globalmoto_duben_nolan




World Ducati Week odhaluje speciální edici Panigale a návrat k řadě Supersport

Italská Ducati slaví významných 90 let svojí existence a při té příležitosti ukazuje na festivalu World Ducati Week v Misanu víc než obvykle. K vidění je nejen 1299 Panigale S ve speciální, limitované edici Anniversario, ale taky zatím utajený, zcela nový model.

Podívejme se však nejprve na zmiňované Panigale S Anniversario. Limitované edice italského superbiku se vyrobí pouhých 500 kusů, které budou podle všech očekávání pryč velmi rychle. Nezabrání tomu ani horentní cenovka 28 995 euro (783 tisíc korun). V rámci edice se změnil nejen vzhled, ale přibyla také technika, která nechává nahlédnout do budoucnosti značky.Anniversario totiž jako vůbec první dostává zásadní elektronické vylepšení. Asistenty Ducati Traction Control a Ducati Wheelie Control, které jsou sdruženy v jednotce Bosh Inertial Measurement Unit, se dočkaly vylepšené verze EVO. A co to vlastně celé znamená? V jednoduchosti řečeno, především mnohem citlivější zásahy do ovládání. V případě prokluzujícího zadního, či zvedajícího se předního kola, provede jednotka nikoliv zpomalující rázné utnutí plynu, ale pouze velmi jemnou korekci. Svůj lví podíl má na tomto vylepšení fakt, že systém nyní řídí přímo škrticí klapky. Novinkou je také funkce řízeného smyku zadního kola, kdy kontrola trakce v nejbenevolentnějším režimu nechá více práce na jezdci a dovolí větší prokluz.Panigale S Anniversario je v tuto chvíli jedinou motorkou značky, která systémy s označením EVO disponuje, lze ovšem předpokládat, že to nebude na dlouho. Již v příštím modelovém roce by měla toto vylepšení dostat i klasická Panigale S a další modely.V rámci pětisetkusové série disponuje Anniversario ještě pár vychytávkami navrch. Klasická baterie byla vyměněna za lehčí li-ion akumulátor, zadní blatník a chrániče u stupaček jsou z karbonu a frézované hliníkové brýle doplňuje vložka krku řízení, pomocí které lze posunout přední kolo o 5 mm vpřed. Díky tomu má potom motorka stejnou geometrii, jako ostrá Panigale R.Kovaná kola Marchesini jsou zbarvená do zlaté barvy, stejně jako titanový výfuk Akrapovič pod motorem. Přímo před jezdcem se nachází také laserem gravírované číslo motorky v rámci série. Ani lak nezůstal klasický a stroj se pochlubí speciálním Anniversario lakem, odkazujícím na 90 let historie značky.Jak bylo řečeno v samém úvodu, není Anniversario jedinou novinkou, která se objevila na Ducati Bike Week. Pár vyvoleným jedincům, kteří měli přísný zákaz focení, byl představen i připravovaný model zatím neznámého názvu, navazující na dlouho nevyráběnou sérii Supersport.To samozřejmě znamená sportovně-cestovní motorku, která podle všeho využije dvouválec Testastretta 937 ccm, známý z Ducati Hypermotard 939. Očití svědci mluví o tom, že sportovní pozici jezdce doplňuje polokapotáž bez spodního dílu a také nastavitelné plexi. Sedlo je bohatě polstrované a dostatečně velké i pro spolujezdce.
Nová Ducati na uvolněnější, delší cesty, vyjede někdy koncem letošního roku. V nabídce bude červená a bílá barva a cena je stanovena někam mezi 14 a 15 tisíc euro (378 až 405 tisíc korun).

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist