globalmoto_duben_nolan




Šéf Ducati o skútrech: je to pro nás otevřené téma

Pro italského výrobce sportovních motorek i fanoušky značky Ducati je otázka výroby skútrů poměrně ožehavá. V minulosti se už několikrát objevily spekulace i "zaručené" zprávy na toto téma, ale boloňská továrna je pokaždé striktně odmítala. V nedávném rozhovoru pro web moto.it však současný prezident firmy Claudio Domenicali připustil, že skútry pro Ducati rozhodně nejsou navěky tabu.

Ohledně budoucího působení značky a výroby dalších modelů v souvislosti s německým majitelem firmy byla v rozhovoru kladena řada otázek. Nejvíce nás však zaujalo téma Ducati a skútr, přičemž Domenicali nevyloučil, že bychom se mohli dočkat městského přibližovadla. Dle jeho slov je však potřeba myslet na ostatní aspekty, na kterých si značka u všech modelů bezpodmínečně zakládá.
Ducati upřednostňuje výkon, design a charakter. Pokud by se tedy značka držela těmito zásadami i u skútru, mohli bychom se nějakého kousku brzo dočkat. Stejně jako je tomu v případě značky BMW. Ta se svojí technikou a designem odlišuje od konkurence a také v nabídce německého výrobce přesto najdeme skútry.
Je však jasné, že dostat do výroby skútr nesoucí název Ducati, chce daleko víc než jen splnění podmínek pro uchování image značky. Ekonomické hledisko je vždy až na prvním místě. Smysl to ale má a nepochybujeme, že by se skútr v Evropě neprodával. A když vezmeme v potaz Asii a Jižní Ameriku, kde na skútrech drandí všichni kdo mají ruce a nohy, mohlo by se na tom slušně vydělat. Pro chudší regiony by to ale asi chtělo levnější - odlehčenou verzi.
Jen pro připomenutí, Ducati už skútr v nabídce kdysi měla. Konkrétně šlo o dva modely, které přišly na trh v letech 1963 a 1964. První kousek s názvem 48 Brio byl o rok později nahrazen silnějším strojem 100 Brio, který se stal hitem, díky jeho kubatuře 100 ccm v ostrém dvoutaktním jednoválci. Před třemi lety se právě jeden kousek vydražil na aukci v Monaku za 1 755 EUR.
Zatím tedy můžeme jen odhadovat, zda v této třídě půjde Ducati ve stopách Scramblera, kterého se také podařilo velmi úspěšně oživit. Je ale celkem pravděpodobné, že dřív než svůj novodobý skútr Ducati představí, přibude ještě pár jiných modelů.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist