globalmoto_duben_nolan




EICMA Miláno 2008

Kapitoly článku

Bimota DB7 Oronero

Bimota má jinou strategii než masovou výrobu, jde jí spíše o omezené série špičkových strojů. Na letošní výstavě předvedla karbonem vyšperkovaný model DB7 Oronero s hmotností 164 kg (o 6 kg méně než klasická DB7, to u supersportů rozhodně není málo). To při výkonu 164 koní (o 2 více než DB7) pohonné jednotky převzaté od Ducati 1098 zajistilo dosažení poměru výkonu a hmotnosti 1:1.
Kombinace karbonu a titanu doplňuje plně digitální panel, který vedle obvyklých funkcí dokáže monitorovat parametry motoru a navíc také telemetrii odpružení. Díky vestavěnému modulu GPS také můžete přesně sledovat svoji rychlost na jednotlivých částech okruhu a dráhy průjezdu jednotlivých zatáček. Verze Oronero modelu DB7 bude od jara k dispozici v omezené sérii za přibližně miliónek korun.

Benelli

Předvedla svůj cesťák Tre 899K ve verzi s motorem 899 ccm a novými barvami.
Před rokem jsme z Milána psali o nových strojích BX449 Cross a BX505 Enduro, letos k nim Benelli přidala ještě model BX570 Motard zaměřený na silnici a závody supermota.


MV Agusta

MV Agusta patřící v současné době americkému H-D nám v Miláně předvedla kompletní modelovou nabídku pro rok 2009, která je založená na modelech řady Brutale a F4. Nás v expozici zaujal především historický závodní koutek a z nových strojů F4-R312.
MV 500 3 cilindri: Jedná se o přenádherný historický sportovní motocykl z roku 1966. Motorově jde o čtyřtaktní tříválec o objemu 500ccm. Motocykl má výkon 78k (58kW) při 12000 ot/min s hmotností 118 kg. V seriálu mistrovství světa se na něm proháněl legendární Giacomo Agostini.
MV 98cc Sport: Opravdový historický kousek z roku 1946. Motorově jde o dvoutaktní stroj s objemem 98ccm a výkonem 5k. Stroj má třírychlostní převodovku a dosahuje rychlosti 95 km/h. Celková hmotnost je 65 kg.

Moto Morini

Mezi italské rodinné stříbro patří také Moto Morini. Tato značka vloni překvapila například cestovním maxiendurem Grandpasso, které si italský trh hodně oblíbil a pár jsme jich potkalii na parkovišti před výstavištěm. Letos se v Miláně ukázal model Scrambler, poprvé představený během léta. Navazuje na historický Scrambler ze sedmdesátých let a od modelu 9 1/2, ze kterého konstrukčně vychází, se liší především devatenáctkovým kolem vepředu, hrubšími pneumatikami a celkově robustnějším designem s mírně odlišným posazem.
Mezi letošní novinky patří také model 1200 Sport. I on vychází z řady Morini 9, narozdíl od Scrambleru ale nabízí úplně jinou jízdní pozici a jinou výbavu.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist