globalmoto_duben_nolan




Ducati + Hero = Scrambler a Multistrada 300?

Vodami internetu se šíří zajímavé spekulace o spolupráci italské Ducati s největším světovým výrobcem motorek na světě, indickou značkou Hero. I když prozatím není nic oficiálního, zamysleli jsme se nad tím, co by tahle spolupráce Italům přinesla. A dá se očekávat, že se tohle spojení brzy stane realitou.

Kapitoly článku

Motivací boloňské továrny je jeden z největších a nejperspektivnějších světových trhů, ze kterého by si chtěla také urvat kus koláče. Ostatně další značky přemýšlí stejně a Ducati je spíš jednou z posledních, kdo na rostoucí indický trh míří. K tomu, aby tam uspěla, ale potřebuje obohatit svou nabídku o maloobjemové stroje. U japonských výrobců mají modely v objemové třídě 125 – 300 kubíků dlouhodobou tradici, takže si jejich vývoj s výrobou si obstarávají sami. Značky ze starého kontinentu a ze zámoří ale většinou hledají jednodušší a pochopitelně i levnější cestu v podobě spolupráce s již zavedeným asijským výrobcem.

Takhle například vyrábí pod taktovkou BMW indická továrna TVS Motor modely G310 a na stejném základu vznikl i indický supersport TVS Apache RR 310. Dalším příkladem je rakouská KTM, která spolupráci rozjíždí rovnou na více frontách. Zatímco s indickým výrobcem Bajaj pracuje na svých maloobjemových motorkách, čínský výrobce CFMoto bude zajišťovat výrobu nových sedmsetdevadesátek. Z vzájemné dohody Číňané samozřejmě také těží, od KTM dostali starý motor LC8 990, který bude v budoucnu pohánět jejich velkého streetfightera. Podobný úmysl nedávno zveřejnil i americký Harley-Davidson, který ale nejvhodnějšího partnera pro malé objemy teprve hledá.

Nesmíme se proto divit, že manažeři v Ducati začínají přemýšlet stejně, zvlášť po nedávném prohlášení šéfa Volkswagenu. Herbert Diess uvedl, že jsou dvě možnosti, jak se bude dál ubírat budoucnost značky. Buď najdou cestu, jak by mohla Ducati dál růst (jednou z možností je přibrání nějaké další značky pod její křídla, něco jako příběh KTM a Husqvarny), anebo si bude muset hledat nového majitele. Řešením může být uvedená spolupráce s největším světovým výrobcem, ze které by měly vzejít dva maloobjemové motocykly. Podobně jako u BMW by měly sdílet základ v podobě motoru a podvozku, levnější varianta by vycházela z populární řady Scramblerů a dražší z cestovní Multistrady.

Hero, které mimochodem v minulosti spolupracovalo se značkou Erika Buella, za to samozřejmě bude něco chtít, takže se dá očekávat, že jim Ducati pomůže s vývojem také jejich nových strojů. Asi se těžko dočkáme velké dvanáctistovky Hero v Evropě, o něco pestřejší nabídku by ale mohli mít Indové. Výhody takové spolupráce samozřejmě nekončí u výroby a vývoje, ale přesahují i do prodeje a podpory zákazníků, protože když chcete prodávat na nových trzích, potřebujete vybudovat dealerskou síť. Tenhle finančně náročný proces se dá zjednodušit tím, že jednoduše „obrandujete“ stávající showroomy partnera, takže tam, kde se teď prodává Hero se budou v budoucnu prodávat i Ducati.

Jak je vidět, tak takováhle spolupráce dává smysl, zvlášť v dnešní době, ve které vládnou účetní a finančníci toužící po nekonečném růstu. Každopádně na malou Multistradu, Scramblera nebo třeba také Monstera a Panigale si budeme muset ještě nějakou chvilku počkat. Stejně tak na to, jestli nakonec všichni tihle indičtí a čínští spojenci evropským a americkým značkám nepřerostou přes hlavu.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 24 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
zmulin přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
Freddy_X přispěl 6 Kč
riotic přispěl 3 Kč
Tifone přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist