yamaha_demo_tour




Eicma 2006

Kapitoly článku

Italský koncern MV Agusta Group pod který patří značky Cagiva, Husqvarna a MV Agusta, představil své novinky. V článku naleznete fotografie a první krátké recenze.

Cagiva Mito 500







Cagiva ve své expozici ukázala sportovní mašinu s vodou chlazeným čtyřdobým jednoválcem o objemu 501 ccm, elektronickým vstřikováním a neuvěřitelnou hmotností pouhých 133 kilogramů. Nádherný design ve stylu závodních půllitrů, maximální jednoduchost a přitom nejmodernější odpružení a brzdy slibují opravdu nevšední svezení. Na to, že to je půllitr a že tu je EU se všemi limity a emisními normami jsou hodnoty 60 koní a 50 Nm více než slušné.


Při vývoji motoru se vycházelo z ostrých endur značky Husqvarna, která patří do stejného koncernu, takže na zátah od nízkých otáček se můžete předem spolehnout. Při tak nízké hmotnosti se jezdec nemusí bát ani relativně užších pneumatik 110 a 150.
Cagiva si zdá se všimla úspěchu jednoválcových strojů určených hlavně pro zábavu a vsadila v této oblasti na sportovní image. Jediná věc mi zatím trochu kazí radost - schází oficiální vyjádření o době zahájení výroby! Tak doufám že s tím nebude Cagiva dlouho otálet nebo dokonce necouvne. Ať žije znovuzrození kategorie Supermono!


Husqvarna STR 650


Dva v jednom - nový moderní supermotard, a ještě k tomu krásná motorka. Však za designem také stojí známé jméno Massimo Tamburini. Zatím jde jen o prototyp. Vodou chlazený jednoválec s zatím s karburátorem, hliníkový rám a výsledná suchá hmotnost 132 kg, tak to tedy bude solidní zbraň. O dalších parametrech zatím výrobce nic neprozradil, na zprávy o výrobě si musíme počkat ještě nejméně rok. Zatím to vypadá na velice slibný první krůček, kterým by se Husqvarna mohla vydat směrem do světa naháčů...




MV Agusta F4 CC


Co znamená zkratka CC? Jde o iniciály výkonného ředitele Agusty - Claudio Castiglioni. Ten si prý navrhl model svých snů. Cílem bylo vytvořit klenot - něco výjimečného. No a když už ho měl jednou pohromadě, uvolil se rozjet výrobu omezené série. Sto šťastlivců (i když upřímně řečeno možná spíš snobů, s výjimkou těch dvou-tří fandů kterým se tímto omlouvám) si tak bude moci za cenu téměř tří miliónů korun odvézt domů ďábelský stroj. Čtyřválcový motor F4 s objemem 1078 ccm a výkonem 198 koní dokáže mašinu rozpohybovat na 315 km/h. Prý by to šlo i rychleji, ale dál už se naráží na technické limity pneumatik.


K modelu patří ještě celá řada dalších drobností pro nalákání movitých celebrit - platinová destička se jménem majitele, limitovaná edice hodinek a sportovní bundičky...
Smysl podobných modelů pro 100 lidí je diskutabilní, ale alespoň pomůže rozšířit známost značky a upozorní na tohoto italského výrobce, který sice netrhá rekordy v prodejnosti, ale zato určuje designové trendy v motocyklové oblasti a vyhrává soutěže o nejhezčí model po celém světe (např. s modelem Brutale).


Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist