husqvarna_svartpilen_801_2




FB Mondial míří také do Česka

Na milánské výstavě se prezentovala rovněž domácí značka FB Mondial, která po loňském obnovení výroby letos ukázala definitivní podobu svých 125 ccm modelů. Ve stínu tohoto odhalení by našinci rozhodně neměla ujít pozornosti ani zmínka, že italská značka bude od nadcházející sezóny oficiálně zastoupena také v naší zemi.

Kapitoly článku

O návratu historické značky FB Mondial jsme psali již loni. Za obrozením stojí spojení dvou italských podnikatelů: Giuseppe Boselli je dědic práv na původní značku, Cesare Galli je zase hlavním evropským dovozcem tchajwanských značek Overbikes a Aeon, které Mondialu slouží jako dodavatelé. Na milánské výstavě se tak loni představila zajímavá, byť tehdy ještě nedokončená retro-motorka Hipster, kombinující prvky roadsteru a scrambleru, v zamýšlených kubaturách 125 a 250 ccm. Na letošní výstavě už FB Mondial představil tři už definitivní modely, prozatím v kubatuře 125.

HPS 125 Hipster

Nejatraktivnější novinkou Mondialu je bezesporu designově neotřelý Hipster, jehož technické parametry konečně známe. Motorku na drátěných kolech (přední 18“, zadní 17“) pohání čtyřtaktní kapalinou chlazený jednoválec 124ccm, který pod nároky normy Euro 4 vyprodukuje maximální výkon 15 koní (11 kW/9750 ot.) a 12,3 Nm (7500 ot.). Na danou kubaturu zaujme přítomnost radiálního čtyřpístkového třmenu na předním brzdovém kotouči (280 mm), standardní nebývá ani zde přítomná USD vidlice průměru 41 mm. Suchá hmotnost Hipsteru je 130 kg, kapacita nádrže 14 litrů.

Rozvor 1370 mm a výška sedla 785 mm dávají tušit, že motorka je skutečně tak kompaktní, jak na fotkách vypadá. Hipster cílí především na mladé a začínající jezdce, kterým má poskytnou retro-alternativu k běžným stopětadvacítkám. FB Mondial HPS 125 Hipster, který se již několik měsíců vyrábí, zavítá do Česka prostřednictvím společnosti MSA (výhradní zastoupení Kymco pro ČR) na konci letošní zimy.

SMT 125 Supermoto a SMX 125 Enduro

Kromě malého retro-motocyklu se FB Mondial vytasil také s dvojicí přece jen konvenčněji vyhlížejících stopětadvacítek, které používají totožný motor jako Hipster. Supermoto a enduro jsou postaveny na společném základu, liší se velikostí drátěných kol (Supermoto: 17“ vpředu i vzadu, Enduro: 21“ přední/18“ zadní) a typem obutých pneumatik.

Rozdílná je pochopitelně i výška sedla (890 mm u supermota, 946 mm u endura). Solidně působí parametry tlumících jednotek: přední 41mm obrácená vidlice má zdvih 257 mm, zadní centrální tlumič se zdvihem 207 mm. Stejně jako u Hipstera, i zde najdeme přední radiální brzdu (dvoupístek na 260mm kotouči).

Výroba obou modelů bude zahájena na jaře 2017, kdy se rovněž chystá Hipster v kubatuře 250. Zástupci FB Mondial navíc prozradili, že do budoucna chystají na těchto základech v obou kubaturách také modely kategorie Scrambler, Streetfighter a Supersport.

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist