Hlavní hvězdou na stánku Ducati je nový Hypermotard V2

První novinářský den na veletrhu EICMA již skončil a přesně na jeho závěr si nechala představení své důležité novinky domácí Ducati, která jej zároveň vypustila do světa online v rámci svých světových premiér. Nová generace Hypermotardu přichází vlastně symbolicky přesně po 20 letech od chvíle, kdy byl v Miláně ukázán první koncept původní jedenáctistovky.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Hypermotard V2 & Hypermotard V2 SP

Čtvrtá generace továrny na zábavu, tak by se dal nový Hyproš ve zkratce shrnout. A je skvělé, že se na tu motorku podíváte a naprosto přesně víte, co je zač. Jako by mezi tou první generací před dvěma dekádami a touhle nejnovější bylo jenom pár let. Jestli se o nějakém designu dá říci, že je silně nadčasový, tak to určitě platí pro Ducati Hypermotard. Přitom z novinky čiší její modernost a propracovanost. Jak to ti Italové dělají… A je úplně jedno, jestli se díváte na základní model v jeho jednobarevném kabátě, nebo na strakaté SP.

Nový Hypermotard je také tím nejvýkonnějším Hyprošem všech dob. Logicky dostal ten nový agregát Ducati V2, kterým boloňští nahrazují končící Testastrettu, a překvapí a potěší zároveň, že v Hypermotardu bude v té nejvýkonnější specifikaci, tedy s výkonem 120 koní a točivým momentem 94 Nm. Omezovač zasahuje až za hranicí 11 tisíc, ovšem už ve třech tisících máte k dispozici 70 % krouťáku – pro svezení na zatáčkovitých silnicích, případně technických závodních drahách, bude tohle jádro asi nedostižně zábavné, zejména když kvalty jsou tu kratší než u ostatních modelů se stejným agregátem. V závislosti na profilu trati určitě přijde vhod možnost výběru ze čtyř nastavitelných jízdních režimů, které kromě reakce motoru řeší i náklonové ABS a kontrolu trakce, anti-wheelie nebo míru brzdění motorem. Samozřejmostí je obousměrné rychlořazení, Hypermotard V2 SP přidává ještě launch control a omezovač rychlosti. Inu, divočák.

Šasi je řešené stejně jako u všech těchto nových Ducati s motorem V2. Pryč je tedy starý dobrý „žebřiňák“, který stroje Ducati definoval půl století, a místo něj nastupuje hliníkový monokok sloužící i jako airbox. O trubky jsme ale nepřišli, patří však podsedlovému rámu. A patří do celkového estetického dojmu, přeci jenom Hypermotard bez trubek by nebyl ten správný Hypermotard. Oko nadchne i pohled na zadní kyvnou vidlici inspirovanou Panigale, nadšení ale bude sdílet i vaše svalstvo, protože se s novým Hypermotardem nebudete zdaleka tolik prát – standardní model je lehčí o 13, espéčko dokonce o 14 kilo než končící Hypermotard 950. Tlumiče standardní verzi dodává Kayaba, přičemž přední 46mm vidlice je nastavitelná plně a zadní tlumič nabízí ladění předpětí a odskoku, verze SP má samozřejmě plně štělovatelné Öhlinsy, vpředu 48mm vidlici NIX30 a vzadu centrál STX46. Liší se i kola a brzdy, standard má lité ráfky a brzdové třmeny Brembo M4.32, espéčko dostalo kovaná kola a třmeny Brembo M50. Říkáme si, jestli na použití v přerostlém supermotardu není zadní papuče 190/55 až příliš tlustá, jestli by nestačila stoosmdesátka, nicméně věříme, že speciálně u podvozku Italové vědí, co dělají.

Panigale V2 MM93 a FB63

Expozice Ducati ovšem není jenom o Hypermotardu, je tady těch novinek povícero. Třeba Panigale V2 ve dvou speciálních číslovaných edicích věnovaných Marcu Márquezovi a Peccovi Bagnaiovi, továrním jezdcům boloňské značky z MotoGP. A nejsou jenom o speciálních barvách, nýbrž jde o ještě okruhovější Panigale V2 S. Vůbec poprvé na malé Panigale jsou tady použity kované ráfky, které jsou lehčí o 1,5 kg, což znamená nižší setrvačnost o 27 % vpředu a o 21 % vzadu, a hodit se určitě bude nastavitelný tlumič řízení Öhlins. Jiná jsou nízká řídítka s gripy inspirovanými MotoGP, plexi naopak vyšší.

 

Další barvy pro Panigale V2S a Streetfighter V2S

 

DesertX MY26

Tohle ještě není sériovka, ale takový předkrm. Ukázka toho, jak bude vypadat nový DesertX příští rok. A vůbec nepřekvapí, že pod charakteristickým kabátem s dvouokou maskou se ukrývá úplně nová technika, na kterou teď Ducati hromadně přechází, a sice nový agregát V2 a pod nádrží jistojistě najdeme ten hliníkový monokok, vždyť rámové trubky nejsou nikde k vidění. No, snad to uchycení kyvky do motoru bude v terénu fungovat. Celkově působí DesertX ještě sportovněji než doposud a jsme dost zvědaví na finální verzi, až ji Ducati oficiálně představí v únoru. Už teď víme, že motor bude naladěný na 110 koní při 9000 otáčkách a 92 Nm při 7000 otáčkách a že bez paliva v nádrži bude celý stroj vážit pouze 206 kg.

 

Desmo450 Enduro & Desmo250 MX

Musíme si zvykat na to, že novinky na stánku Ducati začínají vyhlížet i milovníci tvrdého offroadování. Svou výstavní premiéru si v Miláně odbývá Desmo450 Enduro, tedy osvětlená verze motokrosové čtyřipade, která se už začala veřejně prodávat, ovšem informace k ní nejsou žádné. Na stánku by měla být ještě menší kroska Desmo250 MX, s jejímž prototypem letos továrna závodila, ale buď ji Italové přivezou až zítra, anebo jsme ji prostě nenašli. I to se po celém dni na výstavišti může stát…

 

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist