motopoint_unor_shad




Ducati začne prodávat motokrosovou 450

Měli jsme rok a půl na to, abychom vstřebali šokující novinku – Ducati bude vyrábět motokrosové modely, dokonce vybavené desmodromickým rozvodem! Loni na jaře nám Italové prozradili technické údaje, na podzim vyhrála národní šampionát ve třídě MX1 a od tohoto měsíce už by nová Desmo450 MX měla být veřejně v prodeji.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Desmo450 MX je vůbec první motokrosový speciál v celé historii značky Ducati. Jasně, byly tady Scramblery 450 R/T v první půlce 70. let, ale ty měly trochu jiné zaměření spíš do endura – oblíbené byly na americké pouštní závody a italský tým na nich jel Šestidenní. Tahle nová čtyřipade je skrz naskrz čistokrevný motokrosový speciál, na jehož vývoji pracoval devítinásobný mistr světa Tony Cairoli a který loni Alessandro Lupino při jeho premiéře v italském motokrosovém mistrovství dovezl jak k prvnímu vítězství v závodě, tak též k prvnímu titulu. A že italský mistrák není žádný pouťák s hobbíky! Upřímně, ten titul asi nečekali ani v Boloni. Ještě loni potom Desmo450 MX debutovala v mistrovství světa, to ještě ne úplně výrazně, ovšem letos už má za sebou tovární jezdec Jeremy Sewer dvě umístění na stupních vítězů. Nejvyšší čas, spustit sériovou výrobu, aby si motorku mohl koupit kdokoli. A tak ji minulé úterý v Borgo Panigale s velkou slávou a za účasti šéfa značky Claudia Domenicaliho, Cairoliho a Lupina spustili.

Detailní představení téhle motorky vám přinesl Zajoch už před necelými dvěma měsíci, takže teď jenom shrneme důležitá fakta. Co se nám na Desmo450 MX líbí? Že ji Italové fakt udělali tak, aby byla jejich. Příjemné osvěžení proti Triumphu, který se o chvíli dřív do bláta pustil vlastně s úplně stejným strojem, jaký dělají všichni ostatní. Ducati i do jednoválcové čtyřipade nacpala desmodromické ovládání ventilů, a zatímco u cestovních silničních strojů téhle značky tahle technologická libůstka vůbec nedávala smysl a v posledních letech se jí Italové v mnoha modelech zbavili, tak právě u motokrosového speciálu má své opodstatnění. Taky díky ní se čtyřipade může pochlubit špičkovými parametry 46,7 kW alias 63,5 koně při 9400 otáčkách a 53,5 Nm při 7500 otáčkách, ovšem přetočit jde až na 11 900 otáček, přičemž díky desmu se fakt nemusíte bát, že se motor „potká“. Servisní intervaly přitom nejsou zrovna krátké, po 15 hodinách se dělá olej, po 45 hodinách se mění píst a kontrolují ventily, po dvojnásobku se dělá velký servis.

S hmotností 104,8 kg bez paliva v 7,2litrové nádrži je Desmo450 MX o fous těžší než konkurenti, ale bavíme se o jednotkách kilogramů, na druhou stranu se chlubí nejpokročilejší elektronikou, když použitá kontrola trakce má umět vyhodnotit požadovanou míru prokluzu anebo se dokonce zcela vypnout, kdyby její zásah byl jízdně na škodu. Také cena bude zřejmě trochu vyšší než u konkurentů, nicméně vypadá to, že to nebude nijak dramatické. Ta česká ještě nebyla stanovena, ale v Americe už ji vědí a tam Desmo450 MX vychází o nějakých 10-15 % dráž než japonské krosky a jenom o facku víc, než co za své čtyřistapadesátky chce KTM s Husqvarnou nebo Triumph. Do USA se ale nová Ducati dostane až o prázdninách, zatímco pro Evropu jsou přislíbeny dodávky už tento měsíc. Tedy pro ty hlavní trhy, na český se dostane v červenci.Tenhle model nebude k dostání u všech dealerů, nýbrž jenom u vybraných, v Česku jimi zatím jsou logicky Moto Italia v Praze a potom Dmoto v Brně.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist