yamaha_demo_tour




Šéf KTM Stefan Pierer: „Ducati by nám vyhovovala“

Německý server Speedweek.com přinesl zajímavý rozhovor se šéfem rakouské oranžády. Ten se točil okolo v médiích tolik spekulovaného nákupu Ducati od Volkswagenu, kterou Pierer označil za jedinou možnou další značku, která by do jeho impéria pasovala.

KTM je v neskutečném laufu. Když Stefan Pierer přebíral tuhle značku v roce 1992, měla 150 zaměstnanců, kteří vyráběli 6000 motorek ročně. Dnes pro ni pracuje 5000 lidí a celkově vyprodukuje 265 000 strojů. A to včetně Husqvarny, kterou kátéemka koupila v roce 2012 od BMW. Té stouply prodeje od té doby pětinásobně, z šesti na třicet tisíc ročně.
Nákup Husqvarny je pro naše další povídání klíčový. Zaprvé proto, jak ukázal, že automobilové koncerny neváhají prodat motocyklové značky i po velice krátkém čase, když zjistí, že pro ně nemají kýžený efekt. A zadruhé proto, že si na něm Pierer vyzkoušel, jak se skvěle dají prodávat dva různé produkty na stejném základu. „Kdysi Volkswagen přišel se svými platformami, společnými pro všechny značky, a já jsem v tom viděl jasný obrázek, kterým směrem se v budoucnu dát. Když jsme v roce 2012 kupovali Husqvarnu a zveřejnili svůj záměr, že budou s KTM sdílet často nejen techniku, bylo slyšet spoustu kritických hlasů. Budoucnost ovšem ukázala, že to byl ten nejlepší krok. Pod jednou střechou vyrábíme stroje dvou značek a dokážeme přitáhnout více zákazníků.“

Ten nárůst je markantní, třeba v Německu za loňský rok prodala celá skupina KTM o 30 % motocyklů více! Pierer je sice spokojený, ale co se dalšího vývoje týče, nezapře zkušeného obezřetného obchodníka: „Nemůžeme pořád růst ve dvouciferných hodnotách, musíme se připravit na podstatně menší tempo. Navíc máme před sebou pár neznámých – netušíme, jak Evropu ovlivní Brexit, v Americe je nepředvídatelný prezident, který také může ovlivnit dění na motocyklových trzích.“ Jak se na to připravit? „Naším klíčovým produktem je pro nadcházející sezonu model 790 Adventure, jehož bychom rádi prodali 15 000 kusů. Tahle střední třída bude podle mého názoru čím dál důležitější, proto pro 790 plánujeme spoustu dalších verzí. S naším indickým partnerem Bajajem také pracujeme na dvouválcové pětistovce. Největší růst se v dnešní době odehrává na trzích, kde se za prémiovou třídu považují stroje 500-800 cm3.

Opět další dvouválec, ale dá se s tímhle počtem vydržet navěky? Když už teď dokonce i Ducati přichází s motorem V4? „Abychom mohli nabídnout tři válce, musel by do naší společnosti přijít Triumph, což naprosto vylučuji, už proto, jak moc je v téhle otázce aktivní náš partner Bajaj. (Triumph a Bajaj loni oznámili spolupráci na vývoji maloobjemových motocyklů, pozn. red.) A čtyřválec je nyní nejsilnější téma u Ducati, čímž se tedy dostáváme k otázce Ducati. K té mám velmi emocionální vztah, Ducati je prostě Ducati. Je to jediná značka, která by nám vyhovovala. Na všechno ostatní můžete zapomenout, taková MV Agusta je příliš malá.“

Aha, tak že by skutečně? Zejména když KTM má s VW docela pěkný vztah, už léta od koncernu bere motory Audi pro svá sportovní auta X-Bow? Jenže každá mince má svůj rub i líc, přičemž podle Pierera by to neměla být otázka peněz, a to VW za Ducati v roce 2011 zaplatil kolem 740 milionů eur! „Možná, že VW bude mít brzy jiné priority než výrobu motocyklů, vzhledem k aféře Dieselgate a rostoucí e-mobilitě. Ducati je Ferrari mezi motocykly a bylo by samozřejmě hodně zajímavé tuto značku mít jako součást KTM. Ovšem není to otázka peněz, jako především uvědomění si, v jaké situaci se právě nacházíme. Homologace jsou čím dál přísnější, brzy tady bude Euro 5, od roku 2024 bude velký problém hluk. Evropa se demograficky hodně mění a všichni motocykloví výrobci se musejí snažit uspět v Asii, v Indii. Když se vám to tam nepovede, tady budete nahraní. U Ducati to tedy není otázka kupní ceny, nýbrž naší odpovědi na to, jak bychom dokázali být společně silnější. Čas ukáže…“ Sami jsme zvědavi, jak to Pierer nakonec vyšpekuluje. Evidentně si je velmi dobře vědomý toho, co by nákup Ducati pro celé jeho impérium znamenal po stránce přínosů i negativ. Ale skoro bychom řekli, že by ji moc chtěl.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 36 Kč od 12 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jarda-Bekr přispěl 3 Kč
Gurun přispěl 3 Kč
Kirru23 přispěl 3 Kč
Yukish přispěl 3 Kč
Tom. přispěl 3 Kč
milhauz3 přispěl 3 Kč
kain80 přispěl 3 Kč
0ndras přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
kubas_zn přispěl 3 Kč
Davcoun přispěl 3 Kč
Clarion přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist