husqvarna_svartpilen_801_2




Doprovodný program na Motocyklu

Výstava Motocykl, to nejsou jenom statické prezentace motorek a oblečení. Tradiční součástí je i doprovodný program uvnitř i vně výstavních hal. Co je k vidění?

Kapitoly článku

Kaskadérská vystoupení

Bez kaskadérů by snad žádná výstava nemohla ani proběhnout! Dlužno říci, že tihle kluci (a holky) jsou snad nesmrtelní, protože letos jim tedy počasí příliš nepřálo, sice vyloženě nelilo, ale zimou se klepal nejeden přihlížející. Proto taky ne vždy jsou ochozy obsypané, jak by si bývala kvalita vystoupení zasloužila. Jenomže u stuntriderů máte pocit, že jim je jedno, jestli je povzbuzuje lidí tisíc nebo deset, oni si to prostě jedou užít. A jak nám lakonicky svěřil Míra Sporťák Frey, "za jízdy se zahřeješ, jen si musíš dávat pozor, když přejíždíš z kostek na asfalt a opačně." Je úplně jedno, jestli na ploše řádí samostatně Martin Krátký, který kromě velké motorky dráždí i svou modrou emzetu, která jej kdysi proslavila, nebo skvěle sehraný Special Brothers Team kolem Adama Peschela, vždyky je to zábava a velký adrenalin. Na stejné ploše se kaskadéři střídají s prezentací motoškoly Bezpečně na motorce Akademie.

Jízdy na skútrech Honda

K motocyklové jarní výstavě také již dlouhá léta patří možnost vyzkoušet si stroje na vlastní kůži. Vzhledem k neúčasti nemalé části tradičních značek letos drží prapor pouze Honda, která na venkovní ploše vedle kaskadérů nabízí možnost vyzkoušení svých skútrů SH125i, Vision a nové stopětadvacítky Forza. Do soboty jste mohli prubnout i bestseller PCX, nicméně jak zní legendární hláška Josky Kubíčka, motocykl je nářadí vrtkavé... Svezení na skútrech je zdarma, stačí jen prokázat, že máte řidičák. Dokonce i helmu vám tu půjčí.

Pódium & Po jedné stopě

Na konci druhé haly, ještě než se vstoupí do haly číslo 5 na Bohemian Custom Motorcycles, najdete velké pódium, kde probíhají různé přednášky a vyprávění. Vidět tu můžete třeba silniční závodnici Veroniku Hankocyovou, dakarskou závodnici Ollie Roučkovou, cestovatele Jardu Šímu, Libora Podmola, nechybějí ani kluci stavitelský Pavel Malaník (J.A.P. V8) a Mára Foltis (Bistella 500), sledovat jste mohli vylosování návštěvnické soutěže o pirbike YCF, ovšem největší ohlas má vždycky vyprávění Igora Brezovara, který má hned vedle pódia rozloženou expozici projektu Po jedné stopě (jeho cestu Afrikou spolu s Martinem Písaříkem asi nemusíme nikomu představovat) a zde prezentuje svoji novou knihu.

Na tandemu s Vláďou na stánku Motorkáři.cz

Do doprovodného programu a výčtu toho, co se na výstavě děje, musíme hrdě zahrnout i náš stánek, který najdete v hale číslo 4 uprostřed, nemůžete ho minout. Z redakce jsme si sem přesunuli náš červený gauč a již od prvního dne tady Vláďa zpovídá zajímavé hosty z motocyklové branže. Začalo to Honzou Toužimským z Arakainu, pokračovalo Liborem Podmolem, byl tady Filip Salač, Kamil Holán, Libor Hubík, Joska Kubíček, Martin Michek, David Pabiška, stavitel Mára Foltis se svojí desetiválcovou Bistellou, za ty čtyři dny prostě několik desítek lidí. Povídání s nimi jste si mohli poslechnout naživo před stánkem a určitě vás potěšíme, když vám prozradíme, že jsme spoustu rozhovorů natáčeli a vyjdou na našich stránkách v rámci pátečního pořadu Na tandemu s Vláďou.

Vyhlášení ankety Motocykl roku 2023

Letošní anketa dopadla hodně neobvykle. Držitelem titulu se nestal motocykl, nýbrž skútr Honda Forza 350. Letošek je už druhý případ, kdy se projevila síla hlasování veřejnosti a její hlasy „přetlačily“ výsledné pořadí odborné poroty.

Na výsledku se podepsal trochu jiný formát letošní ankety. Výstava se konala poměrně brzy a řada značek své novinky vůbec nepřihlásila, protože nebylo jisté, jestli na konci února vůbec dostane první kusy do ČR. Další značky zase úplně rezignovaly na účast na výstavě. Pak je tu i fakt, že anketa byla vyhlášená poměrně pozdě a na hlasování byly jen dva týdny. V předchozích letech také hlasování veřejnosti vždy doprovázela soutěž o hodnotné ceny, která přilákala velké počty hlasujících motorkářů.

Letos to bylo bez soutěže o ceny a hodně motorkářů tak vůbec nehlasovalo. Takže když pak příznivci skútrů nasypali své hlasy právě Forze, udělalo to v pořadí takový skok, že tento model vytlačilo na první místo nejen v kategorii skútrů, ale i v celkovém pořadí. Odborná porota měla jiného favorita, konkrétně nový Ducati Diavel V4, ale po součtu všech hlasů převážila veřejnost. A které motocykly nakonec vyhrály jednotlivé kategorie?

Kategorie ADVENTURE: Triumph Tiger 1200 Rally Explorer

Kategorie CESTOVNÍ: Harley-Davidson Ultra Limited

Kategorie CHOPPER: BMW R 18 Bagger

Kategorie NAHÁČE: DUCATI Diavel V4

Kategorie SKÚTRY: HONDA Forza 350

Kategorie SPORTOVNÍ: BMW M 1000 R

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 45 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
DoktorMax přispěl 45 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist