mírným růstem tržeb již musely způsobit obavy odpovědných osob. Přesto bylo ve finančním roce 2023 investováno 195,1 milionů eur do vývoje produktů a nástrojů a dalších 88,9 milionů eur do provozních zařízení a infrastruktury. Ve finančním roce 2023 bylo 9,2 procenta tržeb investováno do výzkumu a vývoje. To vyžadovalo peníze na podporu struktury dealerů a finanční stabilizaci některých kritických dodavatelů. Snížení likvidních aktiv o 413 milionů eur vedení vědomě přijalo, protože se tak stalo.


Michal-F- (19) napsal 02.12.2024 v 18:48+1

Celé je to důsledek jen nenažranosti vedení KTM, teď sklízí co v Číně zaseli. V úspěšnou restrukturalizaci nevěřím, byla by možná jen s jiným vedením nebo jiným majitelem.
Pro remcali: jedna z mých moto je 1190 ADV, až na drobnosti spokojenost, ale firmu KTM jako takovou rád nemám, jsou to arogantní h.....!
A jestli pojedou dál nebo ne, je mi celkem jedno, současné modely KTM bych si nekoupil ani omylem. Jen škoda těch zaměstnanců.

Romanko (1338) napsal 02.12.2024 v 18:00

Doplním jen k tomu, co psal zzpol: Těch 2,9mld € dluží, zatím jen odhadem, 2500 věřitelů. Z těch 2,9mld dluží 1,3mld vícerým rakouským bankám, 365mio dodavatelům, 80mio jsou splatné směnky, 40mio zaměstnancům, ale KTM oznámila, že mzdy za prosinec vyplatí v tomto týdnu a zároveň zruší do konce roku 500 prac. míst a v lednu a únoru se výroba v Mattighofenu zastaví v kombinaci s krátkodobým pracovním modelem 30 hodin. Výprodej neprodaných motocyklů společnost podpořila poukazem pro zaměstnance ve výši až 8000€! No a vyjádření závodního ředitele Pita Beirera si lze vyložit jako snad to do konce 2026 dojedeme a potom.....

zzpol (270) napsal 02.12.2024 v 05:38

...-22 hodin... další zpráva o KTM ze stejného FB zdroje

KTM AG čelí finančním otřesům: Dopad na MotoGP a budoucí strategie
Společnost KTM AG spolu se svými dceřinými společnostmi KTM Components a KTM Research & Development vstoupila do konkurzního řízení, které ohrozilo více než 3 600 pracovních míst. Společnost čelí kombinovanému dluhu ve výši 2,9 miliardy EUR, přičemž KTM AG představuje 1,8 miliardy EUR. V reakci na to KTM zahájila proces reorganizace s cílem stabilizovat své operace.
Mezi klíčová opatření patří snížení výroby, zavedení zkrácené pracovní doby pro některé zaměstnance a propuštění dalších 500 zaměstnanců do konce roku 2024 po dřívějším snížení počtu zaměstnanců. Přebytek 100 000 neprodaných motocyklů dále zintenzivnil potřebu úsporných opatření.
Finanční krize vyvolala obavy ohledně pokračování motoristických programů KTM, včetně jejího týmu MotoGP, který údajně stojí 70 milionů eur ročně. Přehodnocují se také investice do závodních kategorií nižších tříd, jako je Moto2, Moto3 a Red Bull Rookies Cup.
Navzdory těmto výzvám zůstává KTM oddána svému úsilí v MotoGP. Podle Pit Beirera, ředitele KTM Motorsports:
„Naštěstí je motorka na příští sezónu připravená a čeká v dílně. Zahájení sezóny 2025 je organizováno. To nám v současné situaci nesmírně pomáhá."
Pro snížení nákladů plánuje KTM přenést finanční zátěž závodů nižší třídy na zákaznické týmy a přehodnocuje svou roli v Red Bull Rookies Cup, který tradičně sloužil jako platforma pro rozvoj talentů pro různé výrobce.
MotoGP má také projít významnými změnami, kdy v roce 2026 dojde ke zmrazení vývoje motorů a k zavedení nové technické éry v roce 2027. Plánované změny zahrnují zákaz zařízení na světlou výšku, snížení aerodynamických prvků a přechod na menší motory o objemu 850 ccm . Tyto úpravy budou vyžadovat, aby výrobci přepracovali své motocykly , čímž se zvýší finanční tlak na KTM a další.
Beirer komentoval situaci:
"Tyto plány jsou v současné době pozastaveny, dokud si nevyjasníme, jak budeme postupovat."
Smlouvy výrobce s pořadatelem MotoGP Dorna Sports jsou platné do konce roku 2026, o prodloužení se vyjednává. I když neexistuje žádný náznak, že by značky opustily šampionát, finanční zdraví a strategická rozhodnutí KTM budou klíčové pro její budoucí zapojení.
Snahy KTM o restrukturalizaci zdůrazňují výzvy udržení konkurenceschopné přítomnosti v motorsportu uprostřed finančních potíží a ponechávají jeho dlouhodobou trajektorii v centru pozornosti.

zzpol (270) napsal 01.12.2024 v 07:10

...k doplnění akt. info. o situaci s KTM mi dnes FB nabídl níže uvedenou zprávu s datem 30.11., kdyby to někoho zajímalo

KTM čelí významným finančním problémům, přičemž zprávy odhadující dluhy společnosti mohou dosahovat až 3 miliard eur. Rakouský výrobce motocyklů vstoupil do samosprávy ve snaze restrukturalizovat a vyhnout se úpadku.
Situace se rychle vyvíjela a společnost v posledních měsících provedla podstatné úpravy svého provozu. Mezi ně patří snížení představenstva ze šesti na dva členy a propuštění stovek zaměstnanců. Výroba se má také v lednu pozastavit kvůli přebytku neprodaných motocyklů v showroomech.
Restrukturalizační řízení, která začala v pátek, odhalila plný rozsah krize. Insolvenční expertka Cornelia Wesenauer poznamenala, že jde o největší insolvenční řízení v Rakousku roku, přičemž závazky KTM jsou výrazně vyšší, než se původně očekávalo, v rozmezí od 2,5 do 3 miliard EUR.
KTM připisuje své problémy klesající poptávce na klíčových trzích a pokračující recesi v Německu. Zatímco společnost vygenerovala v roce 2023 zisk 100 milionů eur, její finanční pozice se rychle zhoršila a akcie od svého vrcholu v únoru 2022 ztratily 90 % své hodnoty.
Navzdory výzvám se KTM zavázala vyplácet prosincové platy svým zaměstnancům, i když mzdy za listopad a odměny za svátky budou záviset na podpoře z Insolvenčního mzdového fondu.
V aréně motoristického sportu zůstává projekt KTM MotoGP na dobré cestě, přičemž Pedro Acosta a Brad Binder budou tovární tým reprezentovat v roce 2025. V týmu Tech3 budou Maverick Vi?ales a Enea Bastianini. Finanční omezení si však vynutila snížení jejích závodních závazků, přičemž značky GASGAS a Husqvarna opustily startovní rošt velkých cen.
Vedení KTM v čele s ředitelem motorsportu Pitem Beirerem je i nadále odhodláno tyto výzvy zvládat a přitom se nadále soustředit na úspěch MotoGP a budoucí růst


Johny_Servis (83) napsal 30.11.2024 v 12:33+3

to je sranda, jak takovou tupou věc jako pár trubek s motorem a dvěma koly staví někteří div ne na úroveň turínského plátna či jiné nábožné relikvie. Prostě když KTM krachne, tak slunce (nepřekvapivě) vyjde i další den a její místo na trhu do 20 sekund obsadí konkurenti

žiwell (2) napsal 30.11.2024 v 08:55+2

nie som oranzovy, ani antioranzovy, prekvapilo ma vsak, ze obaja tito spickovi manazeri ktori maju vytiahnut KTM zo sr... povedzme bahna, tento zasadny oznam svetu citaju! neposobi to vobec doveryhodne! su to ti spravni ludia na zachranu oranzovej? neviem koho presvedcili no mna nie.

Simčo (16) napsal 29.11.2024 v 22:50

KTM BRATISLAVA je trochu špecifická, majiteľ je v pohode.Ako som písal, už mám 3tiu KTM a vždy v pohode. ASI je to individuálne. KTM MATÚŠKOVO , vždy v pohode, každá reklamácia vyriešená. Servis nadštandardný.
Pre mňa top. A to mám ešte Talanku.

K167 (1719) napsal 29.11.2024 v 21:30

Vyšetřující soudní rada: „A nemíváte někdy občas nějaké záchvaty?"
Josef Švejk: „To prosím nemám, jen jednou málem byl by mne zachvátil nějakej automobil na Karlově náměstí, ale to už je řada let.“

Chlapci, my jsme tady taky dobrej materiál.

JA-NE (787) napsal 29.11.2024 v 21:26

jakoze vzdy to bol kybel plecka.

Romanko (1338) napsal 29.11.2024 v 12:36

KTM tak doplatila na to, že vyrábí velké modely v Rakousku a ne v Billiglandu. Některé problémy KTM AG se sídlem v Mattighofenu jsou domácí. Příklad: V Rakousku podle Industrial Association (IV) vzrostly v posledních letech jednotkové mzdové náklady o neuvěřitelných 30 procent. Pro srovnání: V sousedních ekonomikách v Německu a Švýcarsku se nárůst pohybuje v rozmezí 6 až 7 procent. A to se říká, že německá ekonomika letí dolů. Co potom ta rakouská, že ano. Přesto doufám, že to zvládnou. Ale žraloci už krouží kolem, jen ještě nejsou vidět ploutve.

Mamola29 (1150) napsal 29.11.2024 v 12:27

Tak k dnešnímu dni jsou ve skluzu 2,1 mld €. To bude brzy konečná v MotoGP, jestli je RedBull nevytáhne z těch sraček...

s4r (52) napsal 29.11.2024 v 11:50-1+1

Ne, že bych jim to přál, ale když jsem četl s Piererem nedávno nějaký rozhovor, přišel mi úplně mimo - zvyklý na úspěch - ve snech dalších úspěchů, které ale zcela racionálně působily divně.

Souhlas s většinou - oranžová je, minimálně pro mě, ekl.
Design je, minimálně pro mě, ekl.
Spolehlivost je, minimálně pro mě, nedůvěryhodná.
Aura kolem KTM je, minimálně pro mě, úsměvná.
Nabídka KTM je, minimálně pro mě, nezajímavá až absurdní.

Mohu si koupit nový motocykl? ANO!
Mohu si koupit ojetý motocykl? ANO!
Koupím si KTM? Určitě o tom ani zdánlivě neuvažuji.

StepanP (59) napsal 29.11.2024 v 11:49+1

1. přehnaný akvizice
2. všechny myslitelný kategorie motorsportu
3. částečný kanibalismus v podobě zasycení trhu CF a snížení tržního podílu KTM/Husq/GG

To je ale záhada že to dopadlo tak jak to dopadlo...

rakberg (50) napsal 29.11.2024 v 10:56+2

Obávám se, že firma KTM je jen další v řadě tzv. západních firem, (Volvo, MG), které už doplatily na to, že si někteří namyšlenci představují, že "západ" je opravdu "celý svět". Velmi rádi se "celým světem" právě tito namyšlenci samotitulují. Bohužel - rozvoj a ekonomický pokrok už kráčí úplně jinými cestičkami. P.S. - pod pojmem "západ" nemám na mysli zeměpisný pojem, tedy světovou stranu, kterou najdete pomocí kompasu.

moga (67) napsal 29.11.2024 v 09:42

traki (134) napsal 29.11.2024 v 08:44

A jako třešničku na dortu bych si představoval v neděli článek od Alana a titulek by mohl vypadat třeba takto: CO SE STALO STEFANE?!

yahoďak_ (28) napsal 29.11.2024 v 08:35+1

Historie se opakuje, z lovce se stala kořist a ještě si šlápnul do vlastní pasti.

Fanoušci KTM nebojte, tohle není konec. Řešením je "JAWA byznys model":

čili KTM bude nakupovat motorky vyvinuté a vyrobené v Číně podle know-how, které jim dobrovolně předala, jen na rozdíl od verzí pro místní trh budou nalakované na oranžovo. V Rakousku na to jen nalepí samolepky KTM a budou to vydávat za premiový výrobek made in EU s odpovídající cenovkou.

K167 (1719) napsal 28.11.2024 v 21:31

"S reorganizací mu bude pomáhat Co-CEO, což by se dalo přeložit jako „spoluvýkonný ředitel“ Gottfried Neumeister, což je úplně nové jméno u KTM. Gottfried nastoupil 1. září a je jasné, že si ho Stefan Pierer nenajal proto, aby mu v kanceláři nebylo smutno."

Jendo, miluju Tě! Ale to už víš.

Pokud si pan Pierer přečte zdejší diskusi, zjistí úplně zadarmo, co je u něj ve firmě špatně a kopne pana Neumeistera alias "nového mistra" do zadnice, protože ho už nebude potřebovat.

1 reakce

Jarda
Jarda 29.11.2024 v 08:45


Slow (61) napsal 28.11.2024 v 21:09+1

KTM se vzhlédla v prémiovém segmentu, předpokládala postup jako BMW, no a s Čínou je tam také paralela..
Čína není, a nebude rovnocenný partner, ale to už víme více jak 25 let, jen evropští manažeři to v honbě za ziskem nevidí.. a je jim to v podstatě jedno, oni si nahrabali...
Myslím, že předobraz Cagivy a Fiatu je podobný. Z malých flexibilních výrobců vyrostl otesánek, jenž se nakonec snědl sám..

petr1000001 (211) napsal 28.11.2024 v 20:41

168 komentářů a já je přečetl všechny...
Chtěl jsem si ji koupit- 1090 , ale když jsem si ji šel půjčit, při řazení za jedna chcipala,čidlo stojanu...
( tak mám Hondu ) po pěti letech mne monogamie jedné motorky přivedla k šílenství,koupit 890 ,ale díky vačkám mne to zase přešlo... to že ta motorká má příplatkovou výbavu " v základu " a není potřeba žádný další hardware aby fungovala-jen další platba,to je na mne taky moc,... ta motorka to má,ale tomu volovi to pustíme za další prachy..proč???
Já bych i tu poruchovost (která podle mnohých není) omluvil výkonem a sport charakterem,kde každá sranda něco stojí a jestli chci top,bude mne to stát na provozu a údržbě něco navíc ... ale ono je toho prostě moc dohromady,a když je tam i plná náruč arogance reklamací začínaje,startováním na jeden válec jako vlastnost která nebrání funkci konče,tak se musím ovládnout a přes to že bych ji asi chtěl právě kvůli tomu co nabízí-když funguje,vyřadit ze seznamu přání... takže druhá funglovka od KTM,která místo v mojí garáži stojí na skladu... škoda
( sorry-otevřel jsem si ke čtení těch 168 příspěvků nějaké pivko,tak mám asi trochu chatrný slovoslet,ale myšlenka tam snad zůstala... )

radi5 (81) napsal 28.11.2024 v 20:40+1

Přijde a vyřeší čínský kapitál.

pagliaorba (70) napsal 28.11.2024 v 19:43+6

No, mě to připadá jako čistě zaslepená arogance. Stejná jako u VW.
My jsme KTM (VW) a všichni si z nás sednete na zadek. My rozhodneme co si koupíte. U obou firem je naprostá absence zpětné vazby, spojená s úpornou představou, že všechno dělají skvěle. A to i přesto, že tisíce zákazníků k tomu mají výhrady.
Mě by třeba zajímalo, kdo konkrétně KTM nakukal, že je ta jejich silničářská oranžová barva super. Oni vyrábí tisíce motorek ročně, ale nejsou schopni je nalakovat jinak, než Správa a údržba silnic. Nevím, ale každý nechce vypadat jako zaměstnanec Colasu. Možná se pletu, ale já KTM bez oranžové (byť jen doplňkové) nikdy neviděl. Je to sice "drobnost", ale proč platit půl mega za něco, u čeho si nemám možnost vybrat barvu. A to platí zvlášť u ženských. U nich je barva na prvním místě. Tímto přístupem si KTM automaticky vyškrtla drtivou většinu zákaznic. To pochopili dávno už i výrobci lyží, kteří před lety začali na lyže dávat květy a "ženské" barvy.
Ve svém okolí mám několik lidí, co právě díky barvě KTM nemají. A jistě je takových lidí všude dost.
KTM si to asi spletla s Red Bullem, přestože i on už dávno opustil jednotný design.
No a pak je tu i ta cena a dost arogantní přístup k reklamacím.
Platí, že kdo se jednou naštve (zákazník), už se bude těžko vracet. Konkurence je veliká a na trhu je motorek, že je ani nejde pořádně spočítat. Navíc si KTM "chytře" vyrobila konkurenci v podobě CFMOTO, která je položí.
Ti manažeři ze západu si pořád myslí, že žijí v devadesátkách a zákazník nemá na výběr. Nepochopili, že zákazník už na výběr má a je to on, kdo rozhoduje.

Simčo (16) napsal 28.11.2024 v 18:59+1

Ako majiteľ tretej oranžovej, musím sa len smiať, ako si tu vylievajú problémy s egom, čo KTM nikdy nemali. Nato sa nedá reagovať. Boli a sú to vždy zábavné motorky. Dizajn je diskutabilný, ale to je na každom z nás. Neodvážil by som sa hodnotiť značku podľa diskusii na internete. Momentálna situácia je dôsledkom zlých obchodných rozhodnutí a individuálnych chýb vo vedení firmy + zlyhanie kontrolných systémov a odhadov trhu. Za to nech si strká hlavu do piesku kto má. Je ťažké dnes podnikať v tomto biznise. Vývoj, šport, náklady na mzdy a celkové daňové a odvodové zaťaženie v EU. Patentové zákony, homologácie a iné nezmysly, ktoré v EU platia. To sa odráža v cenovej politike + nenažranosť bánk a majiteľov, respektíve veriteľov.Osobne si prajem, aby sa pozbierali a vrátili sa k tomu čo vedia a necpali sa silou mocou do každého segmentua to platí aj pre automobilky. Všetci chcú mať všetko a hneď. Na spoluprácu s Čínou mám takisto svoj názor. Nič nieje zadarmo, príde mi to ako pôžička od nebankovky...PARDON.

misha (4) napsal 28.11.2024 v 18:14

Jak to tu čtu, jsem fakt asi jeden z mála, kterému se to konečně líbí a zvažuje pořízení?
Ovšem s tím co se děje, mě to začíná přecházet...

PEPEE01 (383) napsal 28.11.2024 v 17:54

Není třeba se bát. On je nakonec nějaký hodný Číňan koupí A oranžády budou jezdit z veselá dál, jen bude kasírovat někdo jinej...

Eso_Rimmer (409) napsal 28.11.2024 v 16:57+6

Je to tu jako všude... Drtivá většina majitelů KTM je bude hájit i kdyby to mělo jen dva kvalty, stálo to čtyřista v základu a místo řídítek to mělo volant. Pánové, coby jeden z vás, myslím, že velkej srdcař, majitel několika KTM - je na čase vystrčit hlavu z vlastní prde*e.

maraton (200) napsal 28.11.2024 v 15:53-1

Tak schválně, najdi 5 rozdílů:

A přesně v tom orgánu, který se stal inspirací pro tvar předních světlometů, se teď celá KTM nachází. To nemůže být náhoda!
Vůbec není jisté, zda tuhle zatáčku ještě vůbec vybere. Jako Evropan a vlastně i soused bych si opravdu přál, aby se ji to podařilo. Bez ohledu na ty nevkusné světlomety.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist