Ducati Multistrada V4 Rally je podobně nová, jako byla nová ta stará

Tu šílenou hříčku v titulku jsem si nemohl odpustit. Ducati totiž vydala několikstránkovou tiskovou zprávu k nové Multistradě V4 Rally, která je ale jenom tak nová, jako byla nová Multistrada V4 loni, když se představil drobný facelift všech ostatních modelů. Málokdo si povšimnul, že o Rally loni nepadla ani zmínka – droboučký facelift terénně orientované velké Multistrady si Ducati nechala až na letošní rok a žádné rozsáhlé novinky se nekonají.

Kapitoly článku

Důvod, proč se model Rally jako jediný představuje s obměnami až letos, je jednoduchý – jde o poslední představenou verzi Multistrady V4, která přišla na trh až v roce 2023 – odhalena byla na podzim 2022. Ducati se pádem patrně nechtělo prezentovat změny na modelu, kterému ještě nezaschnul COC list, a tak počkala s malou sadou změn až na letošek.

Nebudu to protahovat a rovnou naservíruji vše, co se na Multistradě V4 Rally změnilo oproti předchozím dvěma modelovým ročníkům. Jde o stejný výčet, jako loni u ostatních Multistrad V4. Největší změnou je přechod na novou generaci semiaktivního podvozku Ducati Skyhook Suspension EVO. Ta disponuje vylepšenou logikou díky integraci systému Ducati Vehicle Observer se 70 senzory napříč motorkou, novým jízdním módem, možností změny nastavení samostatným tlačítkem na řídítku, a hlavně možností automatického snížení. Stejně jako V4 S, umí se i V4 Rally automaticky snížit na zadním tlumiči, aby jezdec lépe dosáhnul oběma nohama na zem. Motorka se zvýší do standardní výšky po dosažení 50 km/h (nebo 20 km/h v terénu), a když rychlost klesne pod 10 km/h, opět sjede dolů.

Dále se změnilo usazení čepu kyvné vidlice, které je posunuté o jeden milimetr nahoru, a na zadním kole se objevil větší kotouč o průměru 280 milimetrů. Ten doplňuje nový režim spárování brzd rear-to-front. Ke stávajícímu spárování, které aplikovalo zadní brzdu při stisknutí páčky přední brzdy, se to teď děje i naopak – zabrzdíte pouze zadkem a přidá se předek.

Přestože hlavní přední světla zůstala na pohled neměnná, upravený světelný kužel nechává menší slepou oblast před předním kolem a světla také přisvětlují do zatáček. Z elektronických drobností se mění také rychlořazení Ducati Quick Shift – nově ve verzi 2.0, přibylo Ducati Wheelie Control, jízdní režim na mokrou silnici a radarová technika je rozšířena o varování před čelní kolizí, zobrazovanou na TFT přístrojovce.

Dále už je to pouze o barvičkách. Do modelového roku 2026 vkročí Multistrada V4 Rally v klasické rudé, která je však paradoxně méně červená, protože dostala broušený stříbrný povrch třicetilitrové nádrže. Broušenou nádrž má i druhé zbarvení Jade Green, kombinující zelenou (možná spíš zelenomodrou) s červeným podsedlákem a zlatými koly.

A dál už je to všechno stejné. Pomineme-li některé povrchové úpravy, zůstal Multistradě V4 Rally neměnný vzhled a tvary s velkou nádrží a zvětšeným větrným štítkem. Zachován zůstal základ šasi, zdvihy tlumičů 200 milimetrů vpředu i vzadu, vyplétaná kola, veškerá výbava, nastavitelné sedlo ve výšce 870 – 890 milimetrů a tak dále. Nijak hnout by se neměla ani hmotnost, leč ta je nově uváděna jako „mokrá bez paliva“ a činí 240 kilogramů. Dosavadní model vážil i s palivem 260 kilogramů, což přibližně odpovídá.

Stejný zůstal také motor, byť ty nejnutnější změny proběhly už loni, kdy i verze V4 Rally musela přejít na Euro 5+. Agregát V4 Granturismo má pořád objem 1 158 cm3, výkon 170 koní, a maličko se posunul jen točivý moment – 123,8 Nm, dosahovaných v 9 000 otáčkách za minutu (dříve 121 Nm v 8 750 otáčkách).

Ve výsledku je tedy Multistrada V4 Rally vlastně stále stejná, a na tom není naprosto nic špatně – jedná se o jednu z nejlepších cestovních adventur vůbec. Jen jsme v rámci velkých Ducati premiér čekali nějakou větší pecku.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist