Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
pRst: nedělají moc reklamu, je to testovací jízda. Takže když se tady objevili, zavolal jsem pár známým z časopisů ale nemám tolik kontaktů na auta a pro motorkový časopisy to není zajímavé.. Kluci z motorkari.cz tady byli zrovna něco vyzvedávat a viděli to naprosto náhodou. Já s tou akcí mám jen společného to, že se se Shushei znám z Dakaru a poskytli jsme jim nějaké zázemí během zastávky v ČR, PR si řídí sami a já jim do toho kecat nebudu.. Jinak jejich cíl není dotáhnout to do produkční verze, to ani náhodou. Chtějí o tom informovat potencionální výrobce ale je zajímá další vývoj, testování apod.
TomasTT: není škoda, že se o projektu dozví jen čtenáři m.cz a offroadu?
v každém případě jim držim palce, aby to dotáhli až do produkční verze.. je to samozřejmě otázka ceny, ale pokud by se udržely náklady na přijatelné úrovni, tak by bylo super kdyby si člověk do své restaurace mohl pořídit mašinku na naftu a jezdil téměř zadarmo
66S999: jasně, jenže oni nejedou na olej z friťáku. Vtip je v tom, že z toho oleje vyrábí opravdovou bionaftu (odpadem je glycerin) a nemusí vůbec používat normální naftu na chladné starty apod. Čištěný olej je v zimních podmínkách nepoužitelný bez zahřívání nebo přepínání nafta/olej a hlavně to dost ničí motor. Jejich jízda je právě na ověření vlivu takhle vyráběné nafty na jinak neupravený motor. Ten agregát vzadu je jen "náklad", nemá to žádnou souvislost s pohonnou jednotkou ani to nemá společnou nádrž apod. Elektriku pro pohon toho zařízení berou z dieselgenerátoru poháněném opět jejich vyrobenou naftou (je v autě místo 4. sedadla vpravo vzadu) nebo z 220V v kempech.
NavrcTT - ta účast v soutěži byla o tom, aby jeli s co nejnižším množstvím emisí. Naftová KLR má mnohonásobně vyšší emise než ta jejich konstrukce, neměli by prý šanci na umístění. Prý ten generátor jede pořád stejné otáčky v úplně optimálním chodu, což prý žádný motor, který pohání motorku přímo, nemůže dosáhnout. Oni vlastně jeli podobně jako dieselová lokomotiva - generátorem poháněli elektromotor a ten zpřevodovali variátorem a řídili regulací elektromotor a ne naftový generátor.
Jestli vás zajímá něco víc o tom současném projektu (biodiesel adventure), což není právě téma "motorkářské" ale spíš automobilové, tak jsem napsal takové povídání do našeho blogu a pochopitelně rád zodpovím dotazy, pokud budu vědět...
//www.touratech.cz/html/blog.html
mě se na tom líbí, že to dali do kupy studenti - inu školství u nás a ve světě je jinde...držím palce, aby i u nás mladé bavilo co je bude živit...a na olej z friťáku jezdí i unás...ale auta.fo fichtla to moc význam nemá... lol
Lyer> Myslim něco jinyho. Dávali nějaky anglicky dvouválce, s kompresnim poměrem 14:1, nebylo to o moc těžši, mělo to sice jenom asi 20 koni alee kolem 60Nm a bylo to hodně tichy a usporny. Použivali to pruzkumnici
Musim souhlasit s Navrc.TT-R - americani to maji lepe vymysleny - sundaj jenom hlavu na original motoru KLR a daji upravenou a uz frci - vaha podobna, nic nevycuhuje a dynamika super na to ze je to diesel
Největší bomba si myslím je, že ten stroj co má v kufru zpracovává z vyřazeného oleje Bionaftu. To je fakt mazec, ale technické údaje by mě taky zajimaly.
pRst: nedělají moc reklamu, je to testovací jízda. Takže když se tady objevili, zavolal jsem pár známým z časopisů ale nemám tolik kontaktů na auta a pro motorkový časopisy to není zajímavé.. Kluci z motorkari.cz tady byli zrovna něco vyzvedávat a viděli to naprosto náhodou. Já s tou akcí mám jen společného to, že se se Shushei znám z Dakaru a poskytli jsme jim nějaké zázemí během zastávky v ČR, PR si řídí sami a já jim do toho kecat nebudu.. Jinak jejich cíl není dotáhnout to do produkční verze, to ani náhodou. Chtějí o tom informovat potencionální výrobce ale je zajímá další vývoj, testování apod.
TomasTT: není škoda, že se o projektu dozví jen čtenáři m.cz a offroadu?
v každém případě jim držim palce, aby to dotáhli až do produkční verze.. je to samozřejmě otázka ceny, ale pokud by se udržely náklady na přijatelné úrovni, tak by bylo super kdyby si člověk do své restaurace mohl pořídit mašinku na naftu a jezdil téměř zadarmo
Mgy: Jasně. Mastnota na svíčku.to je chytrý!!!
Kam daj ty stribrny oismenka "TDI":))
To bude něco na způsob stabiláku s variatorem
66S999: jasně, jenže oni nejedou na olej z friťáku. Vtip je v tom, že z toho oleje vyrábí opravdovou bionaftu (odpadem je glycerin) a nemusí vůbec používat normální naftu na chladné starty apod. Čištěný olej je v zimních podmínkách nepoužitelný bez zahřívání nebo přepínání nafta/olej a hlavně to dost ničí motor. Jejich jízda je právě na ověření vlivu takhle vyráběné nafty na jinak neupravený motor. Ten agregát vzadu je jen "náklad", nemá to žádnou souvislost s pohonnou jednotkou ani to nemá společnou nádrž apod. Elektriku pro pohon toho zařízení berou z dieselgenerátoru poháněném opět jejich vyrobenou naftou (je v autě místo 4. sedadla vpravo vzadu) nebo z 220V v kempech.
NavrcTT - ta účast v soutěži byla o tom, aby jeli s co nejnižším množstvím emisí. Naftová KLR má mnohonásobně vyšší emise než ta jejich konstrukce, neměli by prý šanci na umístění. Prý ten generátor jede pořád stejné otáčky v úplně optimálním chodu, což prý žádný motor, který pohání motorku přímo, nemůže dosáhnout. Oni vlastně jeli podobně jako dieselová lokomotiva - generátorem poháněli elektromotor a ten zpřevodovali variátorem a řídili regulací elektromotor a ne naftový generátor.
Jestli vás zajímá něco víc o tom současném projektu (biodiesel adventure), což není právě téma "motorkářské" ale spíš automobilové, tak jsem napsal takové povídání do našeho blogu a pochopitelně rád zodpovím dotazy, pokud budu vědět...
//www.touratech.cz/html/blog.html
mě se na tom líbí, že to dali do kupy studenti - inu školství u nás a ve světě je jinde...držím palce, aby i u nás mladé bavilo co je bude živit...a na olej z friťáku jezdí i unás...ale auta.fo fichtla to moc význam nemá... lol
dobre: Mgy DOBRE
Mě fichtl jede i na neupravenej vyřazenej olej. Jawa zase předběhla konkurenci o 45 let.
Lyer> Myslim něco jinyho. Dávali nějaky anglicky dvouválce, s kompresnim poměrem 14:1, nebylo to o moc těžši, mělo to sice jenom asi 20 koni alee kolem 60Nm a bylo to hodně tichy a usporny. Použivali to pruzkumnici
Musim souhlasit s Navrc.TT-R - americani to maji lepe vymysleny - sundaj jenom hlavu na original motoru KLR a daji upravenou a uz frci - vaha podobna, nic nevycuhuje a dynamika super na to ze je to diesel
Největší bomba si myslím je, že ten stroj co má v kufru zpracovává z vyřazeného oleje Bionaftu. To je fakt mazec, ale technické údaje by mě taky zajimaly.
radši budu jezdit na lih než na olej
Nejde tady ani tak o to, že to jede na naft, ale o to, že to jede na BIONAFTU. Jinak na získání více údajů se pracuje
Americká armáda má lepši motorky. Maj Kawy KLR650 s naftovym dvouválcovym motorem se spotřebou 2-3l
Tý jo! A nějaký údaje o výkonu, hmotnosti,objemu a top speed by nebyly? (fakt mě to zaujalo)