yamaha_demo_tour




Eicma 2006

Letošní mezinárodní motocyklová výstava EICMA v Miláně je za námi a my Vám přinášíme teď již kompletní přílohu všech představených novinek, včetně fotogalerie obsahující celkem přes 500 fotek. Navíc v příloze naleznete videa, vyhodnocení hostesek a další zajímavosti z výstavy.

Kapitoly článku


Byla to naše druhá návštěva na výstavišti Rho Fiera na severním předměstí Milána. I letos se potvrdilo, že jde o největší evropskou výstavu, ale popořádku, podělíme se s vámi se všemi zážitky, třeba se vám naše zkušenosti budou hodit, až taky vyrazíte do Milána…


Cesta


Plány na celou výpravu jsme v redakci probírali již několik měsíců předem. Pojedeme autem nebo se vyplatí letět letadlem? Stačí nám na celou výstavu den nebo je nutné pobýt v Miláně delší dobu? Hodně jsme vycházeli z návštěvy v minulém roce, kdy se ukázalo, že jeden den na tuto obří výstavu prostě nestačí.
Nakonec jsme volili cestu letadlem, která by se mohla zdát pro tři lidi dražší než cesta autem, ale opak byl pravdou. S nástupem konkurence v letecké dopravě a s rozšířením tzv. „nízkonákladových“ společností Sky Europe a Smart Wings můžete letět „za pár korun“ do většiny velkých měst v Evropě. Tedy pokud si letenky koupíte s dostatečným předstihem několika měsíců ještě za výhodnou cenu. Jak řešit dopravu na místě? Pro tři lidi se vyplatí půjčit si auto - vyjde to dokonce levněji než každodenní cestování metrem. Stačí zaplatit si předem po internetu „nízkonákladovou“ půjčovnu e-sixt a po přistání jen nasednete do připraveného auta. Půjčení auta tak vyjde levněji než u nás, takže sedáme do novoučkého Fiatu Panda a vyrážíme směr hotel. Těch je v Miláně spousty a když si po internetu rezervujete některý na kraji města, nocleh vás vyjde na pár stokorun.
V přeplněné dopravě nám zase pomohla GPS navigace. Jedinou nevýhodou nízkonákladových služeb je fakt, že nelze měnit datum/čas odletu ani účastníky či rezervaci stornovat. Pokud tedy třeba onemocníte, máte dvojnásobnou smůlu - nejedete nikam a ještě platíte letenky a auto.

Areál


Druhý den ráno vyrážíme na výstaviště Rho Fiera. Motocyklová výstava se v tomto areálu koná druhým rokem a její velikost jen dokazuje, jakou je Itálie motocyklovou velmocí. Celá plocha výstaviště se skládá z celkem osmi velkých hal, které jsou ještě dělené na půl. Při prvním procházení mě napadlo, že zaplnit tento prostor by mohla snad jen výstava letadel. Motorky zabraly 3 z 8 hal. Její rozsah a velikost se nedá srovnávat ani s výstavou v Paříži nebo v Kolíně, natož v Praze.





Mezi samotnými pavilony se můžete pohybovat po kryté komunikaci, která přesně rozděluje pravou a levou část celého areálu. Tato část je nádherně rozdělená prosklenou střešní konstrukcí, která dává celému výstavišti hight-tech vzhled. Zde naleznete také množství kaváren, bister, bufetů, restaurací, prostě motorkářův ráj. Navíc za pavilony naleznete plochu o velikosti 60 000 m2, která je rozdělena na polygony pro testovací a zkušební jízdy na nových motorkách. Dokonce zde byla i škola jízdy. Na této ploše také nechybí prostor pro kaskadéry, letos se např. ukázali Christin Pfeiffer a Craig Jones.




Výstava


Procházením mezi pavilony zjistíte, že žádná země na světě se nemůže pochlubit tolika domácími značkami jako Itálie. Nemluvím o prodejnosti, ale o množství vyráběných značek. Hlavní pozornost na sebe strhává hlavně domácí Ducati, která je pro mnoho Italů modlou. Samozřejmě, že podobný zájem vyvolává i Aprilia a Moto Guzzi, která měla oproti Ducati alespoň prostorně a vzdušně navrhnutý stánek, takže se dala každá nově představená motorka pěkně vychutnat. Přehlédnout se nedají určitě ani výrobci skútrů: Piaggio, Vespa, Gilera a další a další. Jelikož doprava v centru Milána je asi 3x horší (hustší) než v Praze, není se čemu divit, že do práce jedou všichni na skútrech.


Určité prvenství patří Eicmě také do množství krásných hostesek a modelek, které se „rozvalují“ na každé druhé motorce. Na krásné dívky ale narazíte i mimo areál výstaviště v centru města.
Abychom ale jenom nechválili - rozladila nás výše parkovného - 14 Eur za den je opravdu pálka. Za dva dny parkování v areálu jsme tak dali to samé co za půjčení auta i s pojištěním!

Nejkrásnější motocykl výstavy


Na závěr celé výstavy byl zvolen nejkrásnější motocykl výstavy. Překvapivě: Ducati Superbike 1098! Přeci se v Itálii nebude udělovat cena motocyklu z jiné země. Ale po osobním setkání musím potvrdit, že na výstavě šlo opravdu o nejkrásnější supersport sériovku. Kdo hoří nedočkavostí a chtěl by ji také co nejdříve vidět, může tento týden (30.11. - 2.12.2006) zajít do Veletržního paláce (budova NG) na výstavu MMOTION, 1098 tam bude vystavená a my přineseme opět menší reportáž z této akce. Známe také cenu nové 1098, která bude začínat na 449 000 Kč (verzi 1098s Tricolore koupíte za 689 000 Kč).


Miláno


Další den ráno jsme věnovali povinné prohlídce města.
Co do počtu obyvatel (1,3 miliónu), je severoitalské Miláno druhým největším městem v celé Itálii. Jde hlavně o průmyslové a obchodní město, ale i centrum nabízí dostatek architektonických památek a různých zajímavostí. Slečny zase znají Miláno jako centrum módy.







Nejrušnější částí města je bezesporu náměstí Piazza del Duomo, na kterém je umístěna gotická katedrála Duomo. Centrem života je také Galerie Vittoria Emanuelle II, kam si chodí Italové pohovořit s přáteli, přečíst noviny a vypít kávu.




Součástí Milána je nejslavnější světová opera La Scala, dvě starobylé univerzity, kostel a klášter San Ambrogio, který se honosí obrazem Poslední večere od italského mistra Leonarda da Vinci.

I prohlídka centra stojí tedy za návštěvu.


Závěr


Po odpolední návštěvě výstaviště, kdy ještě sbíráme poslední informace, večer vracíme auto a odlétáme zpět do Prahy. Začíná kolotoč zpracování fotografií, textů, videí…informací.
Celou výstavu letos navštívilo přes 530 000 lidí z celého světa, což je o 30 000 více než v minulém roce. Pokud chcete tedy vidět opravdovou motocyklovou výstavu, jeďte do Milána, stojí to za to! Ta další se koná 6-11 listopadu 2007.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist