globalmoto_duben_nolan




Eicma 2006

Kapitoly článku

"Červená" značka představila nový superbike o objemu 1098 ccm, upravený je model Sport 1000S.

Superbike 1098


Dalo by se říci, že středem pozornosti celé výstavy byla ONA - Ducati 1098. V reálu je snad ještě hezčí než na fotkách, osobně se domnívám, že jediným hezčím modelem na výstavě byla její exkluzivní sestra Desmosedici RR odvozená od závodního prototypu. Kombinací technologií a zkušeností z MotoGP i Superbiků se konstruktéři soustředili na to hlavní - výkony na závodním okruhu. Designem se nová 1098 částečně inspirovala u zmíněné Desmosedici, od které se kromě tvaru kapotáže liší také jednostrannou zadní kyvnou vidlicí. Částečně také navazuje na dědictví z minulosti - modelu Ducati 916, který je v mnoha anketách uváděn jako nejkrásnější mašina vůbec.


1098 překvapila plně digitálním přístrojovým panelem Digitek, který u supersportu není zrovna obvyklý. Ale vzhledem k jeho původu v prototypu Ducati MotoGP GP7 to asi nebude na okruhu na škodu. Nikde žádná tlačítka, vše si lze nastavit jednoduše na řidítkách. V základním nastavení se na displeji zobrazuje jen rychlost a široký pruh otáčkoměru. Pomocí displeje lze také ovládat diagnostiku a okruhové časomíry.
K motocyklu si lze dokoupit modul DDA (Ducati Data Analyser) a po jeho připojení pomocí USB si pohrát s celou řadou nastavení a dat vypovídajících o chování a parametrech motocyklu.


Nový motor Testastretta Evoluzione, vodou chlazený dvouválec do L se čtyřmi ventily na válec a desmodromickými rozvody (vrtání x zdvih 104x64,7 mm, kompresní poměr 12,5:1), dává rovných 160 koní při 9750 ot/min a 125 Nm při 8000 ot/min - to je pořádný skok oproti předchozímu modelu Ducati 999 s výkonem 145 koní. Pneumatiky jsou vepředu 120/70 a vzadu 190/55. A poslední číslo - hmotnost 173 kilogramů.

Tento Superbike bude k dispozici ve dvou verzích - 1098 a 1098S doplněná ještě luxusnějším odpružením, lehčími koly a dalšími drobnostmi. Snížení hmotnosti ale ubere jen 2 kg, i když věřím, že na okruhu se to může projevit. Pokud by to pro někoho stále bylo málo, v nabídce bude ještě exkluzivnější a radikálnější verze s kabátem v italských národních barvách a závodní výfukovou soustavou Termignoni, ovšem taky téměř dvakrát dražší než základní verze. Cena základní verze se bude pravděpodobně pohybovat někde u hranice pěti set tisíc korun.


Desmosedici RR





Hypermotard 1100


Minulý rok představený Hypermotard zatím stihl využít nový motor s vyšším objemem, představeným v září u modelu Multistrada 1100. Příští rok bychom se měli konečně dočkat prvních vyrobených kusů.
V nabídce bude také verze Hypermotard 1100S s propracovanější přední vidlicí a závodnějším charakterem.




Sport 1000 S


V Miláně byla také k vidění hlavní novinka řady SportClassic. Model Sport 1000 dostal charismatickou polokapotáž, která byla dosud k vidění jen u stroje Paul Smart 1000. K další změně patří možnost svézt spolujezdce. Modely řady Sport i nadále budou mít slušivou zadní kapku, nyní ale bude skrývat druhé sedlo.



Monster 695



Multistrada 1100S



Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist