ktm_listopad




Ducati v Miláně ukazuje koncepty Motard a DesertX

Boloňská značka poněkud překvapivě nevyužila výhody domácího prostředí a všechny svoje novinky představila už před dvěma týdny. To ovšem neznamená, že nemá na stánku co nabídnout.

Kapitoly článku

Kromě toho, že si tady můžete konečně všechny nové modely v čele se Streetfighterem V4 prohlédnout in natura, jsou vůbec poprvé fyzicky k vidění dva koncepty na bázi Scramblerů, doposud známé jen jako skici. Továrna prý bude poslouchat, co jí k nim veřejnost řekne, a podle toho se zařídí. Který by se vám líbil sériově? Hlasujte dole v anketě.

Koncept Desert X

První a ten výraznější koncept se jmenuje DesertX a dost nám připomíná staré speciály, které jezdily původní Rallye Paříž-Dakar. Že s těmito soutěžemi nemá Ducati nic společného? Tak to máte krátkou paměť. A co takhle Cagiva Elefant z přelomu 80. a 90. let, vybavená motorem Ducati Desmodue, v některých regionech prodávaná dokonce jako Ducati Elefant? Aha! Tak přesně Elefanta nám DesertX připomíná velice, a to i technickými údaji. DesertX by totiž měl pohánět dvouválec ze Scrambleru 1100 naladěný na 85 koní. Díky objemu by ale měl původního slona hravě překonat v oblasti točivého momentu.

Tahle motorka by ovšem do případné sériovky měla hodně daleko. Nicméně možná bychom se nedivili, kdyby továrna s něčím podobným třeba absolvovala nějakou dálkovou rallye, čistě z propagačních důvodů. Čím koncept zaujme na první pohled, je samozřejmě ta mohutná přední kapotáž s krásnými kulatými světly, ovšem to zajímavější najdeme vzadu. Za krátkým sedátkem je široká prdelka s nosičem a dvěma nalévacími hrdly do přídavných nádrží. Tedy spíš nádržek. I díky nim by se do motorky mělo dát nalít celkem úctyhodných 30 litrů paliva. Široká hrazdová řídítka mají před sebou smartphone místo přístrojovky a pod nimi vidíme zátky vidlice Öhlins, která se, stejně jako monobloky Brembo, určitě sotva kdy v řadě Scrambler objeví. I kdyby to bylo ale něco obyčejnějšího a přišlo to se slibovaným zdvihem 210 milimetrů, nebylo by to vůbec špatné, zvláš%t když jsou k tomu i ty správné rozměry kol - 21 vpředu, 18 vzadu. Dohromady to pak vše dává světlou výšku 275 milimetrů. Pokud máte doma třeba model Desert Sled a jste tvořiví, třeba by vás tenhle koncept mohl motivovat k domácí stavbě.

Koncept Scrambler Motard

Druhý koncept ukazuje, jak jde pár úpravami totálně změnit ducha motorky, aniž byste museli dělat kdovíjaké zásahy do konstrukce. Základ je v osmistovce Desert Sled, kterému přibyly boční číselné tabulky, plošší a vyšší sedlo, krátký blatníček, kryty páček na motokrosových řídítkách, budík se přesunul blíž k pilotovi, na světlo designéři přihodili další číselnou tabulku, namontovali ještě zvednutou koncovku Termignoni a výsledkem je krásný motard!

A samozřejmě ještě kola, jak jinak než vyplétaná a obutá do slicků. Skvělá je navíc barevná kombinace, jsme přesvědčení, že tohle se bude návštěvníkům líbit, zvlášť když v tabulce hodnot najdeme 75 koní a 170 kilogramů. Jenže pokud bychom si měli tipnout, který z těchto dvou strojů má větší šanci dostat se do sériové výroby, ukázali bychom na rallyového kámoše. Ducati totiž už podobnou motorku má, jmenuje se Hypermotard a jedna z předchozích generací se dokonce vyráběla i s tímhle motorem.

 

Streetfighter V4

 Panigale V2

Poslední Panigale 1299 a nová V4

Závodní speciály

 

Jakému konceptu byste dali přednost?

  1. Hlasováno: 87x
  2. Hlasováno: 39x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist