husqvarna_svartpilen_801_2




Eicma 2006

Kapitoly článku

Italský koncern Piaggio&C s.p.a. pod který patří značky Gilera, Piaggio a Vespa, představil své novinky. V článku naleznete fotografie a první krátké recenze....

Gilera GP 800


V Itálii jedna z nejprodávanějších značek předvedla další trumf v závodu o maxiskútr s největším objemem motoru – Gilera GP 800. Jako první v oblasti skútrů použila dvouválec do V s objemem 839 ccm (!) a maximálním výkonem 75 koní při 7250 ot/min a krouťákem 76 Nm při 5750 ot/min. Bližší technické informace o konstrukci výrobce zatím neuvolnil.




S maximálkou 188 km/h už to mohou skútristi nandat i leckteré motorce. I když s hmotností 235 kg to možná na křižovatce přeci jen bude nerozhodně? Skútr sedí na kolech 16” s pneu 120/70 vepředu a 15” s pneu 160/60 vzadu. Jen nevím, jestli neudělali soudruzi chybu, když skútr nevybavili pořádným plexištítem…


Gilera Fuoco 500


Dalším novým modelem je tříkolka Fuoco 500 (Fuoco = italsky oheň) na bázi Piaggia MP3 představeného letos v létě. Narozdíl od slabší MP3 ale Fuocco zvýšilo objem, používá totiž motor a řazení z pětistovky Nexus. Fuoco by mělo být více zaměřené na sport a požitek z jízdy než praktické Piaggio MP3.


Jak to je s výkonovými parametry? Maximální výkon je 40 koní při a 7000 ot/min, krouťák 42 Nm při 5500 ot/min. S těmito parametry by mělo Fuoco dosahovat maximální rychlosti 150 km/h. Suchá hmotnost 238 kg není na tak složité konstrukční řešení až tolik.


Piaggio MP3


Poprvé jsme si mohli osahat (tříkolka od Gilery byla jen na dívání) tříkolový skútr Piaggio MP3, v Miláně představeny dokonce ve verzi 400ie. Je to zvláštní, sedět na skútru a nemuset se opírat nohou o zem. Věřím, že dvě přední kola toho na mokru nebo při krizovém brzdění poberou více než jedno malé kolečko skútru. S motorem 400 ccm (jinak v nabídce i jako 125 a 250) je u MP3 k dispozici 34 koní a 37Nm, takže pokud se konstrukční řešení přední nápravy ukáže jako spolehlivé, myslím že to bude v jižní Evropě docela trhák - více pohodlí, větší bezpečnost, moderní řešení... to by se mohlo prodávat. Škoda, že výrobce nedal pár kusů na jízdní zkoušky na testovacích polygonech za areálem.









Vespa


Italská modla – už desítky let vypadá pořád stejně a už desítky let ji kvůli tomu italové milují a kupují. A když potřebuje ukázat nějakou novinku, stačí vzít model ze sedmdesátých let a osadit modernější motor a komponenty – a opět je tu bestseller. Tentokrát v podobě malého skútru S 50/125.






Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist