yamaha_demo_tour




Ferat 2 je Diavel po česku

Světová premiéra českého motocyklu dnes ukončila spekulace na téma, zda půjde o novou Jawu, další pokus ve stylu FGR Midalu nebo něco úplně jiného. Samá voda. Za tajemným názvem Ferat 2 se skrýval projekt malosériové výroby luxusní přestavby Ducati Diavel. Nutno však uznat, že za výsledkem je vidět pořádný kus práce. Veřejnosti se Ferat 2 poprvé ukáže na výstavě Motocykl.

Kapitoly článku

Možná by se dalo polemizovat nad tím, do jaké míry se jedná o český motocykl, když jeho hlavní komponenty pochází z Itálie. Sami autoři projektu by raději vzali za základ stroj tuzemské produkce, ale jak se říká: kde nic není...Kompletní vývoj a testování probíhalo u nás, a zabralo týmu motocyklových stavitelů a úpravců víc než 5 000 hodin. Cílem bylo postavit motorku se sportovními jízdními vlastnostmi a co nejnižší hmotností. Výsledek? 169 kg suché hmotnosti oproti 210 kilům standardního Diavelu hovoří za vše.

“Hlavní inspiraci pro celý projekt jsme našli ve filmu Upír z Feratu předního českého režiséra Juraja Herze a držitele Oscara pana Theodora Pištěka. Příběh auta, které je ve všech směrech absolutně odlišné, má extravagantní design a konkurenci deklasuje v každém závodě, byl fascinující. Auto, co jezdí na krev. Auto, co vyvolává v pilotovi závislost!“ říká Ondřej Hrůza, který přinesl prvotní myšlenku na realizaci takto ultimativního stroje a je hybnou silou projektu.

Design je dílem Romana Šimčíka, návrh, vývoj, konstrukci a celou výrobu stroje FERAT 2 pak zajišťuje tým FERAT Engineering - FSB Motor Works. Při plánovaném počtu vyrobených kusů není žádným překvapením, že Ferat 2 je ze 70% vyroben ručně.

“Při výrobě jsme nedělali žádné kompromisy, na stavbu motocyklu používali pouze nejkvalitnější a nejlehčí dostupné materiály jako je karbon, titan nebo vysokopevnostní dural”, říká Lubor Kos, ředitel celého projektu.

Srdcem stroje je vidlicový, kapalinou a olejem chlazený dvouválec Ducati Testastretta II o objemu 1198 ccm. Od sériového motoru se liší nejen inovovaným sacím traktem a extravagantně řešeným výfukovým systémem, ale také řídicí jednotkou, softwarem pro vstřikování a palivovými mapami. Na výběr jsou tři jízdní režimy - City, Road a Race. Z moderních elektronických prvků však ve výbavě najdete už jen quickshifter a ABS; kontrolu trakce, launch control a podobné vychytávky podle Ondřeje Hrůzy k tak unikátní motorce nepatří. Zároveň ale není problém některou z technologií  dodat na přání zákazníka. Stejně tak je pro náročné klienty připraven i systém přeplňování motoru, který je schopen zvednout výkon ze základní hodnoty 169 koní až na 230 k. 

Z Ducati Diavel pochází také příhradový rám, který prošel odtučňovací kúrou a řadou úprav, potřebných k připevnění jiných komponentů - například karbonové nádrže. Základní povrchovou úpravou je lesklý chrom, lze si však poručit i jinou barvu nebo se dokonce připlatit za rám z titanu. Podvozek tvoří špičkové prvky od Öhlinsu, ovšem upravené na míru - respektive na váhu - motorky.  Brzdový systém kombinací třmenů Brembo Racing a kotoučů BrakeTech U.S.A.

K nejvýraznějším stavebním prvkům motocyklu FERAT 2 patří rozhodně celokarbonová kola, která byla pro Ferat 2 speciálně vyvinuta a jsou homologována pro silniční provoz. Z karbonu jsou vyrobeny i další prvky, jako nádrž, podsedlová část, blatníky nebo přední maska, přičemž zajímavý efekt tvoří kombinace dvou různých karbonových tkanin v jedné vrstvě. Použitím karbonu se výrazně snížila hmotnost motorky, ale důležité je i soustředění hmotnosti (olejový chladič, baterie) do klínu před motorem. Díky tomu, že se jedná o malosériovou a z větší části ruční výrobu, se Ferat 2 může přizpůsobit prakticky libovolné postavě. Volitelné jsou šířka i sklon řídítek, výška a tvrdost sedla, poloha stupaček, stejně jako řadicí a brzdové páky.

Pokud byste si ale chtěli jeden z pětadvaceti kousků limitované série objednat, počítejte s dodací lhůtou 9 měsíců. Ani cena přes dva miliony korun není zrovna lidová, ale získáte za ní skutečně exkluzivní stroj a řadu nadstandardních výhod k tomu. Výrobce si je tak jistý kvalitou své práce, že poskytuje čtyřletou záruku bez omezení počtu ujetých kilometrů. Základní a provozní servis bude zajištěn v síti dealerství a  autorizovaných opraven motocyklů Ducati po celém světě. Složitější opravy pak vyřeší mechanici týmu Ferat, kteří se speciální výbavou dorazí  všude, kam bude potřeba.

Technické specifikace:

  • Motor: Ducati Testastretta II; kapalinou a olejem chlazený dvouválec do L s úhlem válců 90°, desmodromický ventilový rozvod DOHC, 4V na válec, objem 1198 cm3, vrtání x zdvih 106 x 67.9 mm
  • Max výkon: 124 kW (169 k)
  • Max točivý moment: 144 Nm
  • Ladění: řídící jednotka FERAT Engineering, remaping ECU, nový airbox a sání FERAT Engineering, výfuky konstrukce FERAT Engineering
  • Převodovka: šestistupňová, quick shifter, sekundární převod řetězem, zadní rozeta a antihopping systém
  • Rám: příhradový z ocelových trubek, modifikace FERAT Engineering
  • Přední vidlice: plně nastavitelná USD vidlice Öhlins FGRT 301
  • Zadní kyvná vidlice: hliníkový tlakový odlitek, modifikace FERAT Engineering, zadní tlumící jednotka plně nastavitelná, základ Öhlins DU110, modifikace FERAT Engineering
  • Rozměry: délka 2 257 mm   /   výška 1 192 mm   /   výška sedla 725 mm   /   rozvor 1 590 mm
  • Suchá hmotnost: 169 kg
  • Max rychlost: 270 km/h
  • Kola: sedmipaprsková, celokarbonová s homologací pro provoz na pozemních komunikacích v zemích EU, zakázková výroba
  • Pneumatiky: vpředu 120/70 ZR17“ vzadu 240/45 ZR17“
  • Brzdy: vpředu 2x plovoucí kotouč BrakeTech SBK Ferat 320 mm, 2x radiální čtyřpístkový třmen Brembo Monoblock; vzadu: 1x pevný kotouč Braking 250 mm, 1x dvoupístkový třmen Brembo; nastavitelný a vypínatelný systém ABS Brembo
  • Body kit: benzínová nádrž, podsedlová část, přední maska, blatníky, kryty pod motorem, kryt chladiče, základ sedla „karbon dvou barev“ - návrh a modely FERAT Engineering
  • Příslušenství: chladič výroba FERAT Engineering, řidítka + uchycení FERAT Engineering, 90 % spojovacího materiálu z pevnostního titanu
  • Základní cena: 75 000 Euro bez VAT / bez DPH (2.070.000 bez DPH / 1EUR/27,6Kč)

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (25x):



TOPlist