yamaha_demo_tour




Krásná Ducati k 55. narozeninám Alpinestars

55 let slojí za oslavu, a co jiného by si měla nadělit firma, jejíž historie je pevně spjata s motorkami, než motorku. A co jiného by si měla nadělit italská firma, než italskou motorku. Michael Woolaway z americké Kalifornie si vybral motor Ducati 750 Sport, kolem kterého postavil originálně tvarovaný stroj s moderní technikou.

Když v roce 1963 založil kožedělný řemslník Sante Mazzarolo společnost s „Áčkem“ ve znaku, asi netušil, jakého věhlasu se firmě později dostane. Název a logo společnosti z malého severoitalského města Asolo je inspirovaný květinou rostoucí ve vysokých nadmořských výškách (1800 – 3000 m.n.m.). Leontopodium nivale většina z nás zná pod názvem Edelweiss, v češtině potom jako Plesnivec alpský či Protěž alpská. Tenhle symbol Alp byl spjatý s původní orientací firmy, protože Alpinestars začínala jako výrobce lyžařských bot a bot pro horské túry.

V té době neustále rostla popularita motokrosu a Sante si rychle uvědomil, že to je oblast, kde by mohl uplatnit svůj talent. Vrhl se na výrobu motokrosových bot, které budou splňovat vysoká ochranná kritéria a zároveň budou vyhovovat všem potřebám jezdců. Vznikl tak předchůdce a vzor motokrosových bot jak je známe dnes. Vývoj bot probíhal s pomocí lokálních italských jezdců prakticky ihned po jejich vzniku a díky neustálému zdokonalování přinesly do nového sídla ve městě Maser už na začátku sedmdesátých let první světový motokrosový titul. Zasloužil se o něj Roger de Coster. K botám Alpinestars řekl, že jejich kvalita byla vidět na první pohled. Roger nakonec přidal ještě další čtyři mistrovské tituly a zahájil tak neustále trvající šňůru získávání mistrovských titulů pro italského výrobce.

Mezitím Sante Mezzarolo získal doma v Itálii několik ocenění za design, funkčnost a pokrokovost svých výrobků, navíc se rozhodl vstoupit do silničního závodění. V roce 1978 mu první silniční titul vyjel Kenny Roberts. Vývoj samozřejmě neustále pokračoval, společnost už nabízela boty pro všechny myslitelné motocyklové kategorie. Silniční, terénní, závodní i civilní pro volný čas. V osmdesátých letech Alpinestars otevřela svou novou základnu v Americe ve městě Los Angeles.

Další zásadní rok je 1999, kdy začal vývoj závodních kožených kombinéz. Prvním jezdcem nejvyšší kategorie Grand Prix byl Carlos Checa, postupem času ho následovalo ještě mnoho mnoho zvučných jmen a to nejen v naší motocyklové branži. Postupem času se značka vrhla do výroby oblečení pro automobilové závodníky, sjezdaře na horských kolech a v současné době si můžete se známým „Áčkem“ koupit třeba hodinky nebo stylové dámské oblečení.

Celou tuhle dlouhou cestu oslavuje stavba z dílny Woolies Workshop. „oblečení Alpinestars chránilo moje tělo během celé mé závodní kariéry. Viděl jsem, jak firma od svých prvních motokrosových bot rostla až k vrcholu inovativní techniky v podobě airbagové kombinézy Tech-Air,“ říká Michael Woolaway. „Potom, co jsem před dvěma lety mluvil s lidmi z Alpinestars, našel jsem zcela nový závodní motor Ducati 750 z roku 1974.“ Tohle srdce by bylo parádní v jakékoli motorce, ale Woolie chtěl propojit starou dobu s novou. „Motocykl musel mít moderní závodní komponenty, aby dokázal vyprávět celý ten příběh této značky, k tomu pomáhá i vzhled vzniklý z kombinace italské GP z roku 1960 a moderní MotoGP Ducati. Na rámu jsem spolupracoval s legendárním tvůrcem rámů Feffem Colem.“

Pod jeho rukama vznikl jednoduchý lehký trubkový rám a trojúhelníková kyvná vidlice s centrálním tlumičem. Rudá kapotáž je vskutku minimalistická a je to kompletně Woolieho ruční práce. Co se ostatní moderní techniky týče, najdeme tu samozřejmě špičkový podvozek, brzdy Brembo nebo výfuk od Akrapoviče ve stylu MotoGP. Světem Grand Prix je inspirované i ovládání zadní brzdy na levém řídítku tak, jak to používal například Mick Doohan. Dalším pojítkem s nejprestižnější závodní sérií jsou pneumatiky Michelin nebo karbonový blatníček. Jednoznačně povedená práce a strašně by nás zajímalo, jaké je asi svezení se starým závodním motorem v rámu s moderní geometrií. Vsázíme na to, že skvělé.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 20 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Lazyfucker přispěl 5 Kč
Hayabusa přispěl 3 Kč
Ma_Kaňa přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
Holič přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist