husqvarna_svartpilen_801_2




Ducati Panigale V4 SP2: Druhé pokračování mokrého snu okruhových hobby jezdců

Ducati na podzim ukázala další evoluci svého superbiku Panigale V4, která dostala drobná vylepšení s cílem udělat ji zase rychlejší a snadnější na řízení. Všechno to oceníte hlavně na okruhu, a jestli to myslíte opravdu vážně, je tady pro vás továrně připravená hobby okruhovka V4 SP2.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Zkratka SP má v historii značky velkou tradici, první Sport Production se objevil u modelu 851, to máme nějaký rok 1991 až 1993. Potom tyhle vyladěné stroje na chvíli vymizely, aby tuhle zkratku Ducati zase v roce 2020 oprášila. Stejný koncept, jako u motorky pro loňskou sezónu přihází i letos a spolu s tím i shodné úpravy. Verze SP dostala lepší brzdy, třmeny Brembo Stylema R s radiální pumpou MCS by měly nabídnout víc síly a lepší kontrolu, mimo to je tu závodnické ovládání vzdálenosti páčky na levém řídítku. Když jsme dole na podvozku, hned musíme zmínit i kola. Karbonové ráfky jsou o 1,4 kilogramu lehčí než kované Marchesini na V4 S, díky tomu se povedlo snížit gyroskopický efekt o 26 % vpředu a hned 46 vzadu. Když k tomu přičteme titanový výfuk Akrapovič, který ale není součástí balení, dostaneme se na 5kilogramovou úsporu hmotnosti proti Panigale V4. Bez tohohle výfuku Ducati udává u Panigale V4 SP suchou hmotnost 173 kilogramů, což i tak je hodně velká paráda. Když se ale rozhodnete investovat do výfuku nějakou kačku navíc, a že jich určitě nebude pár, přijdete si navíc ještě ke 12,5 koním a 7,4 newtonmetrům, výsledná čísla tak budou 228 koní a 131 newtonmetrů. Ufff.

Ale on i ten základ jede hodně, nicméně nečekejte u SP žádné speciální ladění. Desmosedici Stradale o objemu 1 103 kubíků ale dostala několik vylepšení a tak přibylo jeden a půl kobylky s výsledkem 215,5 koní. K tomu jsou tu nějaké další drobné úpravy společné i pro SP. Převodovka má delší jedničku, dvojku, šestku, SP má navíc lehčí řetěz 520 a hlavně suchou spojku STM-EVO SBK, která nabídne lepší antihoppingovou funkci, navíc můžete pomocí pružin ladit čistě mechanicky úroveň brždění motoru. To kdyby rozsah upravené elektroniky nestačil nebo byste chtěli trošku jiný feeling. Samotná jízdní elektronika má samozřejmě i tady zobrazení Track Evo odvozené z GP a že je to celé zase chytřejší a dokonalejší než u předchozí generace, to asi doplňovat nemusíme. SP2 má navíc ve standardní výbavě GPS modul s automatickým lap timerem a Ducati Data Analyzer, takže můžete zkoumat data jako velcí závodníci, za příplatek ještě můžete dostat Slick Ducati Performance Software s optimalizovanými křivkami kontroly trakce pro použití závodních slicků a mokrých gum. Ty budou hledat přilnavost prostřednictvím elektronického podvozku Öhlins Smart EC 2.0 upraveného už pro Panigale V4 S, tedy kombinace přední vidlice Öhlins NPX25/30 a zadní tlumič TTX36, samozřejmě s elektronicky ovládaným tlumičem řízení.

No a co tu máme ještě? Nějaké karbonové drobnosti, třeba ploutvičky na závodním frézovaném přepákování Rizoma, závodní kit s frézovanými záslepkami zrcátek a držáku RZ, speciální sedlo, lakování a protože jde o speciální motorku, nechybí číslo vyrobené motorky na krásných frézovaných horních brýlích. Limitovaná edice to ale není, i když s cenovkou necelý milion korun jich určitě moc nevznikne. Loňské SP má cenovku 969 000,- a vzhledem k rostoucím cenám všeho to určitě míň nebude.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist