globalmoto_duben_nolan




F.B Mondial se pustí do flat tracku

Tedy ne že by znovuzrozená italská značka začala závodit v téhle disciplíně, ačkoli vyloučené to samozřejmě také není (dejte Italovi možnost závodit v čemkoli a na čemkoli, co vrčí, a on ji využije). Tohle je zpráva pro zákazníky a pro všechny, kdo chtěli pohodlnější alternativu ke kafáči HPS: největší hvězdou stánku F.B Mondial v Miláně byl koncept Flat Track, ovšem koncept velmi blízký sériové motorce.
 

Kapitoly článku

Když slavná italská značka F.B Mondial přesně před třemi lety ohlásila svůj návrat, a to prostřednictvím stopětadvacítkového endura, supermota a především parádního neo-retro kafáče HPS 125, byl z toho celkem poprask. A ještě větší, když se tyhle motocykly skutečně začaly loni prodávat a zjistilo se, že nejen hezky vypadají, ale také dobře jezdí. Do toho na podzim konečně přišla na trh i dlouho očekávaná verze HPS 300, která za drobný příplatek (dvacka stojí 90 tisíc, větší model 105) nabízí z objemu 249 kubíků (třístovka je to jen podle názvu) podstatně zajímavějších 23 koní a plnohodnotné ABS. Rozjeté to zkrátka Italové momentálně mají moc pěkně.

A tak není divu, že začínají přidávat další modely. Teď v Miláně konečně potvrdili, že budou vyrábět i sexy koncept Pagani, který už tahají po výstavách nějaký pátek. Výrobce ho sice oficiálně nazývá Sport Classic, ale označení Pagani je prý také zcela v pořádku. Najdeme ho i na kapotách, spolu s letopočtem 1948. K tomu se váží první závodní úspěchy, které v daném roce pro značku zařídil Nello Pagani.

Sport Classic „Pagani“ se bude vyrábět v obou variantách 125 a 300 a od HPS se odlišuje na první pohled naprosto zásadně a na druhý vlastně skoro vůbec. To berte jako poklonu designérům. Po technické stránce je jinak akorát přední kolo, jehož průměr se zmenšil o palec na výsledných 17, na ráfcích jsou také obuty čistě silniční pneumatiky. Řídítka našla své místo v horních brýlích, změnil se přední blatníček, sedlo s krovkou, přibyla ta velká kapota a – a to je vlastně asi tak všechno. Pro potenciální zájemce je určitě důležitá zpráva, že by se tahle motorka měla dostat reálně na trh již na jaře.

Ten největší poprask ovšem na stánku F.B Mondial zařídil nový Flat Track. Prozatím jen jako koncept, ale v takové podobě, že se sériovka bude lišit jen v detailech. Dokonce by mělo prý zůstat i to přední světlo v číselné tabulce!

Jestli něco stávajícímu HPS trochu házelo klacky pod nohy, byl to posez. Hodně ultimativní. Jo, u kafáče naprosto v pořádku, ale existuje sorta lidí, kteří nechtějí obětovat styl za pohodlí. Hezká neo-retro motorka s vysokými řídítky, to by byla cesta… V Mondialu to navíc ještě opepřili tím, že namísto „obyčejného“ naháče udělali flattrackového fešáka. Teď je to trend (viz Indian FTR), je možné, že za dva roky po flat tracku pes neštěkne, ale vlastně, proč ne? Vždyť je to de facto naháč, jen s jiným designem a většími koly.

Ta kola jsou opravdu velká, když i vzadu najdeme poctivou flattrackovou devatenáctku, gumy navíc mají neméně poctivý flattrackový dezén. Jinak je technický základ pořád to samé, motorizace buď osminka, nebo čvrtlitr. Na designu se ale dovádělo více a krátká prdelka byla ozvláštněna po každé straně jednou výfukovou koncovkou. O vysokých řídítkách už byla řeč.

Ač se jedná o koncept, k sériové výrobě má prý hodně, hodně blízko. A to tak, že reálně bychom se ho na trhu měli dočkat již v polovině příštího roku! Tedy, mluvíme o stopětadvacítce, větší verze přijde později. A cena? Prozatím logicky neznámá, ale neměla by se příliš lišit od běžného HPS.

To mimochodem lehounce podraží. Týká se to tedy jen menšího modelu HPS 125 a má to svůj důvod, přičemž lehká úprava barevných variací (ta žlutá, co vidíte na obrázku, se bohužel prodávat nebude, je to jen výstavní kousek) na to nemá vliv. Nicméně věříme, že zákazníci si rádi připlatí. Modely 2019 totiž pošlou do háje propojený brzdový systém CBS, který nás opravdu moc nebavil, a přijedou vybavené plnohodnotným dvoukanálovým ABS. Úprava ceny by ale měla být jen kosmetická.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
alpel přispěl 6 Kč
kuchta50 přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist