Ducati v Miláně ukazuje koncepty Motard a DesertX
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 5.11.2019 | Zobrazeno: 10 405x
Boloňská značka poněkud překvapivě nevyužila výhody domácího prostředí a všechny svoje novinky představila už před dvěma týdny. To ovšem neznamená, že nemá na stánku co nabídnout.
Kapitoly článku
Kromě toho, že si tady můžete konečně všechny nové modely v čele se Streetfighterem V4 prohlédnout in natura, jsou vůbec poprvé fyzicky k vidění dva koncepty na bázi Scramblerů, doposud známé jen jako skici. Továrna prý bude poslouchat, co jí k nim veřejnost řekne, a podle toho se zařídí. Který by se vám líbil sériově? Hlasujte dole v anketě.
Koncept Desert X
První a ten výraznější koncept se jmenuje DesertX a dost nám připomíná staré speciály, které jezdily původní Rallye Paříž-Dakar. Že s těmito soutěžemi nemá Ducati nic společného? Tak to máte krátkou paměť. A co takhle Cagiva Elefant z přelomu 80. a 90. let, vybavená motorem Ducati Desmodue, v některých regionech prodávaná dokonce jako Ducati Elefant? Aha! Tak přesně Elefanta nám DesertX připomíná velice, a to i technickými údaji. DesertX by totiž měl pohánět dvouválec ze Scrambleru 1100 naladěný na 85 koní. Díky objemu by ale měl původního slona hravě překonat v oblasti točivého momentu.
Tahle motorka by ovšem do případné sériovky měla hodně daleko. Nicméně možná bychom se nedivili, kdyby továrna s něčím podobným třeba absolvovala nějakou dálkovou rallye, čistě z propagačních důvodů. Čím koncept zaujme na první pohled, je samozřejmě ta mohutná přední kapotáž s krásnými kulatými světly, ovšem to zajímavější najdeme vzadu. Za krátkým sedátkem je široká prdelka s nosičem a dvěma nalévacími hrdly do přídavných nádrží. Tedy spíš nádržek. I díky nim by se do motorky mělo dát nalít celkem úctyhodných 30 litrů paliva. Široká hrazdová řídítka mají před sebou smartphone místo přístrojovky a pod nimi vidíme zátky vidlice Öhlins, která se, stejně jako monobloky Brembo, určitě sotva kdy v řadě Scrambler objeví. I kdyby to bylo ale něco obyčejnějšího a přišlo to se slibovaným zdvihem 210 milimetrů, nebylo by to vůbec špatné, zvláš%t když jsou k tomu i ty správné rozměry kol - 21 vpředu, 18 vzadu. Dohromady to pak vše dává světlou výšku 275 milimetrů. Pokud máte doma třeba model Desert Sled a jste tvořiví, třeba by vás tenhle koncept mohl motivovat k domácí stavbě.
Koncept Scrambler Motard
Druhý koncept ukazuje, jak jde pár úpravami totálně změnit ducha motorky, aniž byste museli dělat kdovíjaké zásahy do konstrukce. Základ je v osmistovce Desert Sled, kterému přibyly boční číselné tabulky, plošší a vyšší sedlo, krátký blatníček, kryty páček na motokrosových řídítkách, budík se přesunul blíž k pilotovi, na světlo designéři přihodili další číselnou tabulku, namontovali ještě zvednutou koncovku Termignoni a výsledkem je krásný motard!
A samozřejmě ještě kola, jak jinak než vyplétaná a obutá do slicků. Skvělá je navíc barevná kombinace, jsme přesvědčení, že tohle se bude návštěvníkům líbit, zvlášť když v tabulce hodnot najdeme 75 koní a 170 kilogramů. Jenže pokud bychom si měli tipnout, který z těchto dvou strojů má větší šanci dostat se do sériové výroby, ukázali bychom na rallyového kámoše. Ducati totiž už podobnou motorku má, jmenuje se Hypermotard a jedna z předchozích generací se dokonce vyráběla i s tímhle motorem.
Streetfighter V4
Panigale V2
Poslední Panigale 1299 a nová V4
Závodní speciály
Informace o redaktorovi
Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Hlasování
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.