yamaha_tenere_duben




Erik Buell Racing 1190RX 2014

Jednou ze zásadních událostí na výstavě AIMExpo, která se konala o uplynulém víkendu v americkém Orlandu, bylo představení nového modelu z produkce firmy Erik Buell Racing. Na trh přichází dostupnější verze závoďáku EBR 1190RS, homologovaná pro silniční provoz.

Kapitoly článku

Ani v civilní verzi, která dostala název EBR 11990RX se vidlicový dvouválec nemusí za svoje parametry stydět. Rotax Helicon nabídne maximální výkon 185 koní v 10 600 otáčkách, což je jenom o deset koní méně než mají k dispozici závodníci na podstatně dražší 1190RS (41 995 USD). Také hodnoty 137,8 Nm točivého momentu v 8200 ot./min a suchá hmotnost 190 kg  vypadají hodně zajímavě. Erik Buell chce evidentně lovit zákazníky ve vodách, které doposud patřily Ducati.  S cenovkou 18.995 dolarů (cca 360 tisíc Kč) se novinka asi nebude prodávat jako housky na krámě, ale pro patrioty představuje určitě zajímavou alternativu.
Základ modelu RX se přitom moc neliší od závodního EBR 1190RS. Motor je typicky umístěný v hliníkovém rámu s integrovanou nádrží na 17 litrů paliva, přední kolo brzdí jediný kotouč na obvodu ráfku. Největší rozdíl zákazník pozná na komponentech podvozku, kde špičkové Öhlinsy nahradila o něco levnější Showa. Místo ráfků z hořčíkové slitiny se pak musí spokojit s klasickými hliníkovými. Pokud jde o elektroniku, pozornost si zaslouží přední světlo z LED diod, barevný TFT displej nebo 21stupňová kontrola trakce.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist