Ducati bez desma, s velkým servisem po 60 000 kilometrech a výkonem 170 koní, taková bude Multistrada V4
Text: Honza Zajíček | Foto: Ducati | Zveřejněno: 15.10.2020 | Zobrazeno: 18 619x
Text: Honza Zajíček | Foto: Ducati | Zveřejněno: 15.10.2020 | Zobrazeno: 18 619x
Nejak mi unika smysl tohoto motoru u cestovniho endura, navic bez charakteristickych markeru znacky Ducati. No, pockame na prodejni cisla, treba proti KTM nebo BMW pro moto v tomto segmentu, jestli se Ducati marketingovi inzenyri trefili do pozadavku trhu
9 reakcí
Desmo je každopádně dnes už zbytečný. V dobách kdy materiály nestíhaly a pružiny praskaly, možná (mimochodem desmo měl meďák už před válkou, není to výmysl Ducati)
Dnešní motory s pružinami na ventilech točí 14-15trpm.
Ducati s novejma motorama odchází od dunění a chrastění... to jsou atributy kořenů motocyklů...muselo to znít a dělat to nějakej "brajg"
Jak už tu někdo psal, to je věcí generace 60-90', dnešní borci potřebujou zjevně něco jinýho. Naše generace už ty čísla prodejů neztrhne.
Konečně se probudili , ale že jim to trvalo . Desmo rozvod měli pohřbít už dávno, tak jako suchou spojku .
1 reakce
Ani to nečtu do konce chce se mi zvracet
Za těch pár let s Němci nezbylo z tradice značky nic.....
1 reakce
Je to jak již psali jiný, celá ta aura okolo vyjíměčnosti Ducati se ppstupně rozmělnila až se rozplynula, sice mají široké portfolium, ale nic vyjímečného (chcete-li ortodoxního), prostě další konfekce, která zanikne v šedi průměru.
Když to porovnám s BMW, kteří si hrají na retro s modernou s jejich "vyjíměčností" tedy boxeru tak se to zdá jako krok správným směrem (a že to v 80tých letech bylo na zavření továrny), kdežto Duc svoji výjiměčnost horečně opouští...a bude se kupovat rozumem..
..je to jako s automobilkami z Itálie (když pominu FER a MSR)- Alfa v pr*eli,Lancie pod drnem, Fiat se převléká za auta z USA, a všude v Evropě auta pro "ovčany" s pod/průměrnými jízdními vlastnostmi a spoustou asistentů..tak aspoň bohu dík za Japonce..
1 reakce
Mě spis zajímá jak to bude jezdit,zvuk.Servisni interval 60kkm mě nenutí ho dodržovat a muzu si ho zkrátit klidně na polovic.Naopak mě nebude na druhou stranu omezovat při plánování delší cesty..
2 reakce
tohle jsou strojky pro pracháče, ti neřešej, jen chtěj, aby to bylo megasilný, megarychlý, mělo okázalý design, reprezentující společenský status a samozřejmě hromadu posledních výkřiků elektronických technologií. A za 4 roky pořídí zas novej model, takže nějaká trvanlivost, spolehlivost, větší servis atd, neřešej. To čeká až nešťastníky, co to za i tak ranec koupí olítaný, ti teprv budou testovat výdrž, servisovat a cálovat..
1 reakce
Mně se ta jednotka líbí, po desmu s řemeny plakat nebudu a 170k+125Nm spolu s opačně rotující klikou by se mi mezi nohama hodně líbilo.
Spíš mne zajímá co dál, co malé Ducati motorizace a kam všude tohle nacpou. Logicky asi Diavel, ale tam by se možná více hodila vybušná V2 ala Superquadro. To zas málokdo zaplatí.
Cestovní enduro s V4 je trochu úlet. Jsem zvědavý jak ji zabalí.
Mě jenom mrzí, že dealer nakrmí redakci PR žvástama a ta to pověsí na stránky jak to běží a leží.
Kdo krapet hoví technice, tak ví, bohužel takových ubývá. A tak se dozvídáme takový perly. Jak tu někdo psal do komentářů, dnešní cílovku spíš zajímá jestli to jde spárovat s mobilem...
A to nic proti motorce, ta určitě bude fungovat báječně, jen už tam nebude potřeba ten nápis DUCATI na nádrži...
1 reakce
Dealer ani importer v ČR nikoho nekrmi, ani nic neposíla. Data jsou z oficiálních informaci od výrobce z Bologne. Pokud se ti zdá, že jsou v článku chyby, tak dole pod článkem je odkaz na nahlášení. Pokud si myslíš, že to v redakci chodí tak, že jen někdo pošle zprávu a bez úprav se to da na web, jsi na omylu. To by se nedalo číst vůbec. Je za tím dost práce pro vas všechny přístupné zdarma.
Pokud technice rozumíš a myslíš si, ze clanky zde stoji za houby, mame dveře pro externí redaktory pořád otevřené. Rad za zajímavé články zaplatím.
ZEDOL MI CELY FOLCVAGEN MOJU BOLAVU NOHU
Kupujte starý Ducati, přijde čas, že nebudou....
Motor vypadá pěkně, vlečné zdvihátka jsou super. Kdyby z motoru vyhodili ty pošahané řetězy a dotáhli pohon ozubenými koly až nahoru, tak by to nemělo chybu. Ale to už se v dnešní rozpočtové době nedělá...Na to měla koule jen Honda s její VFR RC36,46 a SP1-2 a vlastně i Kawa se svojí W650,W800. I stará Desmosedici to měla.
Možná upadá i mechanická zručnost mladých servisáků, tak k tomu zrušení desma přistoupili
2 reakce
Moc nachápu proč by měly mít klasický pruzinovy rozvody delší servisní interval. Vždyť se tam meni u obou stejná věc. Podložky. Spis bych za tim viděl lacinější výrobu, protože je to daleko jednodušší.
4 reakce
Kdysi jsem měl Hondu VFR 750 s rozvodem ozubeným soukolím a vždycky si říkal, že moje první NOVÁ bude vefra. Ale pak přišel ŠOK v podobě modelu VFR 800 vtec s rozvodem řetízkem. Peníze jsem utratil jinde...
2 reakce
Desmo neDesmo - souhlasím s Honzou K. Mě spíš zajímá, jak budeme reagovat na 4 válec ??... no ale podle konkurenta od BMW asi dobře
Pravda je, že "stará" Multice neměla superhladký chod a dole docela cukala, nicméně potom to byl zážitek a do dnes na ní vzpomínám ...
Takže já si počkám na test a zatím budu po očku pokukovat po 1200 Enduro
To je jako když si mám představit Porsche s předním náhonem. Btw. nedělá se už?
2 reakce
Z pohledu náročnosti údržby a výhod desmodromického rozvodu, prostě v současnosti vede klasický pružinový systém. Takže z pohledu továrny docela logický krok. A čísla prodejů asi v jejich případě určují směr vývoje, což je taky vcelku pochopitelný.
Navíc v současné době dorůstá generace zákazníků, kteří stejně vůbec netuší, co se děje pod kapotou auta, nebo pod nádrží motorky, hlavní je možnost spojení telefonu s přístrojovkou...
A pro tuhle klientelu termín "desmodromický rozvod" je stejně informativní a důležitý jako poezie v mandarínském dialektu...
Já se těším, až se svezu. Pak si udělám svůj názor, zda vyměnit nebo ne. No technicky to bude jistě špička, starou ducati si každej může pořád koupit a mít v garáži......
1 reakce
Pěkná reklama, ale otázka je jestli 60 tis. km není celková životnost toho motoru.
1 reakce
Nikdy jsem Ducati neměl, třeba to má takový kouzlo, že kdo to zkusí, fakt nechce jinak ale ten zvukovej efekt, když přijede něco, co zní jako když je to v posledním tažení... Nevím, podle vkusu každého soudruha... Pro fabriku je asi důležitý, kolik z ortodoxních zastánců těch pazvuků si to koupí nový, ne kolik jich to přes net obdivuje, nebo kupuje ojetý. A Desmo byla jistě převratná konstrukce, ale u motorky na běžný užívání tam nějak zvláštní přínos nevidím. Ano, musí se to štelovat častějc, ale je to výhoda? Zase jak pro koho. Já jsem třeba naštvanej na Sony, že přestalo dělat kompakty, protože to pádlo co mám teď mě vytáčí, nejde nastavit základní obrazovka doprostřed a mimochodem první telefon od nich, co se mi seká... Takže asi na starý kolena budu muset kousnout do jabka, což je pro mě těžký, protože to mám podobný, jako někteří ortodoxní zastánci Ducati, PlayStation od jedničky, Z3 C, nejlepší a nejhezčí telefon, co jsem kdy měl, byť ten materiál nebyl úplně praktickej, ale výrobce se takhle rozhodl, takže já, kterej nemění věci každej rok, pokud je s nima spokojenej pro ně nejsem zákazník... Co se dá dělat, tak si hold koupím něco jinýho.
A jak někdo zmiňoval PumpeDüse od VW, to bych přirovnal k tomu desmu, není to úplně blbý řešení, naopak, ve svý době to byl průlom, akorát člověk asi musí vědět, s čím jezdí a dát tomu tu údržbu. Kámoš vrakoval pasatta PD s cca 600tkm a nebylo to kvůli motoru.
pustíš někam němce a všechno se posere
60k interval na ventily je asi jako long life oleje v autech či "celoživotní" v automatech/ rozvodovkách náprav u aut.
Jinými slovy další vítězství marketingového odd. nad techniky a konstruktéry ...
Krok,který se dal očekávat.Tento systém je prostě dokonalejší a s větším nájezdem kilometrů.Ducatisti pláčou,docela je chápu.Ta vyjímečnost konstrukce i zvukové doprovody spojky,to si člověk zamiluje a nechce jinak.Ale je fakt,že tyto aspekty byly nebyly plusové k životnosti motoru.Lze to přirovnat k revoluci u Haryka,když jim Němci udělali tichý a výkonný vodou chlazený motor,spousta ortodoxních harleyařů to nezkouslo dodnes.......))))))
-suchá/ v olejové lázni spojka
-hydraulicky/ lankem ovládaná spojka
-L2/ V4
-řemeny/ řetěz rozvod
-jednostranná/ dvoustranná kyvná vidlice
-Desmo/ DOHC
- zbývá už jen LIPOL AKU
nevím v čem chtějí oslovit zákazníky?
1 reakce
Co je to za Ducati bez suché spojky, desma a s dvěma hrnky navíc?????
Když začali dělat mokré spojky, už to se mi moc nelíbilo.
Potom tam začali dávat o dva hrnky navíc, to už bylo na mě moc.
A teď už to bude bez desma???
Tím se Ducati dostává na úroveň japonských a čínských tuctovek, bez jakékoliv vyjmečnosti.
Chce se mi blejt velebnosti.
Ještě že mám v garáži starou dobrou 996 a monster S4RS, ikony Ducati.
Ještě by tam mohla být 999, které jsem dlouho nemohl přijít na chuť, ale časem se to otočilo.
Za mě je totiž 999 poslední pořádná Ducati, i když má dvouramennou kyvku.
2 reakce
Vždy když uvidím Ducati, tak mi přijde na mysl desmodromický rozvod. Jak tady někdo psal...o suchou spojku už Ducati přišla a teď desmo.
Škoda...
Jinak ten servisní interval je úsměvný. Je to jako udávaná celoživotní olejová náplň v automatické převodovce
...a v roce 2022 bude představena Multisrajda s 1,9tdi...
Urážka
Je prostě poznat, že to převzal koncern. Ještě pár zásahů a bude to standardní koncernová motorka
No BMW taky nedělá všechny motory s boxerem, Ducati jde asi stejnou cestou, spíš to rozšíří nabídku a motorky s desmo rozvodem zůstanou taky,za mě super.Jinak desmo mě taky nijak neotravuje.