globalmoto_duben_nolan




Nová Ducati Scrambler 2023 ve třech verzích

V předvečer zahájení světové výstavy EICMA představuje Ducati modernizovanou řadu Scrambler. Nový design nabral modernější tvary a dostal novější techniku, naopak ztratil pár kilo! A docela se to povedlo, pořád z toho kouká ten starý známý Scrambler, jen teď pořádně omládnul.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Nejen nový Scrambler ale hlavně největší novinka Ducati pro příští rok,
Diavel V4 na veletrhu EICMA 2022

Nejdostupnější a nejsnáze ovladatelný model v nabídce značky Ducati je logicky také nejprodávanější, prodalo se ho již víc než 100 tisíc kusů, proto si na něm dává výrobce záležet. A protože je to zároveň stroj z kategorie neo-retro, nedají se čekat žádné přelomové změny, po kterých by nezůstal „kámen na kameni“, ani nabalování co největšího balíku elektroniky. Ale i v této kategorii je třeba udržet krok s dobou a Ducati připravila pro rok 2023 modernizaci, která začíná vzhledem Scrambleru.

Na první pohled je to pořád ta stejná charakteristická linie, kterou se ovšem začínají inspirovat i jiné značky. Proto Ducati dosavadní vzhled pořádně oživila hlavně hodně výrazným předním světlometem s denním svícením DRL. Světlomet je plně diodový a zachovává si symbolické písmeno X, hodně jiný je také tvar zadního světlometu schovaného těsně za sedlem. Mezi designovou hříčku pak patří nová ocelová nádrž s vyměnitelnou horní částí, asi aby si majitel mohl vyměňovat kryty jako na telefonu. K novému vzhledu přispěly i kryty z eloxovaného hliníku pod nádrží a nový výfukový systém, který nechává víc odkrytý motor.

Model 2023 je i nadále vybaven vzduchem chlazeným dvouválcovým motorem Desmodue o výkonu 73 koní zasazeným v příhradovém rámu. Rám je ale přepracovaný a je podstatně lehčí, spolu s dalšími změnami prvky přispěl k celkovému snížení provozní hmotnosti motocyklu o 4 kg. Motor je také lehčí a má novou, kompaktnější osmikotoučovou spojku s přesnějším řazením. Zadní jednotka odpružení už není vystrčená na levou stranu motorky, přestěhovala se doprostřed před zadní kolo. Zadní rám je teď oddělený od hlavního a mírně se zvětšil úhel řízení, což by mělo zpříjemnit jízdu ve městě. Nový je i vzhled ráfků, které mají i nadále průměry 18" vepředu a 17" vzadu.

Z pohledu jezdce je hlavní změnou nová přístrojová deska se 4,3palcovým TFT a nová elektronika. Ano, i sem už přibyl elektronický plyn Ride by Wire. To umožňuje použití kontroly trakce a dvou jízdních režimů (Road a Rain), s elektronickým plynem částečně souvisí i náklonový systém ABS. Poslední výhodou systému Ride by Wire je obousměrný quickshifter u modelu Full Throttle, o kterém se podrobněji zmíním níže.

Ducati Scrambler Icon

Nejdůležitější z hlediska prodejů bude nejdostupnější verze Icon. Tu si teď může každý majitel naspecifikovat podle svého, kromě vyměnitelného horního krytu na nádrži je možné si podle vlastního vkusu vybrat blatníky, štítky na kolech a malé kryty světlometů. Icon má nová řídítka, která jsou nižší a blíž k jezdci, přepracované bylo i sedlo s oblejším tvarem. Design této nové generace modelu Icon doplňují černé boční panely pod sedlem s grafikou Ducati Scrambler.

 

Ducati Scrambler Full Throttle

Ducati Scrambler Full Throttle se po roční pauze vrací do nabídky a je nejsportovnějším modelem z řady 2023 a našel inspiraci v prostředí amerického Flat Tracku. V porovnání s verzí Icon má jinak posazená řídítka a sportovnější posez. Na bočních tabulích nese číslo 62 - v roce 1962 byl uveden na trh první model Ducati Scrambler. Sportovní charakter modelu Full Throttle podtrhuje sportovně vyhlížející potah sedla, speciální lakování GP19 Red/Stealthy Dark a černá povrchová úprava krytů výfuku a bočních plastů. Styling doplňuje kratší přední blatník, zadní kolo bez blatníku, červené nálepky na litých kolech, laděný výfuk Termignoni a obousměrný quickshifter.

Ducati Scrambler Nightshift

Letošní novinka Nightshift se pro příští sezónu vyznačuje klasičtějšími a jemnějšími detaily, jako je například prošívané sedlo ve stylu Café Racer v tmavé kůži se střídavě lesklými a matnými povrchy. Stejně jako Full Throttle má boční tabule, minimalistický přední blatník, černé eloxované detaily a kompaktní LED blinkry. Modrá barva Nebula Blue a černá paprsková kola dodávají modelu Nightshift zajímavý výraz, který stejně jako u předchozí generace doplňují řídítka se zrcátky koncích.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist