yamaha_demo_tour




Endura Gas Gas 2019: Pro profíky i naprosté hobíky

Španělská značka dokončila modelovou obnovu na nadcházející ročník limitovanou edicí u příležitosti Šestidenní v Chile. Na opačném konci nabídky bude stát zbrusu nový model ECRanger, který navazuje na legendární Pamperu.

Kapitoly článku

Nejprve se koukneme na zoubek modelu, jehož celý název zní EC Six Days Chile. Půjde o limitovanou edici 400 kusů endur, vyrobených právě pro letošní Šestidenní. Ta začne již zanedlouho, 12. listopadu odstartuje v pobřežním městečku Viña del Mar v regionu Valparaíso, a to již svým 93. ročníkem.

Gas Gas samozřejmě na startu nechce chybět a svým jezdcům, kromě nezbytné podpory, nabídne i speciální motocykly, které vycházejí z endur EC 2019. Ty se mohou pochlubit třeba novými hlavami, elektrickými startéry, většími baterkami nebo možností volby mezi dvěma motorovými mapami.

Edici Six Days, v níž si můžete pořídit obě silnější motorizace, tedy 250 a 300, rozeznáte bezpečně podle speciální grafiky s etnickými motivy Velikonočního ostrova (nejodlehlejší obývaný ostrov světa, spravovaný právě Chile) na bílých plastech a neklouzavého potahu sedla. Jiná jsou řídítka Renthal s hrazdičkou, vybavené středně měkkými gripy, přední vidlice drží v brýlích krouhaných na CNC a přední kolo brzdí plně plovoucí kotouč NG o průměru 260 mm. Chybět nemůže samozřejmě "vytahovák" na ose předního kola.

Na úplně jiné jezdce míří naprostá novinka nazvaná ECRanger, dostupná s motory 200 a 300. To je vysloveně hobby stroj, ovšem s moc pěkným vybavením. Gas Gas má s motocykly tohoto ražení docela bohaté zkušenosti, a to jak v trialu, tak v enduru. Vzpomínáte na legendární Pamperu?

ECRanger se tváří podstatně divočeji, skoro jako ta nejostřejší endura EC, z nichž také vychází. Ovšem proti nim byla jeho nátura upravena, aby lépe vyhovovala těm, kdo ještě v terénu nemají moc najeto. Anebo těm, kteří nepotřebují uštěkaný motor a ten nejlepší podvozek. Taková motorka na chatu. Anebo do Rumunska.

V rámu, který je shodný s ostrými modely EC, najdeme namontované kapalinou chlazené dvoudobé jednoválce s jinými válci i hlavami, výfuk je od značky Tecnigas. To samozřejmě nejsou jediné úpravy, všechno se ale soustředilo na jediný cíl ‑ měkký chod a elasticita už od nejnižších otáček. Výkon nahoře je seškrcený (výrobce přesné údaje tradičně neříká), o to lépe však jednoválce mají jet odspodu. Přesně jako to od hobby motorky chcete. Rekreační zaměření potvrzuje i komfortnější, více polstrované sedlo, které je navíc o 20 mm níž než u ostrých modelů. Startování je svěřeno pouze elektrice, nožní páka chybí.

Nižší sezení je dáno samozřejmě především nižšími zdvihy odpružení. Tady se přesně daly očekávat největší kompromisy, nicméně jedním dechem dodáváme, že na tom ECRanger vůbec není špatně. Přední 46mm USD vidle od Kayaby má otevřené cartridge a nabídne možnost odladění odskoku i komprese, navíc její zdvih 270 mm je pořád i do náročného terénu dostatečný. Zadní plně nastavitelná centrála od téže značky je stejná jako na modelech EC, jen s trochu sníženým zdvihem (Gas Gas udává jen dráhu tlumiče, takže zdvih zadního kola vám nepovíme).

I další výbava je dost slušná. Brzdová soustava je Braktec s kotouči NG, řídítka od Renthalu, netěsněný řetěz 520 dodala Regina a zubaté pneumatiky Vee Rubber typicky endurových rozměrů jsou namontovány na ráfcích Excel. Super je, že se výrobci podařilo udržet hmotnost hodně nízko, ECRangery váží o pouhá tři kila více než výše představené Six Days modely, a moc příjemná je podle očekávání cena - český dovozce mluví o 169 900 Kč za obě motorizace.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
TomekEV přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
jardahoral přispěl 3 Kč
Kytí přispěla 3 Kč
BendaWR přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist