globalmoto_duben_nolan




Fantic rozšiřuje řadu Caballero, inovuje malá endura a motardy

Fantic Caballero je motorka, kterou všichni milují, i když si s jejím uvedením do prodeje dávali Italové na čas. Letos na veletrhu představili další dvě verze. První se jmenuje Rally a rozšíří nabídku největší pětistovky, druhá E-Cab sází na elektrický pohon. Stejný zdroj síly pohání také nový moped Issimo, převážně mladí fanoušci tradičního spalovacího motoru zajásají spíš při pohledu na vylepšenou offroadovou řadu.

Kapitoly článku

Krásné Caballero neslo doposud přídomky Flat Track a Scrambler. V těchto dvou verzích byly letos dostupné varianty 125 a 250, nyní se na trh dostává i největší pětistovka. Konečně! První představení Caballera totiž proběhlo už v roce 2016, od té doby nás Fantic každým rokem akorát napínal.

Snad to s verzí Rally nedopadne stejně, výrobce slibuje první dodávky na jaře 2019. A co že Rally nabídne nového? Technický základ sdílí samozřejmě stejný, takže tu je čtyřistapadesátkový jednoválec s výkonem 40 koní a 43 newtonmetrů. Jádro pudla tkví hlavně v tlumičích s vyššími zdvihy, u Rally budou tlumiče schopné pracovat na 200 milimetrech, což je o 50 víc než u Scramblera. Samozřejmě se tím i měnila výška sedla. Scrambler má základní výšku 820, Rally nabídne o 40 milimetrů vyšší hodnotu.

Z výše uvedeného vyplývá, že Rally míří víc do terénu. Proto je tahle verze osazena pořádnými zubatými pneumatikami a vysokým předním blatníkem. Nad ním trůní světlo vybavené ochrannou mřížkou, které nově lemuje číselná tabulka. Posledním updatem jsou hrazdová řídítka s molitanovým chráničem.

Rally není ale jediným novým Caballerem. Také Fantic vidí budoucnost v elektrice, takže představil koncept E-Cab. Vezměte klasické flattrackové Caballero, dejte do něj elektromotor a máte výsledek. Jsou tu samozřejmě drobné designové úpravy, například přední světlo je jiné a místo budíků je displej, ale základní rysy a podvozkové komponenty jsou zachované.

E-Cab je určený pro mladé, takže jeho střídavý motor s permanentním magnetem dává 11 kW a vyvine maximální rychlost 120 km/h. Vcelku pěkný je údaj o hmotnosti, celá elektrická motorka i s bateriemi váží 147 kilogramů. To je o 17 kilogramů víc, než má benzínová stopětadvacítka, a o 3 kila méně, než má pětistovka. Nejspíš se šetřilo na bateriích, které mají kapacitu 7,5 kWh. Maximální dojezd výrobce udává 150 kilometrů, a to v městském provozu. Kombinovaná spotřeba stačí na 110 kilometrů, a když budete E-Caba drtit 115 kilometrovou rychlostí po dálnici, dojedete 90 kilometrů.

Velkou premiéru na veletrhu Eicma zažil koncept Issimo. Elektrické kolo, dalo by se říct, jenže Fantic ho pojmenoval po svém historickém mopedu, který byl v sedmdesátých a osmdesátých letech jeho bestselerem. Budeme tedy dělat, že jde o elektrický moped. Stejně jako historický předek má i novodobé Issimo šlapky a jednoduchou konstrukci, přesto krásnou. Hliníkový rám má přiznanou příhradovou konstrukci a hlavně ve verzi BMX je to radost pohledět. Druhá verze Urban už je oplastovanější a má třeba zadní blatník s integrovaným nosičem.

Pohon a ostatní výbavu mají oba modely stejnou. Moped k maximální rychlosti 45 km/h dotlačí elektrický motor s výkonem 250 wattů a krouťákem 95 Nm. Baterie s kapacitou 630 Wh pak třicetikilogramovému stroji postačí až na 120 kilometrů.

Zpátky ale k benzínu. Trojici objemových variant 50, 125 a 250 nabízí offroadová řada v provedeních nazvaných jednoduše Enduro a Supermoto. První dva objemy dostaly novou přední 41mm vidlici a hliníkové brýle, ve verzi Casa frézované a zlatě eloxované. Malá Casa navíc dostala novou koncovku výfuku. Dvěstěpadesátky pak dostaly nové vstřikování, odpružení, plné LED osvětlení a nový multifunkční displej.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 6 Kč
Zdenek54 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist