husqvarna_svartpilen_801_2




KTM vstoupila do Gas Gasu formou joint venture spolupráce

Rakouský koncern během jednoho měsíce oznámil dvě velké novinky. První je, že se z mateřského podniku KTM Industries AG stává Pierer Mobility AG, druhou je rozšíření svého portfolia o španělskou značku Gas Gas. Fanoušci španělského výrobce ale můžou zůstat zatím v klidu, počítá se s ním totiž i do budoucna.

První novinka není nic extra zajímavého, protože jde o pouhou změnu jména. KTM patří spolu s Husqvarnou, výrobcem tlumičů WP a nově i španělským Gas Gasem do impéria Stefana Pierera, který v názvu svého koncernu nechce protěžovat žádné ze svých dětí, takže se rozhodl ho přejmenovat. Vlastnické struktury zůstávají stejné, a tak stará známá KTM mohla ohlásit nákup svého konkurenta už pod novým názvem.

Není toho málo v portfóliu, ke kterému se teď přidají další dvě značky...

Na první pohled by se mohlo zdát, že se Rakušané pomalu ale jistě zbavují konkurence, ale tak černé to není. Veškerý obchod a dohodu schválil antimonopolní úřad a podle vyjádření Pierer Mobility AG se jedná o takzvanou joint venture spolupráci. Stejně KTM spolupracuje třeba s čínským výrobcem CF Moto nebo indickým Bajaj. Podle španělských médií nyní připadá do rakouských rukou 60% podíl značky, Španělé drží dál zbylých 40%, a nutno dodat, že nebýt tohoto spojení, mohl být s Gas Gasem v nejbližší době konec. Značka se totiž topila v dluzích, podle novin Expansión to bylo dokonce 23 milionů eur. Nemyslete si ale, že do této doby byl Gas Gas nějakou rodinnou firmou. Majitelem Gas Gasu totiž byla španělská společnost Black Toro Capital, která značku už jednou zachránila. Pod její křídla spadala i elektrická značka Torrot, nyní už také pod křídly Pierer Mobility AG.

Jaký další vývoj čeká především ostrá endura Gas Gas? Pojedou si stále svoji linku nebo to bude jako v případě Husqvarny, která je v podstatě převlečenou KTM? Podle oficiálního vyjádření by to měl být spíš ten první případ, protože se jednak kromě stávající výroby, stojící na soutěžních strojích a trialkách, plánuje i rozšíření o nové modely, hlavně se ale dál počítá s vývojem a výrobou ve španělské Gironě, stejně jako s využitím současné prodejní a servisní sítě Pierer Mobility AG. Uvidíme, jaký vývoj v té záležitosti nastane. Katalánci ale už před časem dali KTM jasně najevo, že ji tady nechtějí.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Davcoun přispěl 3 Kč
Normik přispěl 3 Kč
Bad1 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist