Přivítejte Ducati Multistrada 1260 Enduro
Text: Honza Zajíček | Foto: Ducati | Zveřejněno: 12.10.2018 | Zobrazeno: 15 077x
Loni představenou Multistradu s větším objemem letos následuje Enduro varianta. Ta si doteď musela vystačit se slabším motorem o objemu 1198 kubíků, pro příští rok dostane větší motor s vyšším výkonem, upravenou geometrii s elektronickým podvozkem Skyhook, přepracovanou přístrojovou desku a zcela nové barvy.
Kapitoly článku
Motor Testastretta DVT s objemem 1 262 kubíků nabízí 85 % svého maximálního krouticího momentu už od 3 500 otáček, což je hlavní důvod, proč Italové tento agregát vyvinuli. Při cestování zkrátka chcete šťavnatý spodek a tady je při 5 500 otáčkách k dispozici dokonce o 17 % krouťáku víc, než u předchozího modelu. Pořád se bavíme jenom o procentech, ale jaká jsou přesná čísla nového motoru? Stejně jako u silniční Multistrady 1260, také Enduro nabízí na tento segment šílených 158,3 koní v 9 500 otáčkách spolu se 128 Nm v sedmi a půl. Taková nálož boloňských koní by normálně chtěla hodně klidnou ruku, v dnešní době si samozřejmě můžete pomoci několika jízdními režimy a ovládání pomůže i nový elektronický plyn, který zajistí jemnou dodávku výkonu. Přítomnost obousměrného rychlořazení je v dnešní době skoro samozřejmá.
Vcelku velké změny se odehrály na podvozku. Stále tu máme systém Ducati Skyhook, který v novém 1260 Enduro přišel o rovných patnáct milimetrů zdvihu. Ve spojení s upravenou ergonomií, kdy jsou řídítka, sedlo a těžiště motorky posazené níž, jde o vítanou změnu. Původní dvanáctistovka byla fakt vysoká koza, do jejíhož sedla s výškou 870 milimetrů měli kolikrát problém se vydrápat i urostlejší jedinci. Nové Enduro má sedlo o deset milimetrů nižší (v příplatkové výbavě je ještě nižší nebo naopak vyšší), se změnami na podvozku se také o dva milimetry zkrátil rozvor, které naopak nabrala stopa. Cílem všech těchto změn je udělat Ducati snadněji ovladatelnou v nízkých rychlostech.
Terénním choutkám a pohodlnému cestování dál půjde vstříc přední devatenáctipalcové kolo a zadní sedmnáctka, továrna slibuje pohodlnější jízdu i díky nově nastavenému Skyhooku. Stejně jako u staršího modelu tu také máme velkou 30 litrovou nádrž s avizovaným dojezdem 450 kilometrů. Během nich si noví majitelé určitě dosyta užijí vylepšené pětipalcové přístrojové desky s takzvaným Human Machine Interface. Pod touhle strašidelnou zkratkou hledejte pouze redesignované prostředí se slibovaným intuitivnějším ovládáním.
Tím se dostáváme k výčtu asistentů a standardní výbavy, která vám zpříjemní dlouhé cesty. O jízdních režimech jsme se bavili, dále je tady nová a inteligentnější šesti-osá inerciální řídící jednotka Bosch, na kterou je navázaná kontrola trakce, zatáčecí ABS, světla přisvěcující do zatáček a kontrola zvedání předního kola. Nově v základu najdete také asistenta pro rozjíždění v kopcích a s řídící jednotkou komunikuje také elektronický podvozek. Dále tu máme bluetooth konektivitu s aplikací Ducati Multimedia System, s jejíž pomocí můžete ovládat hovory, hudbu a zprávy, blinkry s automatickým vypínáním nebo tempomat. V novém Enduru zkrátka najdete tu nejlepší výbavu, na jakou jsme zvyklí.
Žádné velké čáry se tu tedy nekonaly, spíš drobné detaily, které udělají z Endura ještě o něco přívětivější motorku s ještě větším cestovním potenciálem. Nová 1260 Enduro bude dostupná v červeno-černo stříbrné nebo v pískovo-černo stříbrné barvě.
Video s technickým představením
Video Ducati Multistrada 1260 Enduro
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.